printlogo


کد خبر: 226397تاریخ: 1399/8/17 00:00
گفت‌وگوی «وطن امروز» با محمد نوری به بهانه اولین بازی استقلال در لیگ بیستم
شروع با صلابت مهم است

زهره فلاح‌زاده: آبی‌پوشان پایتخت امروز در نخستین دیدار خود در لیگ بیستم از ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف مس رفسنجان می‌روند. نخستین تجربه محمود فکری به عنوان سرمربی، بازی مقابل تیم تازه به لیگ آمده و نامعلوم بودن وضعیت بازیکنان جدید، مهم‌ترین اتفاقات بازی امروز است. «وطن امروز» پیش از شروع این مسابقه با محمد نوری، پیشکسوت استقلال گفت‌وگو کرد. نوری هر چند بازی سختی را پیش‌بینی کرده اما استقلال را برنده می‌داند و اعتقاد دارد با حفظ شاکله اصلی تیم، آبی‌ها می‌توانند از سد مس عبور کنند. مدافع اسبق استقلال به مدیریت برکنار شده باشگاه انتقاد کرد و درباره قرارداد نجومی برخی بازیکنان تیم نیز واکنش نشان داد. 
***
*  استقلال هفته اول به مصاف مس رفسنجان می‌رود. ارزیابی‌تان از این بازی چیست؟
با توجه به اینکه تغییر و تحولاتی در کادر فنی صورت گرفت اما خدا را شکر ۹۵ درصد بازیکنان تیم حفظ شدند. بازیکنان جدید هم خریداری شدند و خوشحالم که با خرید رشید مظاهری، حالا حسینی یک رقیب خیلی خوب در کنارش دارد. فقط ناراحتی من بابت بسته بودن پنجره بود که مشخص نیست خریدهای جدید در این دیدار در ترکیب تیم باشند یا نه. به هر حال کادر فنی باید استارت خوبی بزند و تیم از همان اول با صلابت امتیاز جمع کند. این بازی با تیم ناشناخته‌ای است که تازه به لیگ آمده و کار سختی است تا هر ۲ تیم روی هم شناخت پیدا کنند. 
 
* صحبت از بسته بودن پنجره نقل و انتقالات شد. واقعاً کار سختی بود که در این مدت کوتاه این همه بدهی پرداخت شود، آن هم با مشکلات ناشی از تحریم که کشور با آن مواجه است. با اینکه بدهی شفر پرداخت شده بود اما کمی از طرف این مربی اذیت شدیم. نظرتان در این باره چیست؟
حرف شما را تأیید می‌کنم. کار انتقال پول خیلی سخت بود، البته باید بگویم مدیران زمان مربیگری شفر مقصر اصلی این ماجرا بودند. چرا نباید مدیران آن دوره محاکمه شوند؟ اگر همان زمان با این مربی تعامل و توافق می‌کردند تا با ناراحتی و دلخوری از ایران نرود، این اتفاقات نمی‌افتاد. مربی را سر تمرین راه ندادند و ۳ بازی مانده اخراج کردند که حالا مجبور شویم با گرانی دلار چندین برابر به او پول پرداخت کنیم. هواداران الان نگرانند و البته حق هم دارند. آنها عاشق تیم‌شان هستند و مجانی دارند حمایت می‌کنند. ان‌شاءالله قضیه پنجره نقل و انتقالات هم هر چه زودتر حل شود. تیم ما شاکله اصلی‌اش حفظ شده و طی روزهای آینده هم مشکلی از این بابت نخواهیم داشت. 
 
* رفتن کریمی و چشمی به ضرر استقلال شد؟
علی کریمی وزنه خوبی برای استقلال بود و به تیم هم کمک کرد. اما دیگر باید بودن یا نبودن او را فراموش کنیم و از مهدی‌پور جوان حمایت کنیم. بازی او را دیدم و به نظرم می‌تواند جایگزین خوبی برای کریمی باشد. هواداران باید صبور باشند تا او در تیم جا بیفتد. استقلال با رفتن چشمی مشکلی نخواهد داشت. مرادمند هم جایگزین خوبی برای این بازیکن است. در حال حاضر دغدغه هواداران حضور مظاهری در ترکیب تیم است، چرا که رقیب خوبی برای حسینی است. استقلال از نظر مهره یکی از بهترین تیم‌های امسال است. 
 
