printlogo


کد خبر: 225557تاریخ: 1399/7/23 00:00
رئیس دادگستری شهرستان دیر:
نداشتن تبلت علت خودکشی محمد ۱۱ ساله نبود

رئیس دادگستری شهرستان دیر با اشاره به مرگ دانش‌آموز دیری گفت: نداشتن تبلت و گوشی تلفن ‌همراه، انگیزه اصلی خودکشی دانش‌آموز دیری نبوده و متأسفانه جوسازی در این ‌باره کاملا بی‌اساس و با انگیزه‌های مغرضانه است. 
عیسی نوشاد با اشاره به فوت دانش‌آموز ۱۱ ساله دیری اظهار داشت: متأسفانه برخی اشخاص با انگیزه‌های مختلف در راستای تضعیف آموزش‌و‌پرورش و نظام، دست به یکسری جوسازی زده‌اند. 
وی با بیان اینکه «قضیه تبلت و گوشی تلفن همراه برای این دانش‌آموز ملاک اصلی و انگیزه خودکشی نبوده است» گفت: با بررسی‌های مختلف هیچ‌ جا چنین ‌چیزی تاکنون ثابت نشده است. 
وی با بیان اینکه «این موضوع در اظهارات خانواده‌اش و متوفی قبل از مرگ ثابت نشده است» گفت: این موضوع در دست‌نوشته‌ای، خبری، اعتراضی یا جایی که مرحوم بیان کرده باشد و بگوید انگیزه و علت و هدف از خودکشی من نداشتن گوشی است وجود ندارد و ثابت نشده است. 
وی با بیان اینکه «این دانش‌آموز دارای گوشی تلفن همراه بوده است» گفت: دانش‌آموز متوفی از این گوشی استفاده می‌کرده، حتی روز خودکشی هم در شبکه «شاد» آنلاین بوده و عکس و صدا برای مدرسه ارسال کرده و پس از فوت نیز گوشی دانش‌آموز همچنان آنلاین بوده و مشخص است که خودکشی وی هیچ ارتباطی به گوشی تلفن همراه یا تبلت نداشته است. 
رئیس دادگستری شهرستان دیر افزود: خودکشی می‌تواند با انگیزه‌های مختلف صورت بگیرد؛ هنوز انگیزه خودکشی این دانش‌آموز مشخص نیست و دامن زدن به شایعات موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود. مطرح کردن این مهم مشخصا با انگیزه‌های خاصی است که می‌تواند تضعیف نظام آموزشی را به دنبال داشته باشد. 
 
* طرح دوفوریتی مجلس برای تهیه ۳ میلیون تبلت دانش‌آموزی
عضو کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد طرح دوفوریتی تهیه ۳ میلیون تبلت برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت آماده شده است. 
به گزارش تسنیم، احمد نادری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مطلبی در واکنش به جا ماندن 5/3 میلیون دانش‌آموز از آموزش مجازی به دلیل نداشتن گوشی هوشمند نوشت: طرح دو‌فوریتی تهیه 3 میلیون تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت را حدود یک ماه پیش تهیه و با جمع‌آوری حدود 40 امضا سابمیت کردم، اعلام وصول شده و در نوبت قرار دارد. مطابق این طرح دولت مکلف خواهد شد از محل‌های بودجه‌ای مشخص شده، 3 میلیون ابزار تهیه کرده و در اختیار آنان قرار دهد. 
به گزارش تسنیم، طبق اعلام مسؤولان وزارت آموزش و پرورش، 5/3 میلیون دانش‌آموز دسترسی به ابزار و اینترنت برای بهره‌مندی از شبکه شاد ندارند، بر این اساس 21 درصد کل دانش‌آموزان از شاد محروم هستند که از این تعداد 300 هزار نفر با گوشی‌های قرضی در شبکه شاد حضور دارند. 
همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس با اعلام راهکارهای تأمین تبلت برای 5/3 میلیون دانش‌آموز، پیشنهاد داد: در قالب الحاق یک بند به تبصره 9 قانون بودجه سال 99 کل کشور، سازمان برنامه و بودجه مکلف شود با تغییر و جابه‌جایی اعتبارات، تا سقف ۳ میلیون و 500 هزار دستگاه تبلت دانش‌آموزی با اولویت دانش‌آموزان عشایری، روستایی و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی در قالب برنامه مستقل منعکس شده تا به صورت یارانه تسهیلات یا کمک بلاعوض به این موضوع اختصاص یابد. 

Page Generated in 0/0072 sec