printlogo


کد خبر: 226591تاریخ: 1399/8/21 00:00
اخبار

میزان انسولین قلمی توزیع‌شده  در کشور محدود بوده است
عضو هیأت‌مدیره انجمن داروسازان کشور گفت: میزان انسولین قلمی توزیع شده در کشور محدود بوده است و پاسخگوی درخواست‌های زیاد بیماران نیست. علیرضا شهریاری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: انسولین، یکی از داروهای اصلی بیماران مبتلا به دیابت است و نوع جدید آن انسولین قلمی است که در ماه‌های اخیر به دلایل مختلف با کمبودهایی مواجه شده است. وی ادامه داد: کمبود انسولین قلمی و توزیع محدود آن به گونه‌ای است که به طور مثال از ۷۰۰ داروخانه شهر مشهد، انسولین قلمی تنها در ۶۰ داروخانه توزیع شده‌ و این در حالی است که به این داروخانه‌ها هم میزان کمی انسولین تحویل داده شده است. رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر مراجعه مردم و تقاضای بیماران برای تهیه انسولین خیلی زیاد است، در حالی که داروخانه‌های منتخب نیز به دلیل در اختیار داشتن تعداد محدود انسولین نمی‌توانند نیاز بیماران را برطرف کنند و این موضوع حس بی‌اعتمادی را بین آنان و مردم ایجاد می‌کند. شهریاری افزود: انسولین‌های قلمی «نوومیکس» و «لانتوس» که بیشترین متقاضی را دارند همچنان با کمبود جدی مواجه است. 
***
اجرای یک طرح پلیسی جدید در پایتخت
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از اجرای نخستین مرحله طرح «امنیت و آرامش» در پایتخت خبر داد. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در نشست خبری، گفت: یکی از وظایف و اقدامات پلیس ‌پیشگیری، پیشگیری از وقوع جرائم است و در همین راستا نیز تصمیم به اجرای طرحی جدید گرفتیم که بر اساس آن در هر عملیات بر یک جرم تمرکز ویژه شده و عملیات‌ها حول محور آن انجام می‌شود. وی ادامه داد: در همین راستا نیز طرح امنیت و آرامش را در تهران آغاز کردیم که نخستین مرحله آن پس از انجام هماهنگی‌ها و اقدامات اطلاعاتی از بامداد ۱۹ آبان‌ماه به مدت ۲۴ ساعت در سراسر تهران به اجرا در آمد. موقوفه‌ای با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۵۱ مرحله طرح منطقه‌ای، ۱۲۰ مرحله طرح محله‌محور و ۵ مرحله طرح رعد در پلیس پیشگیری اجرا شده است، گفت: طرح امنیت و آرامش نیز طرح جدیدی است که از این به بعد در کنار دیگر طرح‌های ما با قدرت ادامه خواهد داشت. 
***
«وزوز گوش» علامت «کووید-۱۹» است
محققان دریافتند یکی از عوارض طولانی‌مدت «کووید-۱۹»، بروز وز‌وز گوش است. به گزارش مهر، محققان دانشگاه آنجلیا راسکین بریتانیا در مطالعات خود دریافتند ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» موجب تشدید وزوز گوش در ۴۰ درصد بیماران می‌شود. مطالعه جدید درباره ۳۱۰۳ فرد مبتلا به وزوز گوش از ۴۸ کشور دنیا بود. نتایج نشان داد ۴۰ درصد از افراد مبتلا به «کووید-۱۹» همزمان شاهد تشدید مشکل وزوز گوش‌شان بودند. در حالی که این تحقیق مبتنی بر بیمارانی بود که از قبل دچار وزوز گوش بودند اما تعداد کمی از شرکت‌کنندگان هم گزارش کردند که بعد از بروز علائم «کووید-۱۹»، دچار این عارضه شدند. از این رو محققان معتقدند وزوز گوش می‌تواند علامت بلندمدت «کووید-۱۹» در برخی موارد باشد.
***
کمک ۳۱۰ میلیارد تومانی مجمع خیرین کشور برای مهار کرونا
رئیس هیأت‌مدیره مجمع خیرین کشور از کمک ۳۱۰ میلیارد تومانی این مجمع برای مهار کرونا و حوادث غیرمترقبه خبر داد. به گزارش تسنیم، حبیب‌الله بوربور با بیان اینکه در نشست اخیر رهبر معظم انقلاب با اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا بر ضرورت ورود خیرین به این حوزه تأکید شد، اظهار کرد: مجمع خیرین کشور بلافاصله بعد از فرمان رهبر معظم، اعلام آمادگی کرد که با تمام قوا در میدان خواهد ماند و فعالیت‌هایش را در حوزه پیشگیری و درمان و تأمین بسته‌های معیشتی بیش از پیش ادامه خواهد داد. وی افزود: با توجه به اینکه تاکنون بیش از 310 میلیارد تومان توسط اعضای حقیقی و حقوقی مجمع خیرین کشور در حوزه مبارزه با کرونا و حوادث غیرمترقبه تأمین و هزینه شده است، با ترمیم و افزایش تعداد اعضای شورای مرکزی و انتخاب هیأت‌مدیره قوی از میان آنها مصمم هستیم اقدامات بزرگ‌تری را در این حوزه به سامان برسانیم. 
***
6 درصد معتادان متجاهر به کرونا مبتلا شده‌اند
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: تست PCR  ۶ درصد معتادان متجاهری که در مراکز نگهداری ماده ۱۶ حضور دارند، مثبت شده است. مصطفی هادیزاده، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در گفت‌وگو با ایلنا درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح استان تهران گفت: این طرح از اردیبهشت‌ماه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. در حال حاضر نزدیک به ۱۳ هزار مددجو در مراکز ما نگهداری می‌شوند، البته حدود ۴ هزار معتاد متجاهر در مراکز، مانده از سال قبل بودند و ۹ هزار نفر نیز در این مدت جمع‌آوری شده‌اند که در مجموع ۱۳ هزار مددجو در حال حاضر در مراکز نگهداری می‌شوند. هادیزاده تصریح کرد: از مجموع ۱۴ هزار معتاد متجاهری که در مراکز ما نگهداری می‌شوند، طبق آخرین آمار اعلام شده، ۶ درصدشان دارای تست PCR مثبت بوده‌اند. این افراد نیز برای درمان به مراکز درمانی منتقل یا قرنطینه شده‌اند. وی افزود: بر اساس برآورد پلیس، همچنان ۹ هزار معتاد متجاهر دیگر در سطح شهر تهران حضور دارند.

Page Generated in 0/0055 sec