printlogo


کد خبر: 226147تاریخ: 1399/8/10 00:00
اخبار

آخرین وضعیت بانوی ملی‌پوش کاراته ‌ایران
مشکل اعزام بانوی کاراته‌کای کشورمان به آلمان با پیگیری‌های پزشک معالجش حل شد و او این هفته به هانوفر خواهد رفت. 
«حمیده عباسعلی» درباره اعزام به آلمان برای درمان نهایی پای مصدومش، اظهار داشت: برای سفر به آلمان ویزا داشتم اما به دلیل شیوع ویروس کرونا سخت‌گیری این کشور هم برای ورود مسافر بیشتر شد و با توجه به نوع ویزایی که داشتم اجازه ورودم به آن کشور صادر نمی‌شد.  
بانوی قهرمان کاراته جهان با بیان اینکه باید هر چه زودتر عمل جراحی دوم روی پایش انجام شود، افزود: با توجه به شرایطی که دارم باید سریعا این عمل جراحی انجام می‌شد، بنابراین قرار شد پزشکم در آلمان مجوزی را از بیمارستان مربوط برای پلیس آلمان بفرستد تا قبول کنند وارد این کشور شوم. گرفتن این مجوز خیلی زمان برد. روز گذشته اعلام کردند که از طریق پرواز قطری مجوز را گرفته‌اند. نامه‌نگاری‌های زرگر امینی، پزشک معالجم نیز به پلیس آلمان برای همین موضوع بود. 
وی درباره جزئیات این عمل جراحی گفت: شرایط این عمل خیلی راحت‌تر از عمل قبلی‌ام است. چند روز در آلمان دوران ریکاوری را سپری می‌کنم و تمریناتی خواهم داشت و سپس به ایران بازمی‌گردم. 
 عباسعلی با اشاره به اینکه 8 ماه است عمل جراحی اول را انجام داده، عنوان کرد: عمل جراحی اول روی پای آسیب‌دیده‌ام عمل بسیار متفاوتی بود و یک فنری در پایم است. آن شرکتی که این فنر را تولید کرده، گفته باید طی 6 ماه فنر از پا خارج شود. این یک جسم خارجی است که هر چه سریع‌تر باید از استخوانم بیرون بیاید. پزشکم صلاح را در این می‌داند چون کاراته رشته پر زدوخوردی است، این فنر باید سریعا خارج شود تا بتوانم راحت‌تر تمریناتم را انجام دهم. 
ملی‌پوش کاراته بانوان کشورمان درباره وضعیت جسمانی‌اش، یادآور شد:‌ در حال حاضر شرایطم خیلی خوب است و درد شدیدی ندارم ولی چون شرکت سازنده فنر اعلام کرده هر چه زودتر این فنر باید از پایم خارج شود، آماده می‌شوم به آلمان بروم تا عمل دوم را انجام دهم. طبق گفته‌ها پزشک مربوط این عمل جراحی آنچنان سخت نیست. امیدوارم زودتر به ایران بازگردم و تمریناتم را از سر بگیرم. 
***
هراتیان: ایفمارک از ضرر600 هزار دلاری یک باشگاه جلوگیری کرد
مدیرکل ارزیابی‌های پزشکی سازمان لیگ فوتبال گفت: از ضرر 600 هزار دلاری باشگاهی در کشور جلوگیری  کردیم. 
دکتر زهره هراتیان درباره شکل‌گیری ایفمارک و فعالیت‌های آن گفت: از سال 2015 ایران جزو مراکز مورد تایید فیفا قرار گرفت. بخشی از تجهیزات را با پروژه‌هایی که آن زمان تعریف شده بود تکمیل کردیم. 500 هزار دلار برای ما تجهیزات ارسال شد.  
هراتیان همچنین درباره سرویس‌دهی ایفمارک به کشورهای همسایه، عنوان کرد: نیاز به زمان دارد. ایفمارک هنوز جوان و نوپاست و این نوید را می‌دهم که در آینده به کشورهای همسایه خدمت دهد. بخش مالی ایفمارک زیر مجموعه سازمان لیگ است. 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از تست‌های لیگ برتری ایراداتی مطرح شده، گفت: ما معایناتی که انجام می‌دهیم زیر نظر فیفاست و برخی را اضافه کردیم. ما یک کار بین‌المللی انجام می‌دهیم و نمی‌توان فقط یک کار معاینه انجام داد به همین دلیل تکنولوژی جدید را انجام می‌دهیم. وقتی برای موردی نظر متضاد هم باشد کمیسیون پزشکی تشکیل می‌شود. ایفمارک نمی‌گوید اگر کسی رباط صلیبی‌اش پاره است بازی نکند، بلکه به مدیرعامل باشگاه می‌گوید بازیکنی که شما می‌خواهید با او قرارداد ببندید چه مشکلاتی دارد. نقش ما اطلاع‌رسانی به باشگاه است تا از نظر مالی با مشکل روبه‌رو نشود. 
هراتیان درباره هزینه‌هایی که از بازیکنان گرفته می‌شود، عنوان کرد: ما به ازای هر بازیکن بسته به خدماتی که ارائه می‌دهیم 4 - 3 میلیون تومان می‌گیریم. مربیان با ما در تماس هستند و ما خروجی‌ها را می‌توانیم به آنها بگوییم. مورد داشتیم بازیکن خارجی مشکل داشته است و از قرارداد 600 هزار دلاری جلوگیری کرده‌ایم. 
***
پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس باز شد
باشگاه پرسپولیس اعلام کرد پنجره نقل و انتقالاتی این تیم باز شد. 
فیفا با ارسال نامه‌ای به دارو بوشیچ، نماینده حقوقی برانکو ایوانکوویچ و باشگاه که رونوشت آن برای فدراسیون فوتبال نیز فرستاده شد، از پایان محرومیت نقل و انتقالاتی پرسپولیس خبر داد. 
در این نامه آمده است: به این وسیله درباره پرونده به شماره گلاسه مورد نظر، دریافت مکاتبه نماینده قانونی آقای برانکو ایوانکوویچ که امروز ۲۹ اکتبر ارسال شد را تایید می‌کنیم که کپی آن پیوست می‌شود. در این ارتباط متوجه شدیم آقای برانکو ایوانکوویچ تمام مبالغ ‌طلب خود را مطابق رای صادره داور کمیته تعیین وضعیت فیفا به تاریخ ۲۶ فوریه ۲۰۲۰ دریافت کرده است. 
در نتیجه به اطلاع شما می‌رسانیم روند انضباطی حاضر بسته اعلام می‌شود و تحریم اعمال‌شده نقل و انتقالاتی بازیکنان پرسپولیس برداشته شده است.

Page Generated in 0/0070 sec