printlogo


کد خبر: 226146تاریخ: 1399/8/10 00:00
حجت نظری در ‌گفت‌وگو با «وطن امروز» درباره آخرین شرایط استقلال:
این هفته پنجره باز می‌شود

باشگاه استقلال این روزها حواشی گوناگونی را تجربه می‌کند؛ از برکناری احمد سعادتمند تا تمدید قراردادها با مبلغ بالا و پنجره بسته. بسته شدن پنجره نقل و انتقالات آن‌ هم در آستانه شروع لیگ برتر کمی نگران‌کننده بود اما به نظر می‌رسد هواداران استقلال خبرهای خوبی خواهند شنید. پنجره نقل و انتقالات استقلال پس از پرداخت مطالبات باشگاه پاختاکور، سرور جپاروف و وینفرد شفر و نشستن پول به حساب آنها حداکثر تا روز سه‌شنبه باز می‌شود. «وطن امروز» برای بررسی شرایط استقلال با حجت نظری، عضو هیأت‌مدیره و سخنگوی باشگاه گفت‌وگو کرده است. 
***
* جناب نظری! لطفا درباره پرداخت بدهی‌های استقلال توضیح کامل بدهید. 
مبلغ بدهی‌ها به وینفرد شفر ۵۹۲۰۰۰ دلار، فیفا ۲۵۰۰۰ فرانک، پاختاکور ۱۴۲۰۰۰ دلار و جباروف ۹۳۵۰۰ دلار بود که تمام آن پرداخت شده است. از این مبالغ تنها ۵۰ هزار دلار به حساب آقای شفر ننشسته است که ان‌شاءالله بزودی می‌نشیند. 
 
* بنابراین این هفته پنجره نقل و انتقالات استقلال باز می‌شود؟
بله! ان‌شاءالله حداکثر تا روز سه‌شنبه پنجره باز می‌شود. 
 
* قبول دارید مدیر وقت استقلال به جای رفتن به ایتالیا و مذاکره با وکیل استراماچونی برای بازگشت، باید به آلمان می‌رفت تا از بسته شدن پنجره استقلال جلوگیری کند؟
۲ موضوع خیلی مهم است؛ اول اینکه ما می‌توانستیم این بدهی‌ را زودتر پرداخت کنیم و نرخ ارز برخلاف حالا که ۳۰ هزار تومان است، آن زمان ۲۰ هزار تومان بود و اگر زودتر این بدهی پرداخت می‌شد، ریال کمتری هزینه می‌کردیم اما به هر دلیلی این اتفاق نیفتاد و ما زمانی که قرار شد کار را در هیأت‌مدیره دنبال کنیم، عملا پنجره نقل و انتقالات بسته بود. دومین موضوع این است که هواداران می‌گویند چرا باشگاه پرسپولیس توانست بدهی برانکو را سریع‌تر پرداخت کند و استقلال زمان زیادی صرف پرداخت‌ طلب شفر کرده است. واقعیت این است که ما به کشور اروپایی پول پرداخت کردیم که به دلیل تحریم‌ها کار بسیار سختی هم بود اما باشگاه پرسپولیس به کشور آسیایی عمان این انتقال پول را انجام داده است. ما بارها به آقای شفر اعلام کردیم یک حساب از کشورهای همسایه ایران بدهد اما مخالفت کرد. 
 
* این خبر صحت دارد که استقلال قرار است با کارگزار جدید قرارداد ببندد؟
بله! با توجه به اینکه باشگاه استقلال نتوانست با شرکت جهان فولاد متین ادامه همکاری داشته باشد، به طور طبیعی اول با خود این شرکت وارد مذاکره شدیم که اگر امکان ادامه وجود دارد راه‌های تأمین منابع مالی چک شود و اگر این امکان وجود ندارد، بتوانیم قرارداد را اقاله یا فسخ کنیم که در نهایت خود جهان فولاد متین پذیرفت از این قرارداد خارج شود و بعد از اینکه متوجه شدیم امکان ادامه دادن وجود ندارد، تلاش کردیم با شرکت‌های دیگر رایزنی کنیم. حتی از طریق فراخوان‌های غیرعمومی و شرکت‌هایی که فکر می‌کنیم مناسب هستند، دعوت به همکاری کردیم. تا اینجا با چند شرکت به صورت جدی مذاکره کرده‌ایم؛ مجموعه‌هایی که هم در حوزه IT و هم در بازار بورس فعالیت می‌کنند. به طور کلی تلاش کردیم حوزه فعالیت کارگزار بعدی استقلال بیشتر به بخش مالی یا بخش IT نزدیک باشد تا بتواند موانع ما را بردارد. تا اینجا مذاکرات بسیار خوب بوده و امیدواریم تا هفته آتی یا حداکثر ۲ هفته بعد بتوانیم یکی از شرکت‌ها را به عنوان کارگزار باشگاه استقلال انتخاب و معرفی کنیم. 
 
