printlogo


کد خبر: 225812تاریخ: 1399/7/30 00:00
اخبار

رهبر انقلاب در پیامی به فرمانده نیروی انتظامی:
مردم  از برخورد ناجا با منکرات استقبال می کنند
فرمانده معظم کل قوا در پیامی به مناسبت هفته نیروی انتظامی از زحمات و تلاش‌های کارکنان خدوم این نیرو قدردانی کردند. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای که به فرمانده نیروی انتظامی ابلاغ شد، به این شرح است: 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
سردار اشتری؛ سلام من را به همه کارکنان خوب و زحمتکش و خدوم نیروی انتظامی برسانید. مردم عزیز ما قدردان زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه خدمتگزاران به خود و کشور هستند. و امروز اقتدار و مهربانی را توأمان در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران احساس می‌کنند و از ابتکارات ناجا در برخورد با منکرات استقبال می‌کنند. 
***
واکنش آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی به اظهارات روحانی:
به جای حاشیه‌سازی وقت‌تان را صرف حل مشکلات مردم کنید
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی با انتقاد از تحریف زندگانی اهل‌بیت(ع) به مسؤولان توصیه کرد به جای حاشیه‌سازی، وقت خود را صرف حل مشکلات مردم کنند. به گزارش رسا، حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی روز گذشته در دیدار فرمانده نیروی انتظامی گفت: امروز نقش نیروی انتظامی در ایجاد امنیت بسیار ممتاز است و خدمات بالایی دارد که باید تشکر کنم. این مرجع تقلید با اشاره به این موضوع که هر انسان ‌دارای ۳ مسؤولیت فردی، اجتماعی و شغلی است، افزود: ما در مقابل جامعه و همه مردم مسوؤلیت داریم و باید کمک کنیم و شغلی را که در اختیار داریم امانتی از جانب خدا برای خدمت به مردم تلقی کنیم که اشرف عبادات خدمت به مردم است. وی با بیان اینکه خدمت به مردم باید اولویت کار مسؤولان باشد، گفت: امروز گرانی و پایین بودن ارزش پول کشور مردم را آزار می‌دهد و مسؤولان باید به فکر مردم باشند، چرا که بخش عمده مشکلات مربوط به عدم مدیریت است و نباید به تحریم آمریکا ربط داد. حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی خطاب به مسؤولان توصیه کرد به جای حاشیه‌سازی وقت‌تان را صرف حل مشکلات مردم و خدمت کنید. وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی دشمن با تحریم به ملت ایران ظلم کرده است اما متأسفانه باز برخی بعد از این همه خیانت آمریکا و ایادی آنها، نگاه به غرب و آمریکا دارند. وی با بیان اینکه نباید کلمات و زندگی امامان را گزینشی انتخاب کرد، گفت: باید جلوی تحریفات گرفته شود، امام راحل و رهبر معظم انقلاب با نگاه صحیح به زندگی اهل‌بیت(ع) و درک درست از انقلاب، کشور را اداره کردند. حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی در ادامه بیان داشت: امروز کادر درمان با کمترین امکانات ولی با اخلاص مشغول خدمت هستند که من صمیمانه از آنها تشکر می‌کنم و دعاگوی کادر درمان هستم. 
***
امروز، آغاز رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۹۹
امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده، فرمانده رزمایش تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99 با اعلام اینکه رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ امروز [چهارشنبه] آغاز می‌شود، گفت: این رزمایش در منطقه‌ای به وسعت بیش از نیمی از کشور، به صورت مشترک بین ارتش و سپاه با هدایت و کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور برگزار می‌شود. 
به گزارش «وطن امروز»، امیر رحیم‌زاده اظهار کرد: رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99 با هدف ارتقای آمادگی رزمی، هم‌افزایی توان پدافند هوایی نیروهای مسلح و با مشارکت یگان‌های نیروی پدافند هوایی ارتش، نیروی هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش تحت هدایت و کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور در شرایط نزدیک به رزم واقعی و در منطقه‌ای به وسعت بیش از نیمی از کشور برگزار خواهد شد. وی افزود: در این رزمایش که در قالب یک عملیات مشترک شبکه محور و با هدف هماهنگی پدافند هوایی نیروهای مسلح برگزار خواهد شد، انواع سامانه‌های بومی موشکی، راداری، اطلاعات شناسایی، جنگ الکترونیک، سامانه‌های ارتباطی و شبکه دیده‌بانی بصری ارتش و سپاه تحت هدایت و کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور و با نظارت مستقیم کارشناسان و ارزیابان قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) به کار گرفته می‌شود و همچنین مقابله با انواع تهدیدات هوایی در ارتفاع پایین، متوسط، بلند و اهداف دورایستا را در شرایط کاملا عملیاتی و مبتنی بر صحنه رزم واقعی تمرین خواهد شد. 
***
قدردانی عبدالله عبدالله از مقامات ایران پس از بازگشت از تهران
رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان سفر اخیرش به ایران را موفقیت‌آمیز تلقی کرد. به گزارش ایسنا، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در صفحه توئیتر خود سفر اخیرش به تهران و دیدار با مقامات کشورمان را «سفر موفقیت‌آمیز ۲ روزه به جمهوری اسلامی ایران» خواند. او در ادامه از حسن روحانی رئیس‌جمهور، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، رضا اردکانیان وزیر انرژی، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و دیگر «مقامات عالی‌رتبه» به خاطر «استقبال گرم، میهمان‌نوازی سخاوتمندانه و حمایت مداوم‌شان از صلح در افغانستان» تشکر کرد. رئیس شورای عالی صلح افغانستان در رأس هیاتی از مقامات شورای‌عالی مصالحه ملی، نمایندگان مجلس ملی افغانستان و مقامات وزارت خارجه آن کشور روز یکشنبه به تهران سفر کرد. 

Page Generated in 0/0060 sec