printlogo


کد خبر: 225533تاریخ: 1399/7/23 00:00
سینما

اهدای جایزه ویژه به بهترین فیلمنامه اقتباسی
جایزه ویژه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» در بخش «روایت قلم» به بهترین فیلمنامه اقتباسی اهدا می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، طبق اعلام دبیر خانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»، جایزه ویژه این جشنواره در بخش «روایت قلم» به بهترین فیلمنامه اقتباسی اهدا می‌شود. بخش «روایت قلم» به منظور انتخاب بهترین فیلمنامه در ۴ شاخه اصلی «انقلاب اسلامی»، «دفاع‌‌مقدس»، «مقاومت و مسائل منطقه» و «بیداری اسلامی» در این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» طراحی شده است. در این بخش، علاوه بر اهدای تندیس و دیپلم افتخار به بهترین فیلمنامه‌ سینمایی، بهترین فیلمنامه تله‌فیلم، بهترین فیلمنامه کوتاه، تندیس و دیپلم افتخار به بهترین فیلمنامه اقتباسی نیز تعلق خواهد گرفت. نویسندگان فیلمنامه‌های «کوتاه»، «بلند» و «اقتباسی» از سراسر جهان که تاکنون بر اساس فیلمنامه‌های آنان فیلمی ساخته نشده است، می‌توانند به ۳ زبان فارسی، انگلیسی و عربی، آثار خود را که از سال ۱۳۹۵ به بعد نوشته شده و در جشنواره دوره قبل حضور نداشته است، بدون محدودیت در تعداد، در این بخش شرکت دهند. مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «مسابقه اصلی»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد، پژوهش، تحلیل»، «فیلم به معنای مطلق» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» برگزار می‌شود. 
***
«دیدن این فیلم جرم است» در راه اکران
حوزه هنری در حال تدارک برای اکران فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» به کارگردانی رضا زهتابچیان است. 
به گزارش «وطن امروز»، محمدرضا شفاه درباره وضعیت اکران فیلم «دیدن این فیلم جرم است» گفت: شرایط کرونا، سینما را در وضعیت خاصی قرار داده و خیلی نمی‌توان درباره ماه‌های آینده سینما به تحلیل قطعی رسید اما جمع‌بندی ما این است که اکران سینمایی فیلم «دیدن این فیلم جرم است» را در برنامه قرار دهیم و احتمالا بزودی تاریخ اکران فیلم را مشخص خواهیم کرد. 
شفاه بیان کرد: شرایط فیلم ما منحصر‌‌به‌فرد است. «دیدن این فیلم جرم است» نزدیک به یک سال توقیف بود و بعد هم که تصمیم بر اکران گرفتیم کرونا پیش آمد. از طرفی هم حرف فیلم جوری نیست که بتوان بیش از این برای نمایش آن صبر کرد، چرا که احتمال می‌دهیم در صورت تعویق اکران، بعدا موانعی برای نمایش فیلم به وجود آید و فیلم بیش از این ضربه بخورد. 
فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» به کارگردانی رضا زهتابچیان و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه محصول حوزه هنری است که بعد از اکران در جشنواره فجر سال ۹۷ دچار حاشیه‌هایی شد و پروانه نمایش آن بعد از یک سال در بهمن ۹۸ صادر شد. 

Page Generated in 0/0064 sec