اپل، نتفلیکس و دیگر سرویسهای نمایش آنلاین در تلاشند حق پخش فیلم جدید «جیمز باند» را که به دلیل شرایط کرونایی هنوز موفق به اکران عمومی نشده است، بخرند. به گزارش «وطن امروز» سرنوشت اکران برخی پروژههای بزرگ سینمای جهان این روزها درگیر اما و اگر شده است تا شیوع ویروس منحوس کرونا همه ابعاد فرهنگ و هنر از جمله اکران آثار سینمایی را هم تحت تاثیر قرار داده باشد. تازهترین خبر در این زمینه مربوط به اکران نسخه تازه فیلم «جیمز باند» است. بر اساس آنچه ورایتی گزارش کرده، اپل، نتفلیکس و دیگر سرویسهای استریمینگ [سرویسهای درخواست آنلاین پخش فیلم] در تلاشند فیلم «زمانی برای مردن نیست» به عنوان جدیدترین فیلم از مجموعه فیلمهای جیمز باند را که قرار بود آوریل گذشته اکران شود، برای عرضه اینترنتی بخرند. پس از تعویق چند باره زمان اکران این فیلم که در آن برای آخرین بار میتوان دنیل کریگ را در نقش جیمز باند دید، اکنون سال ۲۰۲۱ برای اکران آن تعیین شده است. حالا گفته شده استودیوی فیلمسازی «مترو گلدین مایر» به دلیل این به تعویق افتادنها تاکنون بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون دلار متضرر شده است. در عین حال استودیوهای دیگر مانند پارامونت و سونی با فروش فیلمهایی چون «سگ تازی»، «بدون پشیمانی» و «سفر به آمریکا ۲» به سرویسهای استریمینگ دهها میلیون دلار سود بردهاند. در همین حال، بخش نمایش و سالنهای سینماها نیز تلاش دارند در دوران پاندمی بتوانند به حیات خودشان ادامه دهند. به نظر میرسد در این شرایط استودیوی فیلمسازی «مترو گلدین مایر» در حال بررسی این امکان است که آیا میتواند با فروش این فیلم به سرویسهای نمایش آنلاین جلوی ضرر بیشتر را بگیرد؟ در حالی که سخنگوی این استودیو گفته درباره شایعات نظری ندارد و فیلم برای فروش نیست و قرار است تا آوریل ۲۰۲۱ به اکران درآید تا سینمادوستان بتوانند تجربه تماشای آن را در سینماها داشته باشند، چندین فرد از درون این استودیو گفتهاند این استودیو برای فروش آن به سرویسهای استریمینگ با رقم ۶۰۰ میلیون دلار موافقت خواهد کرد. به نظر میرسد چنین رقمی برای هر ۲ سرویس استریمینگ بالا باشد. در حالی که رئیس و مدیرعامل MGM یعنی «کوین اولریش» باید این تصمیم را بگیرد، هنوز روشن نیست که «باربارا بروکولی» و «مایکل جی. ویلسون» تهیهکنندگان «جیمز باند» در این باره چقدر موافق خواهند بود؟ در همین حال یونیورسال که حق پخش فیلم را در اختیار دارد نیز در این میان ذینفع است و باید هزینههایی که تاکنون برای اکران آن کرده است در نظر گرفته شود. «زمانی برای مردن نیست» نخستین فیلمی بود که با شیوع ویروس کرونا و در آستانه اکران، نمایشش به تعویق افتاد.