printlogo


کد خبر: 226398تاریخ: 1399/8/17 00:00
پرسپولیس و فولاد هفته اول لیگ بیستم را با تساوی آغاز کردند
توقف قهرمان در اکباتان

هفته نخست از بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با انجام 4 بازی آغاز شد. در یکی از مهم‌ترین این بازی‌ها تیم پرسپولیس در ورزشگاه شهید دستگردی به مصاف سایپا رفت که این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. در این مصاف شاگردان گل‌محمدی موقعیت‌های نسبتا زیادی خلق کردند که گلر جوان سایپا، اکبر منادی سد بزرگ در مقابل آنها بود. البته بدشانسی و برخورد توپ به تیرک دروازه هم از دیگر علل به گل نرسیدن قرمزها در این مسابقه به شمار می‌رفت. پرسپولیس سال قبل به شکل افراطی وابسته به ترابی و علیپور بود که حالا این ۲ را در اختیار ندارد و طبیعتا نبود آنها در این فصل خودش را نشان خواهد داد. در محرومیت آل‌کثیر که امسال می‌توانست مهاجم اول گل‌محمدی باشد، تنها این مهدی عبدی جوان است که به عنوان مهاجم تخصصی کنار وحید امیری در خط حمله بازی می‌کند. عبدی روز گذشته صاحب چند موقعیت عالی شد و یکبار هم تیرک دروازه سایپا را به لرزه درآورد. با این وجود سرمربی پرسپولیس با تعویض اشتباه این بازیکن در نیمه دوم، عملا زهر تیمش را کشید. یحیی چاره‌ای جز اعتماد به عبدی جوان ندارد و با گفتن جملاتی مثل اینکه دنبال بازیکن دیگر در خط حمله هستیم عملا فقط اعتماد به نفس این مهاجم آینده‌دار را کم می‌کند. اگر اعتمادی که طی چند فصل گذشته برانکو در هر حالتی به علیپور کرد، گل‌محمدی این فصل به عبدی کند، بدون شک هم مشکل خط حمله قرمزها حل می‌شود و هم عبدی خط حمله این تیم را چند سال بیمه می‌کند. در آن سو هم سایپا با دفاع خوب و عالی توانست بازی خوبی ارائه دهد. آنها همچنین صاحب ۲ موقعیت عالی شدند که واکنش خوب لک مانع خلق نخستین شکست قرمزها در لیگ جدید شد. 
 
* تساوی فولاد مقابل ذوب‌آهن
در دیگر دیدار دیروز مصاف تیم‌های فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان با نتیجه تساوی به پایان رسید. فولاد خوزستان در نخستین دیدار خود میهمان تیم ذوب‌آهن بود که این بازی در نهایت با تساوی ۲ - ۲ به پایان رسید. موسی کولی‌بالی (۲۰) و ساسان انصاری (۷+ ۹۰ - پنالتی) برای فولاد و دارکو بیدوف (۷۶ و ۷۹) برای ذوب‌آهن گلزنی کردند. 
 
* شروع پرقدرت نساجی
اما در دیگر دیدارها، نساجی در هفته نخست لیگ برتر برابر آلومینیوم اراک به پیروزی رسید و تراکتور برابر نفت مسجد سلیمان متوقف شد. در یکی از دیدارهای هفته نخست لیگ برتر فوتبال تیم آلومینیوم اراک در خانه خود میزبان نساجی مازندران بود که این بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود نساجی خاتمه یافت. سعید بیگی (۴۳)، حامد شیری (۵۴) و میلاد کمندانی (۲+۹۰) برای نساجی در این مسابقه گلزنی کردند تا این تیم در پایان روز نخست هفته اول صدرنشین جدول شود. در دیگر بازی، تراکتور در تبریز میزبان تیم نفت مسجد سلیمان بود که جدال ۲ تیم برنده‌ای نداشت. این مسابقه با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت.

Page Generated in 0/0079 sec