printlogo


کد خبر: 225806تاریخ: 1399/7/30 00:00
اخبار

بررسی طرح اصلاح ساختار بودجه با حضور بذرپاش
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، در تشریح نشست دیروز صبح این کمیسیون گفت: این جلسه با ۲ دستور کار بررسی طرح‌های تامین کالاهای اساسی و اصلاح ساختار بودجه برگزار شد. محمدمهدی مفتح ادامه داد: کلیات طرح تامین کالاهای اساسی پیش از این در صحن علنی به تصویب رسیده بود و امروز نحوه تعیین منابع مالی آن با حضور پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت. مفتح تصریح کرد: طبق اصول کلی این طرح باید به ۶۰ میلیون نفر طی ۶ ماه و تا پایان سال ۹۹ بر‌اساس واریز مبالغی در کارت‌های معیشتی آنها، کالاهای اساسی تعلق بگیرد اما میزان منابع مالی و چگونگی تخصیص آن و همچنین آثار جانبی اجرای این طرح بر اقتصاد کلان باید کاملا بررسی و مشخص شود. سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین با اشاره به حضور بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات کل کشور و کارشناسان این دیوان در نشست دیروز صبح گفت: کارشناسان دیوان محاسبات گزارشی از آسیب‌شناسی بودجه و لزوم اصلاح ساختار بودجه به همراه پیشنهادات خود ارائه کردند و در ادامه زنگنه، رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه به ارائه گزارش این کمیته پرداخت. مفتح تاکید کرد: برخی بندهای طرح اصلاح ساختار بودجه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و قرار شد در جلسه بعدی بقیه بندهای این طرح هم مورد بررسی قرار گیرد تا هر چه سریع‌تر نهایی شود و به سازمان برنامه و بودجه برای تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ بر مبنای آن ابلاغ شود. 
***
در صورت دریافت نکردن پیامک وام اجاره پس از ثبت‌نام چه کنیم؟
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌و‌شهرسازی درباره آخرین مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن گفت: مهلت ثبت‌نام در طرح تسهیلات ودیعه مسکن تا دوم آبان است. پروانه اصلانی تصریح کرد: ضروری است تمام مستاجران فاقد مسکن دارای اجاره‌نامه رسمی با در اختیار داشتن کد رهگیری قرارداد محل اجاره خود جهت ثبت‌نام در طرح تسهیلات ودیعه مسکن تا تاریخ ۳۰ مهرماه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. وی ادامه داد: متقاضیانی که داوطلب دریافت وام ودیعه مسکن شده و ثبت‌نام را انجام داده‌ و هنوز پیامکی دریافت نکرده‌اند باید به سامانه طرح اقدام ملی مراجعه کرده و در بخش مشاهده درخواست با ثبت کد ملی، وضعیت خود را استعلام کنند. وی گفت: چنانچه امکان ورود برای آنها فراهم نشد، با انتخاب فراموشی رمز عبور و دریافت کد برای متقاضیان این امکان فراهم خواهد شد. مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌و‌شهرسازی تصریح کرد: الزامی برای ثبت شماره همراه به نام سرپرست خانوار نیست و شماره همراه تنها برای اطلاع‌رسانی به متقاضیان مطالبه می‌شود. 
***
دولت در اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ناعادلانه عمل کرد
حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خانه‌ ملت، با انتقاد از عملکرد سازمان برنامه و بودجه در اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: متاسفانه سازمان برنامه و بودجه در این زمینه متوازن عمل نمی‌کند، کما اینکه اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشکلاتی را ایجاد کرده است. نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته این امر درست است که وضعیت حقوق بازنشستگان باید مورد توجه قرار گیرد اما منوط بر اینکه حقوق تمام بازنشستگان به صورت عادلانه افزایش پیدا کند. وی تصریح کرد: هم‌اکنون این سوال مطرح می‌شود که چرا ۲ کارمندی که به طور همزمان و به مدت 30 سال در بخش‌های دولتی فعالیت کرده‌اند و در زمان بازنشستگی یکی از صندوق کشوری و دیگری تامین اجتماعی حقوق دریافت می‌کنند، میزان دریافتی که دارند تفاوت چشمگیری دارد؟ نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: این مشکل درباره بازنشستگان فولاد و ذوب‌آهن هم وجود دارد و این اشکالاتی است که به عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برمی‌گردد که بدون دقت به تبعات این اقدام به شیوه‌ای تبعیض‌آمیز طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا می‌کند. عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت در زمینه اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بد عمل کرده است و باید پاسخگوی این رفتار تبعیض‌آمیز خود باشد. 
***
40 میلیارد تومان اوراق بدهی دولتی فروخته شد
بانک مرکزی اعلام کرد طی برگزاری بیست و یکمین مرحله از حراج اوراق بدهی دولتی، بانک‌ها و سایر موسسات مالی غیربانکی هیچ سفارشی در سامانه‌های بازار بین‌بانکی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ثبت نکردند. با این حال سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در فرآیند خارج از حراج و از طریق بورس در حدود 4/293 میلیارد ریال اوراق «اراد49» با نرخ بازده تا سررسید 21 درصد و 8/101 میلیارد ریال اوراق «اراد53» با نرخ بازده تا سررسید 21 درصد (در مجموع به ارزش 2/395 میلیارد ریال) را خریداری کردند. 

Page Generated in 0/0067 sec