printlogo


کد خبر: 225419تاریخ: 1399/7/20 00:00
اخبار

از سوی دادستان نظامی استان تهران انجام شد 
تشریح ابعاد جدید حادثه انفجار ناوچه کنارک
سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام کرد: پس از گذشت ۵ ماه از حادثه انفجار ناوچه کنارک، دادستان نظامی استان تهران ابعاد جدیدی از این حادثه را تشریح کرد و از پیگیری ابعاد مختلف این حادثه خبر داد. 
به گزارش سازمان قضایی نیروهای مسلح، غلامعباس ترکی، دادستان نظامی ‌استان تهران درباره حادثه انفجار ناوچه کنارک و به شهادت رسیدن تعدادی از خدمه ناوچه بر اثر این حادثه اظهار کرد: در فردای روز حادثه با اعزام هیأتی از دادسرای نظامی تهران، بازدیدهای میدانی و معاینات و تحقیقات محلی لازم در بندر چابهار و بندرعباس، از محدوده اجرای عملیات تمرین دریایی انجام دادیم. وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این حادثه دلخراش گفت: متأسفانه در این حادثه ۱۹ نفر از خدمه ناوچه بلافاصله پس از اصابت موشک به شهادت رسیدند و ۱۵ نفر هم مصدوم شدند. دادستان نظامی تهران درباره علت وقوع این حادثه هر گونه خرابکاری یا دخالت عوامل امنیتی در این حادثه را منتفی دانست و افزود: بر اساس آخرین نتایج تحقیقات و بررسی کارشناسان، عدم رعایت برخی تدابیر ابلاغی و نکات ایمنی از سوی ناوچه حادثه‌دیده و شرایط میدانی، علت اصلی این حادثه بوده است. دادستان نظامی ‌استان تهران گفت: در حال رسیدگی به قصور و تقصیرهای در این زمینه هستیم و افرادی به ‌عنوان متهم احضار شده‌اند و اقدامات قضایی انجام شده است. 
***
نخست‌وزیر عراق:
تعرض به ایران از خاک عراق را نمی‌پذیریم
نخست‌وزیر عراق تاکید کرد این کشور استفاده گروه‌های مسلح از خاکش برای تعرض به ایران و ترکیه را نمی‌پذیرد. به گزارش تسنیم، مصطفی الکاظمی روز جمعه نشستی با مقامات دولت فدرال این کشور و دولت اقلیم کردستان در رابطه با توافق برای بازگشت ثبات و عادی‌سازی اوضاع در شهر سنجار استان نینوا برگزار کرد که «جنین پلاسخارت» نماینده دبیرکل سازمان ملل هم در آن حضور داشت. در بخشی از بیانیه نخست‌‌وزیری عراق آمده است مصطفی الکاظمی در این نشست تاکید کرد: عراق استفاده از خاکش توسط گروه‌های مسلح برای تعرض به ایران و ترکیه و دیگر همسایگان را نمی‌پذیرد. 

Page Generated in 0/0075 sec