printlogo


کد خبر: 225411تاریخ: 1399/7/20 00:00
اخبار

رشد ۲۴ درصدی صادرات غیرنفتی
سخنگوی گمرک گفت: میزان تجارت خارجی کشور در شهریور‌ماه امسال با حدود ۱۱ میلیون تن به ۵‌میلیارد و ۷۶۷ میلیون دلار رسید که صادرات در این ماه نسبت به مرداد از لحاظ ارزش بیش از ۲۴ درصد رشد داشته است. سیدروح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک با تشریح آخرین وضعیت تجارت خارجی کشور توضیح داد: از کل تجارت ۱۱ میلیون تنی، ۸ میلیون و ۲۵۲ هزار تن به ارزش ۲ میلیارد و ۶۹۱ میلیون دلار شامل صادرات و ۲ میلیون و ۶۹۰ هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیارد و ۷۶ میلیون دلار سهم واردات بوده است. وی افزود: صادرات کشور در شهریورماه سال ۱۳۹۹ نسبت به مردادماه از لحاظ وزنی ۶ درصد و از لحاظ ارزش 5/24 درصد رشد داشته است که این خود نشان از عادی شدن تجارت پس از بحران کرونا و بسته شدن مرزها دارد. لطیفی درباره ۵ مقصد صادراتی کالاهای ایرانی نیز گفت: چین با ۲ میلیون و ۲۶۷ هزار تن به ارزش ۶۶۹ میلیون دلار مقصد نخست، عراق با یک میلیون و ۴۱۵ هزار تن به ارزش ۵۶۵ میلیون دلار، امارات با یک میلیون و ۲۱۵ هزار تن به ارزش ۳۷۹ میلیون دلار، افغانستان با ۷۰۴ هزار تن به ارزش ۲۳۲ میلیون دلار و ترکیه با ۳۸۰ هزار تن به ارزش ۲۱۸ میلیون دلار به ترتیب مقاصد اصلی صادرات کالاهای ایرانی در شهریورماه بودند. 
***
ارزش سهام عدالت ۱۴ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان شد
ارزش برگه ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۱۴‌میلیون و ۷۴۰ هزار تومان [در پایان معاملات هفته گذشته] رسید. کسانی که ارزش اولیه سهام عدالت آنها 532 هزار تومان است در پایان معاملات روز چهارشنبه 16 مهر ارزش سهام عدالت‌شان به 14 میلیون و 740 هزار و 206 تومان رسیده است. همزمان با افت شاخص بورس از تیرماه ارزش سهام عدالت نیز افت قابل‌ توجهی داشته است به طوری که ارزش برگه 532 هزار تومانی سهام عدالت تاکنون حدود 5 میلیون تن افت داشته است. اواسط تیرماه ارزش این سهام به بیش از 20 میلیون تومان رسیده بود که بدین ترتیب افت بیش از 26 درصدی داشته است. کارشناسان به مردم توصیه می‌کنند از فروش سهام عدالت خود با توجه به ارزشمندی شرکت‌های موجود در سبد سهام عدالت و افت قابل توجه طی هفته‌های اخیر خودداری کنند. 
***
مخالفت تعاونگران با لایحه اصلاح قانون تعاون
دبیرکل اتاق تعاون گفت: خانواده بزرگ تعاون با لایحه اصلاح قانون بخش تعاون که در تضاد آشکار با روح تعاون است، مخالف است. در حالی لایحه اصلاح قانون بخش تعاون بار دیگر به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده که در سال 93 نمایندگان ملت با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و دیدگاه‌های اتاق‌های تعاون و اتحادیه‌ها آن را بررسی و تصویب کرده و در حال اجرا بوده و رضایت نسبی از آن وجود دارد. ماشاءالله عظیمی، دبیرکل و عضو هیأت‌رئیسه اتاق تعاون به فارس اظهار داشت: در تهیه و تدوین محتوایی لایحه جدید ارائه شده به مجلس شورای اسلامی که در تضاد آشکار با روح تعاون است، نظر بخش تعاون و کارشناسان امر تعاون و اتاق تعاون ایران که بر اساس قوانین موجود از آن به عنوان نماینده رسمی بخش تعاون در مجامع داخلی و خارجی یاد می‌شود، مطلقا استفاده نشده است. وی با تاکید بر اینکه این لایحه با قانون بهبود فضای کسب‌و‌کار نیز تضاد دارد، گفت: این لایحه با شرایط موجود کشور تطبیق نداشته و اختیاراتی به دولت می‌دهد که اجرای آن در توان دولت و اجزایش نیست. عضو هیأت‌رئیسه اتاق تعاون افزود: این لایحه به حوزه مأموریت سایر وزارتخانه‌ها نیز تعرض دارد و حتی برای سایر قوا نیز تکلیف تعیین کرده است و باعث کندی امور و دلسردی تعاونگران می‌شود، همچنین با منویات مقام معظم رهبری در تعارض جدی است. 

Page Generated in 0/0066 sec