printlogo


کد خبر: 225558تاریخ: 1399/7/23 00:00
اخبار

جمعیت کشور پیرتر می‌شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با دو برابر شدن تعداد سالمندان کشور باید شرایط مطلوبی را برای جلوگیری از پیری جمعیت مهیا کنیم. 
محمد شریعتمداری در دهمین جلسه شورای ملی سالمندان با اشاره به اینکه امید به زندگی یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی سالمندان است، بیان کرد: سن صفر تا ۱۵ سال در جامعه ما کاهش پیدا کرده و امید به زندگی هم کم شده است و این نشان می‌دهد جامعه ما در حال حرکت به سمت پیر شدن است، البته از پیر شدن جامعه استقبال نمی‌کنیم اما با پیر شدن، افراد باید بتوانند رشد خود را حفظ کنند و شرایط مطلوبی در دوره سالمندی داشته باشند، لذا ضروری است برای سالمندان امید به زندگی ایجاد کنیم تا زندگی بانشاطی را در دوران سالمندی خود سپری کنند. 
وی با بیان اینکه شورای ملی سالمندان نگاه ویژه‌ای به حوزه سالمندی دارد، گفت: این شورا علاوه بر توجه به وضعیت معیشت و سلامت سالمندان، به نشاط اجتماعی سالمندان، حضور سالمند در جامعه و حضور فعال همزمان با سلامت سالمند تأکید دارد. 
***
رد افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه‌ها در شورا
رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره رد لایحه افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در جریان جلسه صبح دیروز شورای شهر تهران با سپردن اداره جلسه به امینی، نایب‌رئیس شورا، در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: امروز از ساعت ۷:۳۰ جلسه هم‌اندیشی با حضور شهردار برگزار شد و اعضای شورای شهر درباره مسائلی همچون انتصابات، نوع مدیریت و کاهش تمرکز در ستاد و درآمدهای شهرداری، مسائلی را مطرح کردند.
وی با بیان اینکه شهردار تهران بدون هماهنگی یک لایحه دو فوریتی درباره ارائه بسته‌های تشویقی و تخفیفی به بدهکاران حوزه شهرداری به شورا ارائه کرد، گفت: از آنجایی که اعضا درباره این لایحه اطلاعی نداشتند، به دو فوریت آن رای نداده و یک فوریت این لایحه به تصویب رسید.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با عدم موافقت کمیسیون حمل‌و‌نقل با لایحه پیشنهادی شهرداری درباره افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه اتوبوس و مترو نیز گفت: این موضوع در کمیسیون حمل‌ونقل بررسی شد و رای نیاورد، چرا که دولت یک بخشنامه دارد که در آن تاکید کرده افزایش بیش از ۲۰ درصدی نرخ ممنوع است و سازمان تعزیرات نیز به این موضوع حساس است و اگر بیشتر از این نرخ افزایش داشته باشیم حتما هیات تطبیق آن را رد می‌کند.
به گفته وی، البته درآمد حاصل از این لایحه نیز مشکلی از ما رفع نمی‌کرد، چرا که ما ۲۰۰ میلیارد تومان کسری داریم و این لایحه در حالت حداکثری ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان آورده داشت و از  آنجا که بازتاب بدی هم در جامعه داشت قرار شد که ضمن رد این لایحه، مجدانه در صحن علنی از دولت بخواهیم یارانه خود را پرداخت کند.
وی با بیان اینکه البته دولت هم دنبال تامین منابع است، درباره دستاوردهای بسته محرک اقتصادی گفت: اگر می‌بینید که تا الان کار شهر را پوشش داده و حقوق‌ها را پرداخت کرده‌ایم به دلیل اثرگذاری بسته محرک است. اما دقت داشته باشید که ما در تامین بودجه غیرنقد مشکل داریم و ۱۰ هزار میلیارد تومان باید از طریق بودجه غیرنقد تامین می‌شد که طی ۷ ماه گذشته آورده‌ای نداشته است.
***
برای برخی بیمارستان‌ها جراحی بینی مهم‌تر از بیمار کروناست
عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه در طول اپیدمی کرونا چنین روزی نداشتیم که همه بیمارستان‌ها پر باشد، از عدم پذیرش بیماران کرونایی توسط برخی بیمارستان‌ها بویژه بیمارستان‌های خصوصی ابراز تأسف کرد. 
پروفسور مسعود مردانی با ابراز تأسف از نبود تخت خالی در بیمارستان‌ها یادآور شد: برای یک بیمار که می‌خواهم در بیمارستان بستری کنم به 7 تا 8 بیمارستان زنگ می‌زنم و با اینکه خیلی هم تحویل می‌گیرند، می‌گویند جای خالی نداریم. برای بستری بیماران کرونایی در بیمارستان اصلا جای خالی نیست، نمی‌دانم چرا. بیمارستان‌ها پر از بیمار است، حالا اینکه دارو گیر نمی‌‌آید و مسائل بعدی را کنار بگذاریم، ما واقعا در طول این اپیدمی چنین روزی نداشتیم که همه بیمارستان‌ها پر باشند، البته دکتر جان‌بابایی 48 ساعت قبل بخشنامه کردند که بیمارستان‌های سطح تهران از پذیرش بیماران غیراورژانسی جدا خودداری کنند و ظرفیت‌شان را به بیماران کرونایی اختصاص دهند. 
وی در پاسخ به این سوال که «چرا بیمارستان‌های سفید را ملزم به بستری بیماران نمی‌کنند»، گفت: تمام بیمارستان‌ها زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی آن ناحیه هستند، مثلا تهران زیر نظر ۳ دانشگاه علوم پزشکی ایران، شهید بهشتی و تهران است. بیمارستان‌های خصوصی هم زیر نظر معاونت درمان آن دانشگاه هستند، معاون درمان آن اختیار را دارد که اگر بیمار ‌آی‌سی‌یو نیاز به بستری دارد به بیمارستان‌ها ابلاغ کند که تخت خالی نگه ندارید و تعدادی از ظرفیت بیمارستان را به بیماران کرونایی اختصاص دهید. 
مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره عدم پذیرش بیماران کرونایی بویژه در بیمارستان‌های خصوصی اظهار کرد: این برخورد درستی نیست ولی ما هم شاهد آن هستیم، بیمار کرونایی که جذام ندارد، اگر واقعا شما رعایت مسائل محافظتی و بهداشتی را در بیمارستان‌ها داشته باشید خود‌به‌خود محافظت می‌شوید. به هر حال ابتلای کادر پزشکی واقعیتی است که در دنیا وجود دارد اما متأسفانه پرسنل پزشکی در ایران بیشتر مبتلا به این بیماری شدند و مرگ‌و‌میر آنها هم رقم بزرگی است، برای اینکه ابتدا لوازم محافظتی به اندازه کافی در دسترس همه نبود. 
مردانی در ادامه افزود: در حال حاضر وضعیت بهتر شده ولی باز خیلی از مراکز جراحی پلاستیک، بینی، مشکلات مغز و قلب به دلیل اینکه از آنها سؤال می‌‌شود در بیمارستان بیمار کرونایی دارید و اگر بگویند بله، می‌روند، بیمار کرونایی قبول نمی‌کنند. اغلب مردم می‌گویند می‌خواهیم بیمارمان را در بیمارستانی بخوابانیم که کرونایی وجود ندارد. 

Page Generated in 0/0070 sec