printlogo


کد خبر: 225664تاریخ: 1399/7/27 00:00
اخبار

مشکلی در تأمین آرد نداریم
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در واکنش به فیلم‌های منتشر‌شده از برخی نقاط کشور مبنی بر کمبود نان، گفت: 90 هزار نانوایی از طریق 400 کارخانه تولید آرد که ماهانه 900 هزار تن گندم را تبدیل به آرد می‌کنند، از طریق شبکه حمل‌و‌نقلی منسجم و برنامه‌ریزی‌شده در ۳ دهه اول، دوم و سوم هر ماه آرد دریافت می‌کنند. یزدان سیف اظهار داشت: هر سال در نیمه دوم سال، به دلیل اینکه روز‌ها کوتاه می‌شود و تعطیلی خیلی از ادارات و فضا‌های کاری توأم با یکدیگر می‌شود، متاسفانه شاهد شلوغی و ازدحام متقاضیان نان در صف نانوایی‌ها هستیم. وی افزود: علت دیگری که امکان دارد نانوایی، نان کمتری پخت کند این است که بعضی نانوایی‌ها به جای ۸ ساعت کار ۶ ساعت فعالیت می‌کنند. 
***
راه‌اندازی سامانه اعطای تسهیلات حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در راستای هدایت منابع جهت تحقق اهداف صادراتی و همچنین تسهیل و تسریع در فرآیند پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی- صادراتی و به منظور صادرات محصولات اولویت‌دار به کشورهای هدف، سامانه یکپارچه اعطای تسهیلات بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی از محل منابع صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل طرف قرارداد در سایتbehinyab.ir وزارت صنعت، معدن و تجارت راه‌اندازی شد.  سعید زرندی اظهار داشت: متقاضیان استفاده از تسهیلات در سامانه موصوف ثبت‌نام و درخواست آنها به صورت خودکار مورد پردازش قرار گرفته و پس از تایید به یکی از بانک‌های عامل (توسعه صادرات ایران، کشاورزی، توسعه تعاون، صادرات ایران و بانک مشترک ایران و ونزوئلا) جهت تصویب و پرداخت تسهیلات ارسال خواهد
 شد.  وی افزود: منابع در نظر گرفته شده برای تسهیلات بسته موصوف از منابع صندوق توسعه ملی مبلغ 20 هزار میلیارد ریال است که با لحاظ کردن سهم آورده بانک‌ها به همین میزان، کل منابع ایجادی به مبلغ 40 هزار میلیارد ریال خواهد رسید. تاکنون نیز میزان پرداختی بانک‌های عامل از منابع بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی 98 در مجموع بالغ بر 13 هزار و 327 میلیارد ریال برای 118 طرح بوده است. 
***
جریمه دلالان مسکن مهر با افزایش نرخ سود تسهیلات از 4 به 17 درصد
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: با مالکان ۸ هزار واحد آماده تحویل مسکن مهر بار‌ها تماس گرفته و اطلاع‌رسانی شده است؛ تسهیلات دولتی به این ۸ هزار واحد آماده تحویل، تعلق گرفته است که مالکان باید کارت قسط دریافت کنند اما هنوز دریافت نکرده‌اند. محسن وطن‌خواهی در ادامه گفت: یکی از موضوعاتی که بانک را درگیر کرده این است که تسهیلاتی که توسط دولت داده شده هنوز این تسهیلات بازنگشته است. وی همچنین اظهار داشت: در جلساتی که با معاونان و مسؤولان بانک مسکن داشتیم، یکی از پیشنهادات بانک مسکن، تعیین‌تکلیف این واحد‌ها بود که شرکت عمران پرند به عنوان داور بین بانک و متقاضیان واحد‌ها را قبول کند. مدیرعامل شرک  عمران شهر جدید پرند ادامه داد: قانون ساماندهی به بانک این اجازه را می‌دهد که نرخ تسهیلات را تبدیل کند، یعنی نرخ سود این تسهیلات از ۴ به ۱۷ درصد بازگردد. وطن‌خواهی تصریح کرد: بسیاری از این واحد‌ها دست دلالان است، آنها واحد‌های خالی را نگه داشته‌اند تا با قیمت بالاتری به فروش برسانند؛ بر اساس اطلاعات غیررسمی برخی از افراد حدود ۲۰ واحد خالی آماده تحویل در اختیار دارند که تمایلی برای تحویل واحد‌ها ندارند. 
***
سهم بازار سرمایه از تأمین مالی  7 برابر شد
معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد اعلام کرد سهم بازار سرمایه از تامین مالی کشور به 7 برابر افزایش یافته است. طبق اعلام وزارت اقتصاد، در 5 ماهه اول سال 1399 بالغ بر 5/271 هزار میلیارد تومان تامین مالی در بازار سرمایه کشور انجام شده که نسبت به رقم مدت مشابه سال قبل حدود 8/632 درصد افزایش (بیش از 7 برابر) یافته است. 

Page Generated in 0/0047 sec