printlogo


کد خبر: 225405تاریخ: 1399/7/20 00:00
اخبار

برکت هزینه تست کرونا را ۵۰ درصد کاهش داد
موسسه دانش‌بنیان برکت با همکاری تعدادی از آزمایشگاه‌های تهران، سامانه‌ای تحت عنوان «برو‌ اینجا» راه‌اندازی کرده‌ که بر این اساس این آزمایشگاه‌ها با تخفیف ۵۰ درصدی تست کرونا را انجام می‌دهند. سامانه‌ «برو اینجا» با همکاری موسسه دانش‌بنیان برکت و تعدادی از آزمایشگاه‌های تهران راه‌اندازی شده و هدف از راه‌اندازی آن، انجام تست کرونا با تخفیف 50 درصدی است. این سامانه در حال حاضر به صورت آزمایشی در تهران در حال فعالیت است و به مرور شهرهای دیگر نیز به آن اضافه خواهند شد.  «برو اینجا» پلتفرمی برای ارائه خدمات ضروری مورد نیاز مردم است و در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان در فصل پاییز، آزمایش تشخیص مولکولی 
«Real Time PCR» را در اختیار هموطنان قرار داده است که همه آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های مورد تأیید و دارای مجوز از وزارت بهداشت انجام می‌شود. این سامانه با حمایت تامین‌کنندگان مواد اولیه و ارائه‌دهند‌گان خدمات به‌دنبال کاهش قابل توجه هزینه‌ها بوده و کمک حال جامعه بویژه اقشار متوسط و کم‌درآمد است. «برو اینجا» برای کاهش هزینه‌های مقابله با بیماری کرونا اقدام به تأمین پکیج تست کرونا شامل کیت نمونه‌گیری (سواب نمونه‌گیری، فالکن و محیط مخصوص انتقال (TM))، کیت استخراج، کیت تشخیص و انعقاد قرارداد با آزمایشگاه‌ها و مراکز نمونه‌گیری مجاز وزارت بهداشت، برای مراجعه هموطنان کرده است و در آزمایشگاه نیز صرفا نمونه از ته حلق برداشته می‌شود. این سامانه فعلا قابلیت پذیرش تست کرونای روزانه 500 نفر را دارد و متقاضیان با ورود به این سامانه، شماره ملی و شماره موبایل خود را وارد کرده و با انتخاب آزمایشگاه و زمان انجام تست، مبلغ 280 هزار تومان را به صورت آنلاین پرداخت می‌کنند. «برو اینجا» برای کاهش زمان حضور هموطنان در محل نمونه‌گیری، اولا همه مراحل خرید اعم از تعیین زمان و محل آزمایش و پرداخت وجه را از طریق سایت فراهم آورده و ثانیا فرآیند مراجعه حضوری جهت دریافت نتیجه آزمایش را حذف کرده است.
***
کشف ۲ جسد از محل حادثه آوار در خیابان فلاح
سخنگوی آتش‌نشانی تهران از کشف ۲ جسد از زیر حجم زیاد آوار در محل گودبرداری‌شده خیابان فلاح خبر داد و گفت: با توجه به اظهارات مسؤول پروژه مبنی بر عدم حضور فرد دیگری در زیر آوار، عملیات به پایان رسید. 
سیدجلال ملکی با اشاره به اتمام عملیات آواربرداری و خاکبرداری محل حادثه در خیابان فلاح اظهار کرد: آتش‌نشانان در این حادثه موفق شدند به هر ۲ فرد محبوس‌شده در زیر حجم زیادی از آوار که در فاصله کمی از یکدیگر مدفون شده بودند، دسترسی یابند. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران افزود: این افراد با احتیاط کامل به سطح زمین انتقال داده شدند و با تأیید عوامل اورژانس مشخص شد هر ۲ نفر که مرد بودند جان خود را از دست داده‌اند. ملکی در پایان خاطرنشان کرد: عملیات آتش‌نشانان با توجه به اظهارات مسؤول پروژه مبنی بر عدم حضور فرد دیگری زیر آوار، پایان یافت و محل حادثه تحویل عوامل انتظامی و شهرداری شد.  
***
دستگیری عاملان آتش‌سوزی در اکباتان
پلیس امنیت عمومی تهران از دستگیری عاملان آتش‌سوزی در اکباتان تهران خبر داد. با تلاش ماموران پایگاه پنجم پلیس امنیت عمومی، عاملان آتش‌سوزی عمدی منزلی در اکباتان شناسایی و دستگیر شدند. بر پایه این گزارش، ‌‌نیمه‌شب اواخر شهریورماه گزارش یک فقره آتش‌سوزی منزلی در اکباتان به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام شد که تیمی از ماموران پایگاه پنجم پلیس امنیت عمومی تهران برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام شدند.  ماموران پایگاه پنجم پلیس‌‌ امنیت تحقیقات‌‌ ‌‌خود را‌‌ در این باره آغاز کردند و در تحقیقات میدانی متوجه شدند زن و مردی در حوالی محل آتش‌سوزی تردد داشته و در نهایت با آتش کشیدن در ورودی منزل شاکی از محل گریخته‌اند.  با توجه به حساسیت موضوع، ماموران تحقیقات تخصصی را در این باره آغاز کردند و در تحقیقات پلیسی مشخص شد این زن و مرد با شاکی اختلاف حساب مالی دارند و پیش‌تر وی را به آتش کشیدن منزلش تهدید کرده‌اند. متهمان بازداشت شده که ابتدا منکر جرم ارتکابی بودند پس از مشاهده دلایل پلیس به جرم ارتکابی خود اقرار کردند و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند. 
***
اوراقچی‌ها تا پایان سال از میدان شوش می‌روند
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: تا پایان امسال اوراقچی‌ها از میدان شوش جمع‌آوری و به محل جدید منتقل خواهند شد. سیدعلی مفاخریان با اشاره به برنامه‌ریزی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره طرح جابه‌جایی صنوف از سطح شهر به بیرون اظهار کرد: یکی از این کارها انتقال انبارهای شیمیایی خیابان ناصر خسرو به محل جدید در بیرون از شهر بوده که با همکاری و همراهی نیروی انتظامی و مراجع قضایی انجام شده است. 
وی همچنین درباره انتقال و جابه‌جایی اوراقچی‌های محدوده میدان شوش تصریح کرد: هم‌اکنون کار برداشت میدانی در حال تکمیل است، چرا که از ابتدای سال بر فعالیت این صنف تمرکزی نداشته‌ایم و پس از انتقال انبارهای شیمیایی، انتقال این صنوف در دستور کار قرار گرفته است. 
مفاخریان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی، پلیس آگاهی و همچنین مراجع قضایی در ارتباط با انتقال اوراقچی‌ها به خارج از شهر گفت: این کار در چند فاز انجام خواهد شد که طی یک تا ۲ هفته آینده فاز نخست آن انجام می‌شود و به ترتیب در چند مرحله اوراقچی‌ها منتقل خواهند شد. 
مدیرعامل شرکت ساماندهی و صنایع و مشاغل شهر تهران درباره تغییر کاربری مغازه‌های اوراقچی‌ها نیز تصریح کرد: در این زمینه نیز با توجه به اینکه محدوده شوش بورس چینی و... شده است، تعداد زیادی از مغازه‌ها تغییر کاربری داده‌اند.

Page Generated in 0/0138 sec