printlogo


کد خبر: 225394تاریخ: 1399/7/20 00:00
7 کاندیدا برای صندلی ریاست فدراسیون
پایان یک سال بلاتکلیفی دوومیدانی

با برگزاری مجمع انتخاباتی، امروز بالاخره فدراسیون دوومیدانی بعد از یک سال بلاتکلیفی صاحب رئیس می‌شود. 
طبق اعلام وزارت ورزش، امروز قرار است مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی در آکادمی ملی المپیک با حضور 7 کاندیدا برگزار شود. از میان ایوب بهتاج، سیدحسین جلالی، حامد جولایی، افشین داوری، هاشم صیامی، محمدرضا محققی و مریم منظمی یک نفر امروز ریاست فدراسیون را بر عهده خواهد گرفت. 
فدراسیون دوومیدانی با وجود اهمیت بالایی که به خاطر گستردگی رشته‌های تحت نظر خود دارد و یکی از رشته‌های المپیکی ایران هم به حساب می‌آید، در یک سال اخیر با سرپرست اداره شده و اتفاقات عجیبی را هم به خود دیده است. 
24 مهرماه سال گذشته با پایان دوره 4 ساله ریاست مجید کیهانی، وزارت ورزش ایرج عرب، مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس- که برانکو در دوران وی این باشگاه را ترک کرد- را به عنوان سرپرست این فدراسیون برگزید. قرار بود اسفندماه انتخابات ریاست این فدراسیون انجام شود که برگزاری انتخابات با روزهای اوج شیوع کرونا همزمان شد و شرایط عجیبی را به وجود آورد. برخی رؤسای هیأت‌ها که اکثرا از طرفداران کیهانی، رئیس سابق فدراسیون بودند در مجمع حاضر نشدند و افشین داوری در انتخاباتی که کمتر از 30 نفر رای دادند، به عنوان رئیس معرفی شد. چند روز بعد اما وزارت ورزش نتیجه انتخابات را به دلیل تعداد کم افراد رای‌دهنده باطل کرد تا بلاتکلیفی فدراسیون دوومیدانی 7 ماه دیگر ادامه داشته باشد. برای انتخابات دوره جدید مجید کیهانی باز هم پا پیش گذاشت اما در اقدامی عجیب وزارت ورزش او را رد صلاحیت کرد! به نظر می‌رسد باز هم افشین داوری که 7 ماه قبل به عنوان رئیس معرفی شده بود، بار دیگر امروز با توجه به پستی که در وزارت ورزش داشته، بتواند ریاست فدراسیون دوومیدانی را از آن خود کند. البته او قبلا هم یک بار سابقه ریاست بر این فدراسیون را داشت. 
 
* نکته
اگر مدیریت رشته‌های مختلف را کاری تخصصی و آشنایی رئیس فدراسیون با جامعه و خانواده آن رشته را ضروری بدانیم، به نظر می‌رسد افشین داوری این اصل را به شوخی گرفته است. وی سابقه ریاست دو‌و‌میدانی، سرپرستی فدراسیون‌های ورزش‌ ناشنوایان، بوکس(!) و والیبال و کاندیداتوری ریاست فدراسیون‌های کاراته و ژیمناستیک را دارد و بهتر بود با توجه به این میزان توانایی(!) وزیر ورزش می‌شد!

Page Generated in 0/0061 sec