printlogo


کد خبر: 226180تاریخ: 1399/8/10 00:00
اخبار

اینستاگرام حساب پایگاه رهبر انقلاب به زبان فرانسوی را مسدود کرد
شبکه اجتماعی اینستاگرام حساب رسمی پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر حکیم انقلاب اسلامی به زبان فرانسوی را مسدود کرد. رهبر معظم انقلاب چهارشنبه‌شب در پیامی کوتاه به جوانان فرانسه که از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، از آنان خواستند از رئیس‌جمهور خود سوال کنند: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد ولی تردید در هولوکاست در آنجا جرم است و اگر کسی چیزی در این‌ باره نوشت باید به زندان برود؟ در پی این پیام، شبکه اجتماعی اینستاگرام، حساب رسمی پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر معظم انقلاب اسلامی به زبان فرانسوی را مسدود کرد. این در حالی است که نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» طی روزهای گذشته کاریکاتورهای توهین‌آمیزی را نسبت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام(ص) منتشر کرد که با حمایت رئیس‌جمهور فرانسه همراه شد.
***
هیچ خطری مرزهای شمال ‌غرب کشور را تهدید نمی‌کند
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: الحمدلله هیچ خطری مرزهای شمال ‌غرب کشور را تهدید نمی‌کند و با افزایش روزافزون قابلیت‌ها و توانمندی‌های نیروهای مسلح، آمادگی بسیار خوبی برای اجرای ماموریت‌های محوله و صیانت از مرزها و مردم شریف‌مان به دست آورده‌ایم. 
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در بازدید از مناطق مرزی جلفا و خداآفرین آذربایجان شرقی، دفاع از حدود و ثغور میهن اسلامی را از مهم‌ترین وظایف ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: نیروهای جان بر کف ارتش در راستای عمل به وظایف ذاتی خود در نقاطی از مرزهای شمال غرب کشور استقرار پیدا کرده‌اند و هدف اصلی از استقرار یگان‌های ارتش در مناطق مرزی، حفاظت از حریم‌هایی است که خطوط قرمز ما تعریف شده است. وی در پایان با تاکید بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه، اظهار داشت: ما با هر ۲ کشور همسایه مشترکات زیادی داریم و تا امروز هم حسن همجواری را با ۲ کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان حفظ کرده‌ایم و توصیه ما به هر ۲ کشور احترام به قوانین بین‌المللی، حفظ مرزهای بین‌المللی و حل‌و‌فصل مشکلات پشت میزهای مذاکره است. 
***
هدف تحریم‌ها قطع روابط ایران با ملت‌های منطقه است
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان هدف آمریکا و غرب از اعمال تحریم‌ها علیه ایران را قطع روابط آن با ملت‌های منطقه بویژه فلسطینی‌ها دانست. به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی در افتتاحیه کنفرانس سالانه مجمع تقریب مذاهب که از طریق فضای مجازی برگزار شد، با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران گفت: تحریم‌های آمریکا دشمنی اقتصادی با اهداف سیاسی است، زیرا واشنگتن در تلاش است با مانع‌تراشی در برابر توانمندی‌های دفاعی ایران مواضع و شروط خود را براحتی بر تهران تحمیل کند. شیخ نعیم قاسم گفت: هدف از این تحریم‌ها منزوی کردن ایران و قطع روابط آن با ملت‌های منطقه بویژه فلسطینی‌ها است که مشتاق استقلال و آزادی و حق خود هستند. شیخ نعیم قاسم با اشاره به ادعای غرب درباره آزادی بیان گفت: عملکرد رئیس‌جمهور فرانسه و نظام حاکم این کشور در توجیه توهین به رسول‌الله(ص) و دفاع از مرتکبان این توهین، نشانه ضعف الگوی ارزشی غرب و بازگشت آن به شیوه‌های جاهلیت است. 
***
پمپئو: حملات انصارالله به عربستان کار ایران است!
وزیر خارجه آمریکا حملات اخیر انصارالله و ارتش یمن به عربستان را به ایران مرتبط کرد. به گزارش ایسنا، مایک پمپئو مدعی شد ما حملات حوثی‌های تحت حمایت ایران علیه عربستان سعودی را محکوم می‌کنیم. این حملات به طرز ناروایی علیه ریاض انجام گرفته‌اند و جان غیرنظامیان بی‌گناه از جمله آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند. او گفت «تشدید غیرمسؤولانه حملات با اعلامیه حوثی‌ها مبنی بر تمایل‌شان برای تقویت روابط با ایران همزمان شده است». وی اعزام سفیر ایران به یمن را محکوم کرده و مدعی شده این اقدامات نشان‌دهنده آن است که انصارالله برای یافتن راه‌حل سیاسی به منظور برقراری صلح در یمن جدی نیست. پمپئو با مخاطب قرار دادن حوثی‌ها در توئیتی با محکوم کردن حملات، آورده است: حوثی‌ها باید از همکاری با ایران و تهدید امنیت منطقه‌ای دست بکشند و برای کمک به مردم یمن کار کنند. 
***
طرح ایران برای پایان مناقشه قره‌باغ به ارمنستان ارائه شد
سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به ایروان با «زهراب مناتسکانیان» وزیر خارجه ارمنستان دیدار و رایزنی کرد. به گزارش مهر، در این دیدار ۲ طرف نسبت به انتقال تروریست‌های بین‌المللی از خاورمیانه به منطقه ابراز نگرانی کردند و آن را تهدیدی جدی برای کل منطقه دانستند. وزیر خارجه ارمنستان پس از این دیدار در گفت‌وگو با ریانووستی گفت: ایران کشوری بزرگ در منطقه ‌ما است و برخلاف ترکیه، وقتی مساله به صلح و امنیت منطقه می‌رسد، موضعی سازنده و مسؤولانه را اتخاذ می‌کند. دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه ارمنستان هم اعلام کرد مناتسکانیان، وزیر خارجه این کشور در دیدار با عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران قول داده که ایروان راهکارهای تهران برای حل مساله قره‌باغ را با دقت مطالعه کند. به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره از سوی وزارت خارجه ارمنستان آمده است: «عراقچی درباره رویکردهای کشورش برای غلبه بر وضعیت فعلی و برقراری آتش‌بس [در قره‌باغ] صحبت کرد. در این رابطه وزیر خارجه ارمنستان خاطرنشان کرد رویکردهای ایران در مساله قره‌باغ به طور کامل و مفصل مورد مطالعه قرار خواهد گرفت».

Page Generated in 0/0068 sec