printlogo


کد خبر: 226515تاریخ: 1399/8/19 00:00
اخبار

نتیجه ۲ نوبت تست کرونای رئیس مجلس منفی بود
پزشک معالج قالیباف با اشاره به نتیجه منفی ۲ نوبت تست PCR رئیس مجلس، گفت: دوره درمان به پایان رسیده و در حال حاضر منعی برای حضور وی در جلسات و مجامع عمومی وجود ندارد.  به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر مصطفی قانعی، فوق‌تخصص بیماری‌های ریوی درباره آخرین وضعیت سلامتی رئیس مجلس گفت: در حال حاضر بیماری کنترل شده و خطر سرایت وجود ندارد.  پزشک معالج محمدباقر قالیباف تصریح کرد: ۲ نوبت تست PCR در ۳ روز گذشته جهت اطمینان از حل کامل مشکل انجام شد که نتیجه آن منفی بود. وی در ادامه بیماری کرونای رئیس مجلس را از نوع خفیف توصیف کرد و گفت: سیر درمان سر موقع به اتمام رسید و عارضه‌ای از خود بر جای نگذاشت؛ صرفا مشکل سرفه باقی مانده که ارتباطی با بیماری کرونا ندارد و ناشی از مصدومیت شیمیایی قبلی است که درمان مخصوص تجویز شده است. دکتر قانعی با تأکید بر اینکه حضور رئیس مجلس در جلسات و مجامع عمومی از لحاظ علمی منعی ندارد، بیان کرد: با توجه به ۲ نوبت تست گرفته شده از رئیس مجلس، بیماری ایشان بهبود یافته و سرایتی برای دیگران نخواهد داشت و تک‌سرفه‌ها ارتباطی با بیماری کرونا ندارد. 
***
مذاکره برای مذاکره بازی تکراری و بی‌حاصل است
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به دیدار خود با راب مک ایر، سفیر انگلیس در تهران گفت: ۲ کشور ظرفیت همکاری زیادی دارند. حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «‏یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹در دیدار آقای راب مک ایر، سفیر انگلیس در تهران گفت‌وگویی صریح و سازنده داشتیم. سفیر خواستار مذاکرات بیشتر جمهوری اسلامی ایران است. به وی تاکید کردم بهتر است لندن به تعهدات معوقه خود عمل کند. مذاکره برای مذاکره بازی تکراری و بی‌حاصل است. ۲ کشور ظرفیت همکاری زیادی دارند».
همچنین حسین امیرعبداللهیان نحوه انتشار خبری به نقل از وی در رسانه‌های صهیونیستی را تکذیب کرد. 
وی در این باره توضیح داد: اخبار منعکس‌شده به نقل از اینجانب که بویژه در رسانه‌های صهیونیستی بازتاب داده شده، مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران قبل از حمله به پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در عراق به آمریکا اطلاع داده است صحت ندارد. دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تصریح کرد: در آنجا گفتم فعلا فقط انتقام خودروی سردار سلیمانی و همراهانش را با پرتاب ۱۳ موشک بالستیک نقطه‌زن به پایگاه استراتژیک «عین‌الاسد» آمریکا گرفتیم و انتقام بزرگ در راه است. 
***
آماده نصب سامانه‌های دید در شب‌ بالگرد برای کشورهای دوست هستیم
فرمانده هوانیروز ارتش گفت: امروز آماده هستیم برای بالگردهای هر نیرو و سازمان و حتی کشورهای اسلامی دوست و برادر سامانه دید در شب نصب کنیم. به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان «یوسف قربانی» گفت: امروز ناوگان عظیم بالگردی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در حوزه توان رزمی و قدرت بازدارندگی به عنوان قدرت برتر خاورمیانه محسوب می‌شود. فرمانده هوانیروز خاطرنشان کرد: در بحث قطعه‌سازی توانستیم نهضت قطعه‌سازی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود را ایجاد کنیم و ۵۰۰ نوع قطعه در هوانیروز ساخته می‌شود که روی بالگردها نصب شده است. امیر سرتیپ دوم قربانی نصب سامانه‌ دید در شب را یکی از پروژه‌های هوانیروز عنوان کرد و گفت: یکی از کارهایی که برای نخستین‌بار در کشور و منطقه خاورمیانه توسط متخصصان و خلبانان و کارکنان فنی هوانیروز و شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت یک مجموعه اجرا شد، نصب سامانه دید در شب روی بالگردها و تست ‌آن در رزمایش‌ها و تمرینات شبانه در مناطق عملیاتی بود. وی افزود: امروز آماده ارائه و نصب این سامانه برای هر نیرو و سازمان دیگر و حتی کشورهای اسلامی، دوست و برادر هستیم که البته در این زمینه صحبت‌هایی هم شده است. فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به دستاوردهای هوانیروز در زمینه سامانه‌ها و موشک‌های نقطه‌زن هم گفت: امروز سامانه‌های نوین و به‌روزی که روی بالگردهای دنیا نصب است، روی بالگردهای هوانیروز نصب شده و در این زمینه آماده پشتیبانی از نیروهای مسلح در هر نوع ماموریت و عملیاتی هستیم. وی درباره ساخت بالگرد ملی هم گفت: با توجه به دستور رهبر معظم که گفتند باید بالگرد ملی ساخته شود، طراحی‌ها انجام شده و با دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش این کار در حال انجام است و در آینده نزدیک نخستین بالگرد ملی را خواهیم ساخت. 
***
جنبش حماس درگذشت ۳ عالم اهل سنت ایران را تسلیت گفت
جنبش حماس در بیانیه‌ای درگذشت ۳ عالم اهل سنت ایران را تسلیت گفت. به گزارش ایسنا به نقل از سایت اطلاع‌رسانی جنبش حماس، این جنبش در بیانیه‌ای درگذشت ۳ عالم اهل سنت ایران را تسلیت گفت. 
در این بیانیه آمده است: با نهایت تأثر و تأسف و با رضایت به قضا و قدر الهی خبر درگذشت ۳ عالم اهل سنت ایران حاج ماموستا عبدالقادر بیضاوی، امام جمعه اهل سنت ارومیه و حاج ماموستا علامه حیدر مصطفوی سقزی، رئیس شورای افتای اهل سنت کردستان و حاج ماموستا سیدمحمد مصطفایی ، امام جمعه سابق پاوه را دریافت کردیم. در بیانیه حماس آمده است: درگذشت این ۳ عالم بزرگ را صادقانه و خالصانه به دولت و ملت ایران، خانواده آنان و تمام اهل سنت ایران تسلیت می‌گوییم و از خداوند می‌خواهیم که آنان را مشمول رحمت خویش قرار دهد. جنبش حماس همچنین از مواضع گرانقدر این ۳ عالم در خدمت به جهان اسلام تقدیر و تشکر کرد. 

Page Generated in 0/0051 sec