* چه دلیلی باعث قطع همکاری باشگاه با شرکت فولاد متین شد؟
شرکت جهان فولاد متین عددی که تا به اینجای کار به ما پرداخت کرده اصلا با انتظارات و صحبت‌های اولیه ما که منجر به امضای قرارداد شد، همخوانی ندارد و عدد بسیار پایین‌تر است. از طرفی این شرکت هم می‌گوید باشگاه با آنها همکاری لازم را نداشته و به تعهداتش عمل نکرده است. البته به نظر می‌رسد این گفته شرکت خیلی صحیح نیست. اتفاقا باشگاه به آنها اعلام کرد ما حاضریم اگر تعهدی را عمل نکردیم از این پس انجام بدهیم اما خود شرکت جهان فولاد متین نپذیرفت و تمایل به ادامه همکاری نداشت. شاید باشگاه استقلال هم در این بخش کم‌کاری داشته اما باشگاه خواست انتظارات را برآورده کند که آنها رغبتی نداشتند. 
 
* نهادهای نظارتی روی قرارداد بازیکنان استقلال زوم کرده‌اند؛ واقعیت دارد که مبلغ قرارداد ۳ بازیکن استقلال براساس دستور این نهادها باید کم شود؟
درباره اینکه چه تعداد و چه مبلغی باید کم شود، اجازه بدهید من صحبتی نکنم اما درباره اینکه نهادهای نظارتی به قراردادها ورود و نکاتی را مطرح کردند، این حرف درستی است. ارتباط مستقیم پیش‌تر با آقای سعادتمند، مدیرعامل وقت استقلال بود که از جزئیات نظرات نهادهای نظارتی مطلع بود. ارتباط بعدی این نهادها با آقای مددی، سرپرست تیم است که تلاش دارد به صورت تعاملی کار را پیش ببرد. اگر این عزیزان محکم بایستند و بگویند هیچ قراردادی از این سقف نباید بالاتر رود، ما چون باشگاه دولتی هستیم، عملا نمی‌توانیم این دغدغه نهادهای نظارتی را نادیده بگیریم. 
 
* پزشکان استقلال پس از اتفاقاتی که بعد از آخرین بازی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا افتاد، در تمرینات شرکت نمی‌کنند؛ این مشکل حل می‌شود؟
در اینکه کادر پزشکی از این اتفاقات ناراحت هستند، شکی نیست. بازیکنانی که در آن ماجرا حضور داشتند، به کمیته انضباطی احضار شدند و این کمیته در حال انشای رأی برای آنهاست. با اینکه باید حق را به کادر پزشکی بدهیم اما باید این را هم در نظر بگیریم که شاید بازیکنان نیز صحبتی داشته باشند که باید توجه کرد. به هر حال از دکتر نوروزی که سال‌های سال کنار استقلال است، انتظار می‌رود مثل همیشه که بزرگی خود را نشان داده، این بار هم که استقلال نیاز به گذشت دارد، منش همیشگی را در کنار دکتر ستوده نشان دهند. ضمن اینکه انتظار می‌رود هم پزشکان و هم بازیکنان رأی کمیته انضباطی را بپذیرند و همه اعضا تلاش کنیم استقلال نتیجه خوبی در این فصل بگیرد. 
 
* مشکل زمین تمرین به طور کلی رفع شد؟
استقلال از زمان آقای سعادتمند ۲ زمین شماره ۲ ورزشگاه آزادی و مجموعه انقلاب را اجاره کرد. چمن زمین شماره ۲ آزادی به دلیل استفاده زیاد، کمی نامناسب شده و چند روزی است استقلال به مجموعه انقلاب بازگشته که چمن باکیفیتی دارد. ممکن است ما بخشی از روزها را در مجموعه انقلاب و بخشی دیگر را در ورزشگاه آزادی تمرین کنیم. با این حال در تلاش هستیم با هماهنگی با آقای فکری یکی دو زمین تمرین دیگر را ببینیم و اگر شرایط بهتری داشتند، از آنها استفاده کنیم. 

Page Generated in 0/0059 sec