printlogo


کد خبر: 226400تاریخ: 1399/8/17 00:00
اخبار

قهرمان المپیک به ۶ ماه حبس محکوم شد
احمد ابوغاش، قهرمان اردنی المپیک ۲۰۱۶ ریو در رشته تکواندو، چندی پیش در خبری غافلگیر‌کننده اعلام کرد از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده است. پس از این اتفاق مشخص شد وی به دلیل ارتکاب جرم دارای پرونده است و دیگر قصدی برای حضور در میادین ندارد. دادگاه اردن وی را به دلیل پرونده جنایی و جعل اسناد رسمی به ۶ ماه حبس محکوم کرد. دادگاه توضیحات بیشتری درباره جرم وی ارائه نکرده است. وی تنها طلایی تاریخ ورزش اردن در بازی‌های المپیک است. 
***
واکنش AFC به محکومیت برگزاری لیگ قهرمانان آسیا در قطر
کنفدراسیون فوتبال آسیا به بیانیه اتحادیه بین‌المللی بازیکنان حرفه‌ای و محکومیت برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در قطر واکنش نشان داد. در آستانه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق که قرار است به میزبانی قطر برگزار شود، اتحادیه بین‌المللی بازیکنان حرفه‌ای با انتشار بیانیه‌ای برگزاری این مسابقات بدون مشورت با اتحادیه و بازیکنان شرق آسیا را محکوم کرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در واکنش به این بیانیه تاکید کرد مدام با کشورهای شرق آسیا در ارتباط بوده و مشورت‌های گسترده‌ای داشته است. در اطلاعیه AFC که در خبرگزاری فرانسه منتشر شده، آمده است: «تصمیم برای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا (شرق) در کشور قطر بعد از آن گرفته شد که هیچ کشوری از این منطقه حاضر به میزبانی بازی‌ها نبود. از تمام مسؤولان و بازیکنان قبل از سفر به قطر، هنگام رسیدن به این کشور و هر ۳ تا ۶ روز یک بار تست کرونا گرفته می‌شود. ایمنی و سلامت همه افراد در اولویت کنفدراسیون فوتبال آسیاست».
***
سایه سنگین ویروس کرونا بر کادر فنی کشتی آزاد!
با توجه به ابتلای سرمربی و ۲ عضو دیگر کادر فنی تیم ‌ملی کشتی آزاد، اردوی آماده‌سازی این تیم فعلا بدون این نفرات برپا خواهد شد. غیبت غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ‌ملی کشتی آزاد و همچنین عباس حاج‌کناری و مهدی تقوی ۲ مربی دیگر تیم‌ ملی در سالن مسابقات انتخابی، شائبه‌های فراوانی را درباره ابتلای این نفرات به کرونا به وجود آورد که این مساله در نهایت مورد تأیید قرار گرفت. به هر حال با معرفی نفرات برتر رقابت‌های انتخابی تیم ‌ملی کشتی آزاد برای حضور در مسابقات جهانی و صدور مجوز حضور در اردو برای این نفرات، تکلیف اعضای کادر فنی تیم‌ ملی برای حضور در اردوی آماده‌سازی مشخص است و بدین ترتیب فعلا خبری از غلامرضا محمدی، عباس حاج‌کناری و مهدی تقوی در کنار دیگر اردونشینان نخواهد بود. البته این شائبه مطرح بود که با ابتلای این ۳ عضو کادر فنی به کرونا ممکن است دیگر آزادکاران اردونشین هم درگیر شده باشند که خوشبختانه این چنین نبود. البته اطمینان خاطر متولیان فدراسیون کشتی در این باره از آنجایی به وجود آمد که تست کرونای آزادکاران حاضر در رقابت‌های انتخابی و نفرات دعوت شده به اردو با نتیجه منفی همراه بود. بدین ترتیب اردوی تیم‌ ملی کشتی آزاد فعلا بدون سرمربی و ۲ عضو دیگر کادر فنی برپا خواهد شد تا زمانی که این مربیان با تست منفی کرونا، مجوز پیوستن به دیگر اردونشینان را کسب کنند. 

Page Generated in 0/0062 sec