printlogo


کد خبر: 225403تاریخ: 1399/7/20 00:00
تقدیر ۱۵۰۰ پرستار از حضور قالیباف در بیمارستان امام خمینی

۱۵۰۰ نفر از کادر پرستاری بیمارستان‌‌ها و بخش‌‌های کرونای تهران از حضور دکتر قالیباف در بیمارستان امام خمینی(ره) و بازدید از بیماران کرونایی استقبال کردند و خواستار تداوم این حضورها و حل مشکلات نظام سلامت شدند. 
به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، 1500 نفر از کادر پرستاری بیمارستان‌‌ها و بخش‌‌های کرونای تهران طی نامه‌‌ای از حضور دکتر قالیباف در بیمارستان امام خمینی(ره) و بازدید از بیماران کرونایی استقبال کردند و خواستار تداوم این حضورها و حل مشکلات نظام سلامت و رسیدگی به مطالبات مدافعان سلامت شدند. 
در بخشی از این نامه آمده است: پرستاران کشور هم‌‌قسم شده‌اند بدون توجه به بی‌تدبیری‌ها و سوء‌مدیریت‌ها فقط به سلامت مردم بیندیشند و 8 ماه است با سهمیه روزی یک ماسک و ۲ جفت دستکش در دهان شیر می‌جنگیم و سخنی بر زبان نمی‌آوریم. والله یک سینه حرف موج زند در دهان ما اما متاسفانه تعداد زیادی از مدیران با بی‌کفایتی و بی‌تدبیری، خون به دل ما کرده‌اند. ما تاکنون به خاطر مردم و بیماران دم برنیاورده‌ایم ولی ادامه وضع موجود را که از یک سو نیرو نیست و مجبوریم با اضافه‌کاری اجباری در بخش‌‌های کرونایی با مرگ مجادله کنیم و از سوی دیگر شاهد اتفاقاتی چون سیرجان و رفتار با آن خانواده شهید سلامت هستیم که دل ما را به درد می‌آورد، تحمل نخواهیم کرد. 
در بخش دیگری از این نامه آمده: پرستاران مدت‌هاست با مشکل کمبود نیرو و مشکلات معیشتی مواجه هستند. بسیاری از مجاهدان عرصه سلامت چندین هفته یا ماه است که جگر گوشه‌های خود را ندیده‌اند و در نهایت شرافتمندی به بیماران خدمت کرده‌اند. در اوج کمبود نیرو و کمبود امکانات از جان خود مایه گذاشته‌‌اند اما در توهینی آشکار این روزها که کارانه‌های خود را هر چند ماه یک بار دریافت می‌کنند، آن را تقلیل یافته تا حد یک‌پنجم و یک‌سوم می‌‌بینند. علاوه بر آن رفتار غیراصولی با پرستاران مبتلا به کروناست که از گردونه خدمت خارج شده‌‌اند و کسی از مسؤولان اجرایی حالی از آنها یا خانواده شهدای سلامت نمی‌‌پرسد. تحمل این وضعیت برای کسانی که جان خود را کف دست گرفته‌اند غیرممکن است. در موضوع کمک‌‌های جبرانی از محل کمک‌‌های رهبری ظاهرا تاکنون از یک میلیارد دلار اختصاص یافته به کادر درمان فقط 23 درصد آن اختصاص یافته است و مشخص نیست 77درصد دیگر آن کجاست؟
در پایان این نامه آمده است: حضور جنابعالی در خط مقدم مبارزه با کرونا با همان تجهیزات در اختیار عموم پرستاران سراسر کشور را ارج می‌نهیم و مطمئن هستیم که این حضور به عموم فعالان عرصه سلامت و کادر درمان روحیه مضاعف خواهد داد. ما تفاوت مسؤول یکجانشین و در میدان را به رسمیت می‌شناسیم و در عمل دیده‌ایم که آنان‌‌که از حضور در میدان هراس دارند، در نهایت اقدامی به نفع مجاهدان خط مقدم نخواهند کرد؛ که حال غرقه در دریا نداند خفته بر ساحل. البته تأکید می‌کنیم که حضور صرف کافی نیست و این حضور باید به اقدامات فعالانه و ملموس به نفع کادر درمان منجر شود.

Page Generated in 0/0082 sec