printlogo


کد خبر: 226426تاریخ: 1399/8/17 00:00
اخبار

مقاومت فلسطین اجازه تصرف و الحاق کرانه باختری را نخواهد داد
دستیار ویژه رئیس مجلس تصریح کرد: بی‌تردید مقاومت فلسطین و امت اسلامی دست اشغالگران را قطع و همه سرزمین اشغالی فلسطین را آزاد خواهند کرد. حسین امیرعبداللهیان، مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، اقدامات چراغ خاموش رژیم صهیونیستی در الحاق شهرها و روستاهای کرانه باختری را اقدامی برخلاف قطعنامه‌ها و قوانین بین‌المللی و تجاوزی بی‌شرمانه و گستاخانه از سوی صهیونیست‌ها توصیف کرد که تحت پوشش خیانت تعداد اندکی از کشورهای عربی در حال انجام است. دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، تخریب روستای فلسطینی «همسه البقیه» در کرانه باختری و بی‌خانمان کردن ده‌ها نفر از ساکنان این روستا، از جمله ۴۱ کودک را جابه‌جایی اجباری (اشغالگرى و غصب) فلسطینیان خواند که در ادامه جنایات ضدبشری صهیونیست‌ها رخ می‌دهد. امیرعبداللهیان کشورهای عربی را- که به رژیم صهیونیستی دست دوستی داده‌اند- در این جنایت ضدانسانی شریک و مسؤول دانست و به رژیم صهیونیستی هشدار داد: بی‌تردید مقاومت فلسطین و امت اسلامی دست اشغالگران را قطع و همه سرزمین اشغالی فلسطین را آزاد خواهند کرد. دستیار ویژه رئیس و ‌مدیرکل بین‌الملل مجلس از همه مجالس اسلامی، سازمان‌های مردم‌نهاد و سازمان‌های بین‌المللی و حامیان فلسطین خواست این تجاوز خودسرانه صهیونیست‌ها را قویا محکوم کنند. 
***
دولت اوباما به معاونت بایدن با 13 تحریم رکورددار تحریم علیه ایران است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه دولت اوباما به معاونت بایدن با ۱۳مورد رکورددار تحریم‌هاست، تصریح کرد: مردم فریب ‎جریان تحریف را که هدفش بزک کردن آمریکاست نمی‌خورند. ابراهیم رضایی در یادداشتی توئیتری با یادآوری تحریم‌های دموکرات‌های آمریکا علیه ایران، تصریح کرد: مردم فریب جریان تحریف را که هدفش بزک کردن آمریکا است نمی‌خورند. رضایی نوشت: «‏از پیروزی انقلاب تا تابستان۹۵، جمعا ۲۹ قانون و مقررات تحریمی از طرف آمریکا علیه ایران وضع شده، که ۲۲ مورد آن از طرف دموکرات‌ها و ۷ تحریم از طرف جمهوری‌خواهان بوده است. دولت اوباما به معاونت بایدن با ۱۳مورد رکورددار تحریم‌هاست. مردم فریب ‎جریان تحریف را که هدفش بزک کردن آمریکاست نمی‌خورند».
***
سفیر ایران در صنعا:
دشمن نمی‌تواند روابط دوستانه ایران و یمن را تحمل کند
سفیر کشورمان در یمن گفت دشمن توانایی تحمل روابط دوستانه ایران و یمن را که مبتنی بر احترام متقابل است ندارد. به گزارش المیادین، حسن ایرلو، سفیر ایران در یمن در گفت‌وگویی تاکید کرد: دشمنان با استفاده از روش‌های گمراه‌کننده و دروغین ادعا می‌کنند دولت صنعا بازیچه دست ایران است. وی گفت: دشمنان با استفاده از رسانه‌های خود قصد دارند سفیر یک کشور را از صفت یک شخص دیپلماتیک خارج کنند. سفیر کشورمان در یمن افزود: بازگشت سفیر ایران به یمن چالشی بزرگ برای دشمنان ۲ ملت بود و شکست آنها را نمایان کرد. حسن ایرلو در ادامه تاکید کرد که دشمن اموال زیادی در راه خدمت به پروژه‌های افراط‌گرایانه خود هزینه کرد. سفیر ایران در یمن همچنین گفت: اگر ترامپ در انتخابات شکست بخورد، آنها (ائتلاف سعودی)یتیم خواهند شد، زیرا وی نقش سرپرست آنها را دارد. وی در انتها خاطرنشان کرد: دشمنان نمی‌توانند رابطه دوستانه ایران و یمن را که مبتنی بر احترام دوجانبه است تحمل کنند. 
***
امیر دریادار سیاری:
امنیت سایبری موضوع حیاتی برای نیروهای مسلح است
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز پنجشنبه در بازدید از نمایشگاه «توانمندی‌ها و محصولات شرکت صنایع امنیت فضای تبادل اطلاعات صاایران در حوزه امنیت و سایبری» اظهار داشت: سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع به‌عنوان یکی از متغیرهای اصلی و اثرگذار ارتقای رزم همه نیروهای مسلح بویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران است. امیر سیاری مقوله امنیت سایبری را یک موضوع حیاتی برای نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: در تعاملات پیش رو باید به جایگاهی برسیم که بتوانیم در عرصه تهدیدات آینده جوابگوی نیاز کل نیروهای مسلح در مقابله با هر گونه تهدید باشیم. وی نمایشگاه تجهیزات سایبری را بسیار مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: محصولات نمایش داده شده اگرچه از نظر جسمی خیلی کوچک ولی از نظر فکری و نرم‌افزاری خیلی عظیم هستند و نشان می‌دهد دست‌اندرکاران شرکت صاایران تهدیدات آینده را خوب شناخته‌اند و متناسب با تهدیدات آینده با برنامه‌ریزی دقیق به تجهیزات و امکانات و نرم‌افزارهایی دسترسی پیدا کرده‌اند که بتواند توان رزمی نیروهای مسلح از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران را تضمین و تأمین کند. 
***
ایران، روسیه و ترکیه در پی برگزاری نشست بعدی روند آستانه
سخنگوی وزارت خارجه روسیه از تلاش تهران، مسکو و آنکارا برای برگزاری نشست روند آستانه بر سر موضوع سوریه خبر داد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد ایران، روسیه و ترکیه در حال کار روی برگزاری روند آستانه درباره مساله سوریه هستند. وی اعلام کرد به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا تاریخ برگزاری پانزدهمین نشست بین‌المللی بر سر سوریه باید به تعویق می‌افتاد. زاخارووا تصریح کرد: ما تلاش داریم از وقفه اجباری ایجادشده برای همفکری با شرکای‌مان به منظور پر کردن نشست‌های آستانه با موضوعات و گفت‌وگوهای مستحکم برای فائق آمدن بر مشکلات موجود استفاده ‌کنیم تا محتوای این نشست‌ها نه‌تنها مهم بلکه تاثیرگذار و سازنده نیز باشد. 

Page Generated in 0/0058 sec