printlogo


کد خبر: 225567تاریخ: 1399/7/23 00:00
رئیس مجلس در ادامه سفر خود به سیستان‌وبلوچستان بر ضرورت حضور میدانی برای حل مشکلات مردم تأکید کرد
از حضور در بازارچه مرزی تا گفت‌وگو با کشاورزان

گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی که در جریان نظارت‌های میدانی روز دوشنبه راهی استان سیستان‌وبلوچستان شده بود، روز گذشته در ادامه سفر خود از بازارچه مرزی کوهک بازدید کرد و مشکلات عملیاتی صادرات و واردات مرزی را مورد رسیدگی قرار داد. مساله عدم استاندارد جاده سراوان- خاش- کوهک و تلفات بالای تصادف‌ها در این جاده و توسعه تعامل اقتصادی فعالان بازارچه مرزی با کشور پاکستان از جمله مهم‌ترین مطالبات مردم از رئیس مجلس شورای اسلامی بود. محمدباقر قالیباف در همین زمینه تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تابستان پیش رو سرعت تعاملات اقتصادی و مرزی ارتقا یابد و با نصب دستگاه «ایکس ری» کار کنترل و بازرسی در مرز سرعت پیدا کند. ایستگاه بعدی نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی حضور در شهر سراوان و بازدید از مدرسه شهید مطهری بود که با وجود مشکلات فراوان اما دانش‌آموزان مستعد این مدرسه هر سال از نفرات برتر کنکور سراسری هستند. یکی از مشکلاتی که از طرف معلمان و مسؤولان این مدرسه به قالیباف عنوان شد، جذب نشدن برخی معلمان باسابقه به علت محدودیت‌های سنی در شرایط جذب و رد شدن در آزمون‌های استخدامی بود که رئیس مجلس در پاسخ به دغدغه‌‎های مطرح شده از جانب فرهنگیان، حوزه آموزش را یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها خواند و رسیدگی به مطالبات فرهنگیان را وعده داد. رئیس مجلس همچنین در پاسخ به این سوال خبرنگار صداوسیما که آیا نمی‌شد از همان تهران کارها و مشکلات را پیگیری می‌کردید، گفت: 40 سال تجربه کار اجرایی من ثابت کرده است بدون حضور در میدان هیچ کاری بدون‌ اشکال پیش نمی‌رود. وی افزود: اگر کاری که در حال انجام است از نزدیک پیگیری نشود، یا آن کار به سرانجام نمی‌رسد یا با نقص انجام می‌شود، بنابراین چه افرادی که قصد سیاست‌گذاری دارند، چه کسانی که می‌خواهند مدیریت کنند و چه کسانی که در فاز اجرا هستند، نیازمند این حضور در میدان هستند که از نزدیک فرصت‌ها و چالش‎ها را ببینند و حرف مردم را بشنوند. قالیباف تأکید کرد: بویژه برای ما که در مجلس هستیم، مهم‌ترین ذی‌نفعان ما مردم هستند، لذا باید بدانیم مردم چه می‌خواهند و اولویت آنها چیست. 
رئیس مجلس در ادامه نظارت میدانی خود بر استان سیستان‌‌و‌بلوچستان، وارد ایرانشهر شد و از کارخانه بافت بلوچ که با پیگیری‌های رهبر معظم انقلاب راه‌اندازی شده است، بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند راه‌اندازی این کارخانه به عنوان یکی از دستاوردهای اصیل و بومی منطقه قرار گرفت. قالیباف با حضور در این کارخانه، بی‌واسطه با کارگران گفت‌وگو کرد و در جریان مسائل کاری آنان قرار گرفت. 
 
* گفت‌وگوی صریح کشاورزان و حاشیه‌نشینان زابل با رئیس مجلس
قالیباف در ادامه برنامه‌های خود در محل پروژه آبرسانی 46 هزار هکتاری در زابل حاضر شد و ضمن بررسی اشکالات متعدد اجرایی و عملیاتی پروژه، به گفت‌وگوی بی‌واسطه با کشاورزان بومی پرداخت. قالیباف در واکنش به انتقاد و اعتراض کشاورزان بومی درباره وجود ایرادات و اشکالات در زیرسازی این پروژه عنوان کرد: اشکالات مطرح شده به اجرای طرح آبرسانی وارد است و برای رسیدگی به همین گلایه‌ها این بازدید در حال انجام است. این ایرادات احصا و فورا برای حل این مشکلات تصمیم‌گیری خواهد شد تا پروژه آبرسانی 46 هزار هکتاری به نحو درستی به مردم منطقه خدمات‌رسانی داشته باشد. رئیس مجلس یادآور شد: واقعا همه کشور بویژه رهبر معظم انقلاب به این منطقه نگاه ویژه‌ای دارند و بودجه خاص برای این پروژه در نظر گرفته شده است. قالیباف در پاسخ به اعتراضات یکی از اهالی پیرامون اشتباه بودن تصمیماتی که در 25 سال گذشته برای زابل گرفته شده است، گفت: اشکالاتی که می‌گویید به اجرای طرح آبرسانی وارد است. برای پیگیری همین گلایه‌ها اینجا هستیم و اگر کسی در این موضوع تخلف کرده باشد، با او برخورد خواهد شد. در جریان بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از نقطه صفر مرزی در منطقه شرق کشور سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا اظهار داشت: ‌بدون شک بازدید رئیس مجلس از مرزهای جنوب شرقی کشور در ارتقای امنیت کشور اثرگذار است، زیرا آقای قالیباف سابقه‌‌ فرماندهی نیروی انتظامی را در کارنامه خود دارد و خداقوت و خسته نباشید ایشان در نقطه صفر مرزی میلک موجب افزایش روحیه مرزبان‌ها شد. 

Page Generated in 0/0065 sec