printlogo


کد خبر: 225539تاریخ: 1399/7/23 00:00
اخبار

نشست وزرای خارجه عراق، اردن و مصر در قاهره
وزرای خارجه ۳ کشور عراق، اردن و مصر دیروز در کاخ «التحریر» قاهره با یکدیگر دیدار کردند. این نشست با هدف گفت‌وگو درباره نتایج نشست سران در اردن در ۲۵ آگوست گذشته و بحث درباره «ساز‌و‌کار اقدام مشترک» برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری میان ۳ کشور برگزار می‌شود. در این نشست همچنین درباره آخرین تحولات منطقه‌ای بویژه مسائل جهان عرب و راه‌های گسترش هماهنگی‌ها میان ۳ کشور بحث و بررسی شد. ۲۵ آگوست گذشته نخست‌وزیر مصر و عراق با حضور در اردن در نشست مشترکی با «عبدالله دوم» پادشاه این کشور شرکت کردند. پس از آن نشست «مصطفی الکاظمی» در صفحه توئیتر خود نوشت: این نشست بابی برای ورود به منطقه‌ای توسعه‌یافته و امن است. 
***
فعالیت ۵۰۰ شرکت صهیونیستی در امارات
یک مسؤول صهیونیستی با اعلام اینکه حدود ۲۵۰ شرکت اسرائیلی در امارات در حال حاضر فعالیت دارند، پیش‌بینی کرد این تعداد به ۵۰۰ شرکت در پایان سال جاری میلادی برسد. «فلور حسان ناحوم» معاون شهردار قدس و رئیس کارگروه اسرائیلی- اماراتی گفت: تعداد شرکت‌های اسرائیلی که قرار است در امارات فعالیت کنند، به ۵۰۰ شرکت تا قبل از پایان سال ۲۰۲۰ خواهد رسید. ناحوم افزود: حدود ۲۵۰ شرکت تحت تملک اسرائیلی‌ها در حال حاضر در امارات فعالیت می‌کنند. سرمایه‌گذاران اسرائیلی نیز خواهان برقراری شراکت‌های استراتژیک با همتایان اماراتی خود در زمینه‌های اقتصادی متعدد هستند. وی تصریح کرد: از مهم‌ترین بخش‌هایی که اسرائیلی‌ها خواهان سرمایه‌گذاری در آن هستند، زمینه تکنولوژی پیشرفته، ابتکارها، کشاورزی، صنایع مدرن، گردشگری و املاک است. 
***
یمن: آمریکا مادر تروریسم است
مدیر دفتر ریاست‌جمهوری یمن دیروز در مراسم رونمایی از یک کمپین رسمی و مردمی تحت عنوان جنایت‌های آمریکای متجاوز علیه یمن، تأکید کرد سیاست‌های رسانه‌ای آینده بر پایه رسوایی جنایت‌های آمریکا در یمن استوار خواهد بود. «احمد حامد» در این ارتباط گفت: رسانه‌های ملی یمن با انجام وظیفه صحیح خود در محافل امت اسلامی سطح آگاهی مردم را درباره عمق جنایت‌های آمریکا علیه مردم یمن بالا خواهند برد. به گزارش فارس، او در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از رسانه‌های ملی یمن بر لزوم کار جدی در راستای پرده برداشتن از دموکراسی جعلی آمریکا تأکید کرد. حامد همچنین تأکید کرد: آمریکا رأس شرارت، مادر تروریسم و سازنده بحران‌هایی است که مردم یمن هم‌اکنون از آن رنج می‌برند. 
***
بازداشت یکی از معاونان ابومصعب زرقاوی
نیروهای اطلاعاتی و امنیتی عراق دیروز موفق شدند یکی از معاونان ابومصعب الزرقاوی، سرکرده سابق گروه تروریستی القاعده را در بغداد شناسایی و دستگیر کنند. نیروهای اطلاعاتی پلیس فدرال عراق موفق شدند طی یک عملیات ویژه، معاون ابومصعب الزرقاوی را در محله الرفاق پایتخت دستگیر کنند. بنا بر این گزارش، عملیات مذکور پس از تشکیل یک تیم ویژه و گذاشتن کمین برای این فرد که از استان دیالی تحت پیگرد و تعقیب بود، انجام و وی در بغداد دستگیر شد. این فرد بر اساس ماده ۴ مبارزه با تروریسم به دلیل همکاری با گروه‌های تروریستی داعش تحت تعقیب بود و در بخش جوخه‌های ترور در هبهب واقع در استان دیالی فعالیت داشت. این فرد در بازجویی‌های اولیه خود به همکاری با گروه‌های تروریست و جنایتکار و مشارکت در چندین حمله تروریستی داعش و القاعده در هبهب پیش از عملیات آزادسازی استان دیالی اعتراف کرده است. تمام اعترافات او ثبت و به طرف‌های مسؤول تحویل شده است. 
***
سخنگوی طالبان: هنوز به مرحله آتش‌بس نرسیده‌ایم
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با بیان اینکه آتش‌بس موضوع مهمی است، گفت: هنوز مذاکرات به مرحله‌ای نرسیده که در این باره گفت‌وگوها آغاز شود. «محمد نعیم» در گفت‌وگو با گلف‌نیوز افزود: آتش‌بس موضوع بسیار مهمی است اما مذاکرات فعلی هنوز به مرحله‌ای نرسیده که در این باره هیأت‌ها وارد گفت‌وگو شوند. وی افزود: هنوز قدم اول نیز برای حرکت به سمت گفت‌وگوهای صلح برداشته نشده است. این در حالی است که طالبان از چند روز پیش به ولایت هلمند حمله کرده و نبردی سنگین در این ولایت میان نیروهای دولتی و طالبان در جریان است و زندگی مردم در این منطقه مختل شده است. 
سخنگوی طالبان با تاکید بر اینکه هنوز مذاکرات به صورت رسمی آغاز نشده است، تاکید کرد: هیات‌ها هنوز به صورت رسمی درباره هیچ موضوعی گفت‌وگو نکرده‌اند اما امیدواریم بتوانیم بر موانع غلبه کرده و مذاکرات را آغاز کنیم.
***
احتمال وقوع حادثه امنیتی در لندن
پلیس لندن اعلام کرد در حال بررسی و رسیدگی به یک هشدار امنیتی در بیمارستان سنت‌توماس است. پل وست‌مینستر لندن در پی اعلام پلیس این شهر درباره رسیدگی به یک هشدار امنیتی در بیمارستان سنت‌توماس مسدود شد.
 پلیس اعلام کرد در حال انجام تحقیقات است و اطلاعات بیشتر در این باره را ارائه خواهد کرد. بیمارستان مذکور هنوز اظهارنظری در این باره نکرده است. 

Page Generated in 0/0065 sec