printlogo


کد خبر: 226504تاریخ: 1399/8/19 00:00
اخبار

سخنگوی سازمان اورژانس خبر داد
راه‌اندازی مرکز پاسخگویی کرونا در سازمان اورژانس کشور
سخنگوی سازمان اورژانس کشور از راه‌اندازی مرکز پاسخگویی کرونا در محل این سازمان خبر داد. به گزارش ایسنا، مجتبی خالدی در این زمینه اظهار کرد: با دستور دکتر کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور، مرکز پاسخگویی به بیماران کرونایی در محل سازمان اورژانس کشور راه‌اندازی شد تا در اسرع وقت، پاسخگوی سوالات و امداد‌رسانی تخصصی به هموطنان باشد. وی ادامه داد: هموطنان گرامی با تماس از طریق شماره ۱۱۵ (بدون نیاز به پیش‌شماره) می‌توانند با انتخاب مرکز پاسخگویی کرونا مشاوره یا خدمت مورد نیاز خود را از اورژانس درخواست کنند. وی ادامه داد: راه‌اندازی این مرکز پاسخگویی در راستای عمل به سفارشات مقام معظم رهبری مبنی بر خدمت‌رسانی به ملت شهید‌پرور ایران درباره ویروس منحوس کرونا و وظیفه ذاتی سازمان اورژانس کشور در راستای سرعت‌بخشی به خدمت‌رسانی و اعتلای سطح پیشگیری و بهبود بیماران درگیر ویروس کرونا است. 
***
کشف بیش از ۲۰ تن مواد مخدر در ماه جاری
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۲۰ تن مواد مخدر در کشور در بازه زمانی یکم تا نهم آبان‌ماه خبر داد. ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات این بازه زمانی ۲۰ هزار و ۴۰۷ کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۲۲ هزار و ۹۳۱ کیلوگرم) ۱۱درصد کاهش دارد. وی افزود: ۱۵ هزار و ۷۴ کیلوگرم از مجموع کشفیات، مربوط به ماده مخدر تریاک بوده است که ۷۴ درصد کشفیات را به خود اختصاص می‌دهد. معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: همچنین از این میزان ۴۵۳ کیلوگرم گراس، ۲۸۵۲ کیلوگرم حشیش، ۱۲۶ کیلوگرم هروئین، ۱۰۰ کیلوگرم شیشه، ۶۳۴ کیلوگرم مرفین و ۱۱۶۸ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است. اصلانی اظهار داشت: طی این مدت، ۶۸۷۴ متهم در ارتباط با جرائم مواد مخدر بویژه در طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند. 
***
وجود 3000 دانش‌آموز اوتیسمی در کشور
رئیس سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی با اشاره به اختلال طیف اوتیسم در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: ۳۰۰۰ دانش‌آموز در این طیف داریم که آموزش و حمایت آنان همکاری بیشتر وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و آموزش‌و‌پرورش استثنایی را می‌طلبد. سیدجواد حسینی گفت: باید از بدو تولد این شناسایی‌ها صورت بگیرد اما متاسفانه بین طرح‌ها و غربالگری‌ها هماهنگی وجود ندارد؛ درخواست می‌کنیم داده‌ها بهنگام و بموقع بین ۲ وزارتخانه انتقال داده شود. وی با اشاره به اختلال طیف اوتیسم در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: ۳۰۰۰ دانش‌آموز در این طیف داریم که آموزش و حمایت آنان همکاری بیشتر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بهزیستی و آموزش‌و‌پرورش استثنایی را می‌طلبد. 
***
تغییرات در نام معابر تهران صدای شورای شهری‌ها را درآورد
سخنگوی شورای شهر تهران از تغییرات وسیع و مستمر در نامگذاری معابر انتقاد کرد و گفت: این موضوع سبب سردرگمی مردم می‌شود. به گزارش فارس، علی اعطا در صحن شورای شهر درباره مصوبات کمیسیون فرعی نامگذاری خیابان‌ها و معابر پایتخت گفت: ‌رویکرد تغییرات وسیع و مستمر در نام‌های معابر هویت شهر را با چالش مواجه می‌کند. تغییر نام‌های معابر در برخی موارد موجب می‌شود به لحاظ هویتی شهروندان در شناخت شهر دچار سردرگمی شوند. وی افزود: تکراری بودن نام بن‌بست در یک گوشه شهر چه موضوعیتی دارد که نام آن را تغییر می‌دهیم، آن هم نامی که بعد از گذشت سال‌ها در اذهان اهالی محل ثبت شده است. اعطا گفت: کمیسیون نامگذاری به سمت اصلاح و هرس اسامی در شهر پیش برود، نه اینکه هر بار با لیست انبوهی با تغییر نام‌ها مواجه باشیم. مردم به برخی نام‌ها به لحاظ فرهنگی تعلق خاطر دارند و نباید آن دسته از اسامی را که در اذهان تثبیت شده، تغییر دهیم. 
***
سیستم ایمنی کرونایی‌ها برای حمله دوباره این ویروس قدرتمند می‌شود
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد تعداد افرادی که بیش از یک بار به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، زیاد نیست. محققان علوم پزشکی با دستیابی به شواهدی قوی‌تر در یک مطالعه تازه دریافتند افرادی که پس از ابتلا به ویروس کرونا بهبود می‌یابند در صورت مواجهه مجدد با این ویروس، دفاع سریع‌تر و موثرتری دارند. روزنامه «گاردین» در گزارش جدیدی در این باره آورده است، متخصصان دانشگاه راکفلر در شهر نیویورک اظهار داشتند که سیستم ایمنی بدن نه‌تنها ویروس را به خاطر می‌آورد، بلکه پس از بهبودی نیز پادتن‎‌های باکیفیتی تولید می‌کند. بر اساس این مطالعه، سیستم ایمنی بدن، خود را برای شروع یک حمله سریع و قدرتمند در پاسخ به ویروس جدید آماده می‌کند. مایکل نوسنویگ، رئیس ایمونولوژی مولکولی و محقق ارشد این دانشگاه معتقد است که این خبر بسیار خوبی است. به گزارش ایسنا، نوسنویگ می‌افزاید: تحقیقات نشان می‌دهد که در موارد زیادی، افراد قادر به تولید سریع پادتن و مقابله با عفونت هستند. مشخص نیست حافظه سیستم ایمنی بدن تا چه مدت ویروس کرونا را ثبت می‌کند اما نوسنویگ برآورد کرده که سیستم ایمنی بدن برای سال‌ها قدرت محافظتی ایجاد می‌کند.

Page Generated in 0/0051 sec