printlogo


کد خبر: 226416تاریخ: 1399/8/17 00:00
اخبار

پذیرش ۵۰ درصد متوفیان کل کشور در بهشت‌زهرا
مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) با تاکید بر اینکه بیش از ۸ ماه سخت با مجاهدت پرسنل بهشت‌زهرا(س) سپری شده است، گفت: برای روزهای سخت‌تر هم آمادگی داریم و حتی اگر لازم باشد معاونان، مدیران و کارمندان سازمان پا به عرصه امور اجرایی خواهند گذاشت و پلن‌های لازم برای این کار هم پیش‌بینی شده است. سعید خال در گفت‌وگو با ایسنا گفت: تمام بحران‌ها در طول تاریخ ۵۰ ساله بهشت‌زهرا در نهایت در مدت ۶ روز تمام شده، حتی در زلزله بم نیز بحران ظرف مدت ۸ روز جمع شد اما بحران کرونا بیش از ۲۵۰ روز است ادامه دارد و اصلا از ابعاد و چشم‌انداز آینده آن چیزی مشخص نیست. وی با بیان اینکه تا به امروز ۱۵۰ نفر از پرسنل مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند، گفت: شکر خدا با عنایت شهردار و دعای خیر مردم تاکنون فوتی نداشته‌ایم، البته بچه‌های ما خسته شده‌اند و روح و روان‌شان آزرده شده است. هر روز شاهد مرگی جدید هستیم اما هیچ‌گاه مردن شهروندان برای ما عادی نمی‌شود. امیدواریم روزی نرسد که اعلام کنیم دیگر کنترل از دست ما خارج شده است. خال گفت: بر اساس آماری که وزارت بهداشت اعلام می‌کند تاکنون ۵۰ درصد متوفیان کل ایران در سایت کامپیوتری بهشت زهرا پذیرش شده و مدیریت شهری تهران تاکنون بر اساس آمار موجود رسمی وزارت بهداشت ۵۰ درصد متوفیان را پوشش داده است. 
***
ماسک ۱۳۰۰ تومانی در داروخانه‌ها
دبیر انجمن داروسازان تهران از توزیع ماسک ۱۳۰۰ تومانی در داروخانه‌ها خبر داد و در عین حال ضمن انتقاد از عدم ارائه تسهیلات کرونایی به داروخانه‌ها، گفت: در حال حاضر با توجه به تغییرات فاحش قیمت در تامین داروی مردم در داروخانه‌ها، بحران اقتصادی در داروخانه‌ها وجود دارد. دکتر محمدرضا دری در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: در حال حاضر وضعیت توزیع ماسک ۱۳۰۰ تومانی به داروخانه‌ها بسیار بهتر شده است. 3-2 شرکت این ماسک‌ها را در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌دهند و فعلا مشکلی نداریم. وی گفت: از آنجایی که قیمت داروها مرتبا در حال افزایش است، این موضوع باعث می‌شود داروخانه برای تامین داروها نیازمند افزایش سرمایه باشند. داروخانه‌ها داروهای‌شان را با قیمت نازل می‌فروشند اما برای تامین مجدد آنها باید با قیمت گران‌تر و حتی در برخی موارد تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت، بخرند که این موضوع، چالش نیاز به سرمایه را برای داروخانه‌ها ایجاد کرده است. 
***
سخنگوی جمعیت هلال‌احمر:
کمبود دارویی در انبارها وجود ندارد
سخنگوی جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه کمبود دارویی در انبارهای جمعیت هلال‌احمر وجود ندارد، گفت: البته به دنبال رایزنی با فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ هستیم تا برای تامین برخی اقلام دارویی - که کمبودشان وجود دارد - اقدام کنیم. محمد نصیری گفت: خوشبختانه درباره داروهایی که به صورت خاص در هلال‌احمر توزیع می‌شود، کمبودی نداریم. البته نمی‌توان گفت تاکنون هیچ موردی از کمبود وجود نداشته است اما مورد حادی که بخواهیم بگوییم به کشور وارد نشده یا امکان ورود آن به کشور وجود نداشته است، نداریم. وی در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: در این زمینه تقسیم‌بندی‌هایی وجود دارد اما در مجموعه داروهایی که جمعیت هلال‌احمر اقدام به واردات آن می‌کند، کمبودی به مفهوم تلاش بی‌وقفه‌ای که به نتیجه نرسیده باشد، نداریم. 
***
عودت ۷۰ هزار خودرو به مبدأ با اجرای محدودیت‌های تردد در ۲۵ استان
رئیس پلیس راهور ناجا به تشریح عملکرد پلیس راهور در اجرای طرح محدودیت‌های تردد در ۲۵ استان پرداخت و گفت: در اجرای طرح محدودیت‌های تردد، ۹۳۱ تیم با بیش از ۲ هزار نیرو به کارگیری شدند. سردار سیدکمال هادیان‌فر با بیان اینکه در اجرای طرح محدودیت‌های تردد در ۲۵ استان ۲ هزار و ۷۷۷ نفر نیرو به کارگیری شدند، ادامه داد: در این مدت تعداد نقاط اجرای طرح ۳۸۰ نقطه، تعداد خودروهای عودتی به مبدأ ۷۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه، تعداد خودروهای اعمال قانون شده ۳ هزار و ۷۹۹ دستگاه و توقیف و انتقال به پارکینگ ۴۹ دستگاه بوده است. رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه عنوان کرد: همچنین در این مدت ۳ روزه به افرادی که بدون ماسک بوده‌اند، ۶ هزار و ۸۳ عدد ماسک داده‌ایم. 
***
توزیع انسولین در داروخانه‌های هلال‌احمر
رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر گفت: با توجه به افزایش ۲ تا ۴ برابری مراجعه‌کنندگان دریافت انسولین، هلال‌احمر سعی می‌کند انسولین را با مدیریت به مصرف‌کننده واقعی برساند. حسن صفاریه گفت: امسال افزایش ۲ تا ۴ برابری مراجعه‌کنندگان دریافت انسولین به داروخانه‌های هلال‌احمر را داشته‌ایم. هلال‌احمر با تلاش حداکثری سعی می‌کند با مدیریت درست انسولین را به مصرف‌کننده واقعی برساند. وی گفت: در حال حاضر ۹۹ درصد تحویل انسولین به بیماران از طریق سیستم بیمه‌ای و تاییدیه آنلاین بیمه‌ها انجام می‌شود. رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر در ادامه افزود: افزایش سهمیه انسولین نداشته‌ایم ولی با ارائه دفترچه‌های بیمه مشکلی برای توزیع نخواهیم داشت. صفاریه گفت: افردی که درخواست انسولین آزاد دارند نیز بر اساس کد ملی دریافت خواهند کرد؛ امکانات سخت‌افزار و نرم‌افزار ارسال دارو برای بیماران خاص تهیه شده است. 

Page Generated in 0/0071 sec