printlogo


کد خبر: 225566تاریخ: 1399/7/23 00:00
اخبار

مراسم وداع با پیکر مطهر ۵ شهید خان‌طومان در ساری
مراسم وداع با پیکر مطهر 5 شهید مدافع حرم کربلای خان‌طومان عصر روز گذشته با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از ساعت 19 برگزار شد. 
مراسم وداع پیکر پاک شهدای مدافع حرم مازندران شهیدان «محمد بلباسی»، «علی عابدینی»، «حسن رجایی‌فر»، «محمود رادمهر» و «رضا حاجی‌زاده» پس از ورود به بوستان ولایت ساری با حضور خانواده معظم شهدا برگزار شد. در این راستا فرمانده سپاه کربلا از مراسم تشییع شهدای مدافع حرم در 5 شهرستان هم خبر داد و اضافه کرد:‌ عصر امروز پیکر 5 شهید مدافع حرم به شهرستان‌های خود منتقل می‌شود تا طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراسم شب وداع و تشییع برگزار شود. سردار سیاوش مسلمی با تصریح بر اینکه در شهرستان‌های ساری، بابل، قائمشهر، آمل و فریدون‌کنار مراسم شب وداع و تشییع شهدا برگزار می‌شود، افزود: به خاطر توصیه‌های اکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مراسم تشییع شهدا روز پنجشنبه در این شهرستان‌ها به صورت مشایعت خودرویی انجام می‌شود و مردم عزیز و شهید‌پرور مازندران می‌توانند برای همراهی شهدا با خودرو‌های خود در این مراسم شرکت کنند.
***
پاسخ ایران به ادعاهای «مضحک» رسانه‌های غربی درباره دیپلمات ایرانی
سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلژیک با صدور بیانیه‌ای، ادعاهای رسانه‌های غربی درباره «اسدالله اسدی» دیپلمات ایرانی بازداشت‌ شده به دلیل اتهامات واهی را «مضحک» و تلاش برای تخریب روابط ایران و اروپا توصیف کرد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلژیک با «غیرقانونی» توصیف کردن بازداشت اسدالله اسدی اعلام کرد: «جمهوری اسلامی ایران در بلژیک و دوک اعظم لوکزامبورگ گزارش‌های بی‌اساسی را که برخی رسانه‌ها از 9 اکتبر (18 مهرماه) منتشر کرده‌اند و مربوط به دیپلمات ایرانی می‌شود که به صورت غیرقانونی در «آنتورپ» بازداشت شده، با نگرانی دنبال می‌کند و متعجب است که تا چه اندازه چنین گزارش‌هایی از حقیقت به دور است و دست‌کم می‌توان این (گزارشات) را مغرضانه خواند».
در ادامه این بیانیه ضمن رد این اتهامات توسط اسدی آمده است: «دیپلمات ایرانی چنین اتهاماتی را رد و تأکید کرده است که هرگز هیچ‌گونه تهدیدی علیه بلژیک مطرح نکرده است. وکیل این پرونده نیز اتهامات تهدید را رد کرده است».
سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلژیک با مضحک خواندن ادعاهای رسانه‌های غربی درباره تهدید دولت بلژیک از سوی دیپلمات ایرانی تأکید کرد: «هرگونه اشاره رسانه‌ها به مساله انتقام‌جویی کاملاً مضحک است و تلاش برای کشاندن این موضوع به خارج از محدوده پرونده است و هدف گسترده‌تر آن بهره‌برداری از این روند قضایی برای درگیر کردن دولت جمهوری اسلامی ایران است». سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در پایان ضمن هشدار درباره هرگونه اغراق رسانه‌ها در رابطه با پرونده دیپلمات ایرانی تصریح کرد: «سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران درباره هرگونه مبالغه رسانه‌ها که با هدف تخریب روابط ایران و اروپا صورت می‌گیرد هشدار می‌دهد».
***
سقوط پهپاد بیگانه در مرزهای شمال‌غربی ایران
یک فروند پهپاد صبح دیروز در اراضی زراعی روستای «اوزن‌تپه علیا» از توابع شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان سقوط کرد. بهروز ندایی در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: این پهپاد در منطقه کشاورزی روستای اوزن‌تپه علیا از توابع شهرستان پارس‌آباد سقوط کرده و جزئیات آن توسط نیروهای نظامی در دست بررسی است و در صورت نیاز به مردم اعلام خواهد شد. به گفته معاون سیاسی استاندار اردبیل مالکیت این پهپاد مشخص نیست ولی به دلیل اینکه ۲ کشور همسایه در منطقه در حال جنگ هستند این قبیل اتفاقات طبیعی است. وی ادامه داد: این سقوط هیچ‌گونه خسارت مالی و جانی در منطقه نداشته است. درگیری بین نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان در نقاط صفر مرزی آن سوی ارس از ۲ هفته پیش جریان دارد و احتمال می‌رود این پهپاد متعلق به ارتش آذربایجان یا ارمنستان باشد. 
***
ترامپ آرزوهایش درباره ایران را بار دیگر به زبان آورد
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته در جمع هوادارانش در استفورد ایالت فلوریدا باز هم از اقدام یکجانبه دولتش برای خروج از توافق هسته‌ای دفاع کرد و گفت: من از توافق هسته‌ای فاجعه‌بار دولت قبلی خارج شدم. به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ترامپ بار دیگر ادعای انتخاباتی‌اش را مبنی بر تمایل ایران به مذاکره با آمریکا در صورت پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تکرار کرد و گفت: احتمالا نخستین تماس تلفنی‌ای که پس از پیروزی در انتخابات دریافت می‌کنم از ایران باشد که بسیار مشتاق یک توافق هستند، به دلیل اینکه میزان تولید ناخالص داخلی آنها زیر ۲۸ درصد است. بر اساس این گزارش، ادعای انتخاباتی ترامپ در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان تاکنون تاکید کرده‌اند پیش از این در چارچوب برجام (توافق هسته‌ای) مذاکراتی طولانی برای دست یافتن به توافقی چندجانبه داشته‌اند که آمریکا نیز بخشی از آن بود. اکنون با وجود خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌های متعدد اقتصادی تنها در صورت بازگشت آمریکا به این توافق و در چارچوب آن با این کشور مذاکره خواهند کرد. محمدجواد ظریف در این باره به شبکه راشا تودی گفته بود با توجه به سختی‌های بسیار در مسیر مذاکراتی که به توافق هسته‌ای منجر شد، حاضر نیست این توافق را به خاطر رضایت شخصی کسی از بین ببرد.

Page Generated in 0/0067 sec