* قرارداد برخی بازیکنان استقلال نجومی بسته شده و حتی نهادهای نظارتی به این قضیه ورود کردند. به نظر شما حق بازیکن و مدیر است که چنین قراردادهای سنگینی ببندند؟
من مخالف این موضوع هستم که بازیکنان با مبلغ بالا قرارداد ببندند. بازیکنی که یک میلیارد حقش است از باشگاهش بگیرد، قرارداد ۵ میلیاردی می‌بندد! همین امر باعث اجحاف در حق دیگران می‌شود. قرارداد‌های سرسام‌آور فقط پول و درآمد باشگاه را حیف و میل می‌کند. با توجه به حجم انتقاداتی که در فضای مجازی روی مدیران است که باید فلان بازیکن در تیم بماند، مدیران هم با مبلغ بالا قراردادها را نهایی می‌کنند. 
 
* اما بازیکنی مثل روزبه چشمی با مبلغ بالا قرارداد بست و با یک بند فسخ راحت جدا شد. 
به یک بازیکن توهم دست می‌دهد که به جای یک میلیارد، ۱۰ میلیارد باید بگیرد، البته برخی هواداران با فشاری که می‌آوردند، رقم را بالا می‌بردند. بازیکن حقش است پول خوب بگیرد اما باید مبلغ منصفانه باشد. مبالغ حال حاضر برخی بازیکنان استقلال بالاست. 
 
* مدیر بعد از بستن قرارداد سنگین از تیم می‌رود و این مدیر جدید است که باید پاسخگوی چنین فاجعه‌ای باشد. 
من زبانم مو درآورده است آنقدر که در این رابطه صحبت کردم. مدیران وقت باشگاه باید جوابگو باشند. همان‌طور که زمان شفر مدیران اشتباه کردند و حالا مدیر جدید باید تاوان اشتباه او را پس بدهد. مدیر وقت استقلال در رابطه با بستن قراردادهای سنگین با بازیکنان امسال باید پاسخگو باشد. به نظرم دستگاه‌های نظارتی باید بیشتر در صحنه باشند تا چنین اتفاقی دیگر در باشگاه ما نیفتد. 
 
* اختلاف رقم قراردادها بین بازیکنان زیاد است. این موضوع مشکل‌ساز نخواهد شد؟
زمان ما هم مبلغ قراردادها درجه‌بندی و آیتم‌بندی می‌شد. مثلا زمان ما آخرین قرارداد من 6-5 میلیون تومان به عنوان بازیکن درجه یک بود اما بازیکنان درجه دو، ۴ میلیون تومان می‌گرفتند. اختلاف مالی خیلی زیاد نبود. الان بین بازیکنان اختلاف قیمت وجود دارد و در حق دیگر بازیکنان اجحاف شده است. 
 
* احمد سعادتمند پس از یک ماه برکناری‌، در حال مصاحبه و صحبت علیه باشگاه است. به نظر شما الان وقت این صحبت‌هاست؟
ما بدون درخواست پست و مقامی از آقای سعادتمند در دوره مدیریتش حمایت کردیم. وی چند کار مثبت انجام داد اما در کنارش اشتباهات زیادی هم داشت. چندین بار به او در زمان مدیریتش گفتیم از مشاوران خوب استفاده کند و صندلی‌ای که روی آن نشسته است، می‌تواند سکوی پرتاب باشد یا سکوی سقوط. اگر او استقلال را دوست دارد، در آستانه بازی که تیم نیاز به آرامش دارد، سکوت کند. اگر او مدارکی دارد، بگذارد برای یک زمان بهتر. به هر حال، من مخالف مصاحبه‌های آقای سعادتمند هستم. 

Page Generated in 0/0203 sec