printlogo


کد خبر: 226428تاریخ: 1399/8/17 00:00
فرمانده کل سپاه پاسداران در جریان بازدید از مناطق مرزی آخرین تحرکات در منطقه قره‌باغ را رصد کرد
مشت آهنین در قبال خطای حداقلی

گروه سیاسی: با مسجل شدن انتقال و حضور نیروهای تکفیری تروریستی در نزدیکی مرزهای شمالی کشورمان طی یک ماه گذشته و در میانه درگیری شدید نظامی ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قره‌باغ، زنگ خطر برای ایران به صدا درآمد. 
به گزارش «وطن امروز»، ردپای حضور تروریست‌ها در جوار مرزهای کشور از همان ابتدا مورد رصد مجموعه‌های نظامی کشورمان قرار گرفت و پس از اینکه روستای مرزی خداآفرین مورد اصابت چند راکت و خمپاره قرار گرفت ماجرا ابعاد جدی‌تری به خود گرفت و دامنه تحرکات کشورمان را جهت هشدار به تروریست‌های تکفیری و همچنین برای پایان دادن به جنگ ۲ همسایه شمالی و کاستن از عوارض احتمالی آن بیشتر کرد. از آنجا که مخالفت با هر گونه بی‌ثبات‌سازی در مناطق پیرامونی کشور همواره سیاست قطعی و رسمی جمهوری اسلامی بوده، وقوع بی‌ثباتی در نزدیکی مرزهای کشورمان با شدت عمل بیشتری از سوی جمهوری اسلامی رصد می‌شود. 
از این رو، ایران طی سال‌های گذشته با عدم تحمل حضور مخاطره‌آمیز تروریست‌ها در نزدیکی مرزهای خود و قبل از آنکه به انتظار تهدیدات بنشیند، پیش‌دستانه به مقابله با تروریسم در منطقه پرداخته است. با این حال موضع‌گیری رهبر حکیم انقلاب در زمینه درگیری‌های آذربایجان و ارمنستان را می‌توان به عنوان آخرین هشدار کشورمان نسبت به عدم تحمل حضور تکفیری‌ها در مرزهای شمالی کشورمان به حساب آورد. ایشان در بخشی از سخنان خود با اشاره به جنگ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان خاطرنشان کردند: تروریست‌هایی که بر اساس گزارش‌های قابل اطمینان وارد منطقه شده‌اند، نباید به هیچ‌وجه نزدیک مرز ایران شوند و اگر آنها نزدیک مرز شوند، قطعا برخورد قاطع خواهد شد. 
پیش از هشدار رهبر انقلاب، نیروهای مسلح کشورمان یگان‌هایی از نیروهای زرهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی را به همراه تجهیزات لجستیکی به سمت مرزهای شمال غربی کشورمان اعزام کرد. در عین حال تصاویر تازه‌ای که طی روزهای گذشته منتشر شد نشان می‌دهد تعدادی از تجهیزات زرهی قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین، به منظور تقویت و پایداری امنیت مرزهای شمال غرب کشور، به این مناطق مرزی اعزام شده است. 
همچنین عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه اوایل آبان‌ماه در سفر به آذربایجان، روسیه، ارمنستان و ترکیه با نیت تبیین طرح ایران برای پایان مناقشه در قفقاز جنوبی، هشدارهای لازم را به طرفین درگیری و بازیگران منطقه‌ای قره‌‌باغ مبنی بر برخورد احتمالی ایران با تروریست‌ها داد.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه هم درباره ناامنی‌های ناشی از انتقال تروریست‌ها بویژه بقایای داعش به منطقه قره‌باغ و رایزنی‌های دستگاه دیپلماسی برای مقابله با آنان، درباره حضور تروریست‌های تکفیری و احتمال حضور صهیونیست‌ها در این منطقه، گفت: درباره نیرو‌های تروریستی تقریبا مطمئنیم که آنان در میانه درگیری‌ها حاضر بودند و ما تاکید کردیم این اقدام به صلاح هیچ‌ کس نیست. 
در آخرین تحولات، سرلشکر سلامی‌ عصر پنجشنبه در جریان بازدید از نوار مرزی شهرستان اصلاندوز و سدمیل مغان در استان اردبیل اظهار داشت: امنیت پایدار خط قرمز ماست و هر گونه ناامنی و تهدید در مرزها که موجب آسیب به امنیت و آرامش روانی مردم عزیزمان شود، پذیرفتنی نیست. 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن رصد آخرین تحرکات در منطقه قره‌باغ، دستورات لازم برای تامین بیشتر امنیت مناطق مرزی را صادر کرد و افزود: تقویت تمهیدات دفاعی-  امنیتی متناسب با وضعیت مناطق پیرامونی، مراقبت هوشمندانه و حضور هوشیارانه یگان‌های مستقر در مناطق مرزی مجاور محل درگیری‌های اخیر مورد تاکید است. 

Page Generated in 0/0056 sec