printlogo


کد خبر: 226166تاریخ: 1399/8/10 00:00
اخبار

سارقان موتورسوار گردنبند علی دایی را ربودند
به دنبال اعلام سرقت گردنبند طلای علی دایی در منطقه زعفرانیه، سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ توضیحاتی را در این باره ارائه کرد. سرهنگ محمد کالوسی در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: حوالی ساعت ۱۸ عصر روز چهارشنبه (۸ آبان‌ماه) علی دایی به همراه فرزندش در حال خروج از دفتر کارش در خیابان آصف بود که ناگهان ۲ فرد سوار بر موتوسیکلت به او نزدیک شدند، گردنبند طلای او را به سرقت بردند و متواری شدند. وی ادامه داد: طبق گفته علی دایی و بررسی تصاویر دوربین‌های در محل، ۲ نفر سوار بر موتوسیکلت از پشت به این فوتبالیست سابق کشورمان نزدیک شده و در عرض چند ثانیه گردنبند را از گردن او کشیده و متواری شدند. کالوسی درباره ارزش ریالی گردنبند علی دایی نیز اظهار کرد: ارزش گردنبند مسروقه به گفته علی دایی ۸۰ میلیون تومان است. 
***
افزایش موارد مسمومیت با مصرف استامینوفن
 نتایج یک بررسی نشان می‌دهد مصرف استامینوفن به عنوان شناخته‌شده‌ترین مسکن بدون نسخه در جهان به طور فزاینده‌ای موجب مسمومیت می‌شود. استامینوفن یکی از متداول‌ترین مسکن‌های مصرفی در جهان است. این دارو در تسکین دردهای خفیف و تب، کاربرد گسترده‌ای دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد طی چند دهه گذشته در بسیاری از کشورها مصرف این دارو بیش از حد افزایش یافته است که می‌تواند به در دسترس بودن دوز موجود از این دارو مرتبط باشد. بررسی انجام شده در سوییس نشان می‌دهد در صورت تجویز داروی استامینوفن توسط پزشک باز مشاهده می‌شود دوز بالاتری از این دارو براحتی موجب مسمومیت در افراد می‌شود همچنین مسمومیت ناشی از این دارو اغلب به مرگ منجر نمی‌شود اما می‌تواند آسیب جدی به کبد وارد کند. به گزارش ایسنا به نقل از ساینس الرت، محققان سوییسی معتقدند یکی از مشکلاتی که در رابطه با داروی استامینوفن وجود دارد، این است که اگر مصرف این دارو به تسکین علائم فرد کمکی نکند، بیمار بدون تجویز پزشک به مصرف دوز بالاتری از دارو اقدام می‌کند.
***
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور داد
ثبت بیش از ۱۸۲ هزار ازدواج و ۵۱ هزار طلاق طی ۴ ماه
سخنگوی سازمان ثبت احوال از ثبت بیش از ۱۸۲ هزار ازدواج و ۵۱ هزار طلاق تا پایان تیرماه امسال خبر داد. سیف‌الله ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا، ازدواج و طلاق را به عنوان مقوله‌های اجتماعی بخش عمده‌ای از آمارهای تولیدی ثبت احوال برشمرد و ادامه داد: گام بزرگی در توسعه دولت الکترونیک در حوزه ثبت ازدواج و طلاق و تولید آمارهای آن در سال ۹۵ برداشته شد که موجب شد اعلامیه‌های کاغذی از چرخه ثبت اعلام ازدواج و طلاق حذف شود و در حال حاضر این ۲ رویداد به صورت برخط به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور منتقل می‌شود. وی در ادامه به آمار ولادت تا پایان تیرماه سال جاری اشاره کرد و افزود: در این مدت ۵۸۰ هزار ولادت و ۲۴۱ هزار و ۵۹۸ فوت به ثبت رسیده است. 
***
ضرورت استفاده از ظرفیت مراکز مراقبت در منزل برای بیماران کرونا
معاون پرستاری وزارت بهداشت با تاکید بر ضرورت به‌کارگیری توانمندی و ظرفیت مراکز مراقبت در منزل در مدیریت بیماری «کووید-۱۹» گفت: این مراکز می‌توانند بار مراجعات بیمارستانی را تا حد قابل قبولی کاهش دهند.
 مریم حضرتی در نخستین روز سفرش به استان آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه بیماری «کووید-۱۹» یک بیماری کاملا مراقبتی است، لذا به کار گرفتن ظرفیت مراکز مراقبت در منزل یکی از راهکارهای کاهش مراجعات بیمارستانی است. وی از اتصال مراکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت خبر داد. وی در ادامه گفت: با ابلاغ معاونت بهداشت، مراکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل و مراکز ۱۶ ساعته بهداشت به هم متصل می‌شوند و این اقدام بزرگ و ارزشمندی است که با توجه به بحران «کووید-۱۹» با شناسایی مبتلایان و اقدامات مراقبتی برای آنان در منزل و آموزش خانواده‌های این بیماران از انتقال این بیماران به مراکز درمانی جلوگیری می‌کند و با ارائه آموزش‌های خود‌مراقبتی و ایجاد حساسیت در مردم، باعث قطع زنجیره این ویروس می‌شود. 
***
کشف دلارهای تقلبی وارداتی در تهران
پلیس تهران از دستگیری ۳ فروشنده دلارهای تقلبی وارداتی خبر داد. به گزارش فارس، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران از دستگیری 3 فروشنده دلارهای تقلبی و کشف 3 هزار قطعه دلار تقلبی خبر داد. سرهنگ سیدعلی شریفی در تشریح این خبر اظهار داشت: کارآگاهان موفق شدند فردی به نام «هوشنگ» را دستگیر و در بازرسی‌های بدنی از وی 2 هزار قطعه دلار تقلبی کشف کنند. وی افزود: با انتقال هوشنگ به پلیس آگاهی، متهم در بازجویی‌های اولیه به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار کرد، مدتی است دلارهای تقلبی را از ۲ مسؤول یک شرکت بازرگانی در حوالی بلوار کشاورز خریداری کرده و با قیمتی پایین‌تر از قیمت واقعی به فروش می‌رساند. وی با بیان اینکه پس از شناسایی شرکت بازرگانی با هماهنگی‌های قضایی هر ۲ مسؤول شرکت در یک عملیات پلیسی دستگیر شدند، افزود: در بازرسی از داخل گاوصندوق شرکت 1000 قطعه دلار تقلبی کشف شد.

Page Generated in 0/0055 sec