printlogo


کد خبر: 225466تاریخ: 1399/7/21 00:00
اخبار

قره‌باغ باید به کشور اسلامی بازگردد
آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی درباره بحران قره‌باغ گفت: قره‌باغ جزو جهان اسلام است و باید به کشور اسلامی بازگردد. به گزارش رسا، آیت‌الله نوری‌همدانی در پاسخ به سوال عده‌ای از متدینان آذربایجان، دیدگاه خود را درباره بحران قره‌باغ اعلام کرد. ایشان در پاسخ به سوال عده‌ای از متدینان آذربایجان نوشته است: اینجانب با آشنایی‌ای که از منطقه آذربایجان دارم و در سفری توفیق دیدار بخشی از اهالی آنجا را داشتم، در همان سفر هم عرض کردم قره‌باغ جزو جهان اسلام است و باید به کشور اسلامی بازگردد و با روحیه انقلابی که شیعیان آن مرز و بوم دارند، باید آزاد شود و دشمنان هم بدانند به فکر تفرقه بین ۲ ملت ایران و آذربایجان نباشند و ما در کنار شیعیان آن منطقه هستیم و معتقدیم باید خواسته‌های آنها عملی شود. 
***
تأکید رئیس دستگاه قضا بر برخورد قاطع با اشرار و ناامن‌کنندگان جامعه
رئیس قوه‌ قضائیه در جلسه با رئیس کل دادگستری، معاونان و سرپرستان مجتمع‌های قضایی استان تهران با تقدیر از اقدام جهادی همکاران دستگاه قضا در تهران برای رسیدگی به پرونده‌های معوقه و تعیین تکلیف بیش از ۵۰ درصد آنها در نیمه نخست امسال اظهار کرد: کشف حقیقت از پس غبارها، فضاسازی‌ها و مدرک‌سازی‌ها مهم‌ترین وظیفه قضات است. شناخت حق، گرایش به حق و ایستادگی در راه حق برای کسی که می‌خواهد در مقام قضا و احقاق حق و ابطال باطل بنشیند، ضروری است و برای کشف حقیقت باید از وجود مقدس حضرت حق و ائمه معصومین علیهم‌السلام یاری جست. 
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی با اشاره به تکلیف برنامه ششم توسعه در زمینه کاهش اطاله دادرسی از نقش صدور و اجرای بموقع حکم در کاهش جرم نیز سخن گفت و تصریح کرد: احکام قضایی برای بازدارندگی از جرم و تضییع حق هستند و اگر حکمی در زمان خودش صادر و اجرا شود، اثر بازدارندگی خواهد داشت. آیت‌الله رئیسی از تلاش کارکنان و قضات دادگستری تهران در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی نیز تقدیر کرد و آن را در گره‌‌گشایی از کار هزاران نفر مؤثر دانست اما به مسؤولان اجرایی نیز تأکید کرد با اعتبارسنجی و بررسی صلاحیت مجموعه‌های اقتصادی که دنبال جذب منابع مالی مردم هستند، مانع بروز مشکل برای آنها و دستگاه قضایی شوند. 
آیت‌الله رئیسی در ادامه سخنانش بر لزوم برخورد قاطع محاکم قضایی با اشرار و ناامن‌کنندگان جامعه تأکید کرد و گفت: افراد شرور و سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار تحت هیچ شرایطی نباید از امتیازات و ارفاقات قانونی بهره‌مند شوند. 
رئیس قوه‌ قضائیه با تأکید بر اینکه جای کسانی که می‌خواهند امنیت جامعه را مختل کنند زندان است تا مردم از شر آنها در امان باشند، تصریح کرد: امنیت برای ما مساله مهم و محوری است و مسؤولان اجرایی و قضایی هرگز نباید اجازه دهند احدی کوچه و خیابان را ناامن کند. 
***
درخواست قره‌باغ از ایران، روسیه و ارمنستان برای مقابله با تروریسم
پارلمان منطقه قره‌باغ که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نمی‌شود از ایران، روسیه و ارمنستان درخواست کرد مرکز مشترکی برای مبارزه با تروریسم تشکیل دهند. به گزارش اسپوتنیک، پارلمان منطقه قره‌باغ که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده است، در بیانیه‌ای از ارمنستان، روسیه و جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد مرکز مشترکی برای مبارزه با تروریست‌های بین‌المللی که وارد این منطقه شده‌اند، تشکیل دهند. در این بیانیه آمده است: پارلمان قره‌باغ از مقامات ارمنستان، روسیه و ایران درخواست می‌کند به کارگیری مجموعه‌های تروریستی در قره‌باغ و تعرض نظامی به این منطقه را محکوم کنند و مرکز مشترکی برای مبارزه با تروریست‌هایی که وارد این منطقه شده‌اند، تاسیس کنند. در این بیانیه با تاکید بر صلح و امنیت بین‌المللی و همکاری مفید میان کشورهای منطقه برای مقابله با تروریسم، بیان شده است برخی تروریست‌های بین‌المللی و مجموعه‌های تندرو از سوریه، عراق و لیبی به کمک ترکیه وارد این منطقه شده‌اند. 
***
گروسی: ایران به غنی‌سازی ادامه می‌دهد
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی، اظهاراتی را درباره میزان غنی‌سازی اورانیوم در برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، رافائل گروسی در گفت‌وگو با روزنامه اتریشی دی‌پرسه درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: ایرانی‌ها همچنان غنی‌سازی می‌کنند و این کار را در سطحی بسیار بالاتر از آنچه متعهد شده‌اند انجام می‌دهند. این مقدار هر ماه افزایش پیدا می‌کند. گروسی در پاسخ به این سوال که ایران برای ساختن یک سلاح هسته‌ای چه مدت نیاز دارد، توضیح داد: ما در آژانس به این مدت زمان نمی‌پردازیم، به مقداری قابل توجه نگاه می‌کنیم؛ حداقل مقدار اورانیوم غنی شده یا پلوتونیوم مورد نیاز برای ساختن یک سلاح هسته‌ای. ایران در حال حاضر این مقدار قابل توجه را ندارد. آژانس «مقدار قابل توجه» را مقداری تقریبی از مواد هسته‌ای توصیف می‌کند که با وجود آن نتوان امکان تولید یک سلاح هسته‌ای را نادیده گرفت. 

Page Generated in 0/0053 sec