printlogo


کد خبر: 226601تاریخ: 1399/8/21 00:00
سخنگوی قوه ‌قضائیه خبر داد
تشکیل قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش توسط قوه قضائیه

گروه سیاسی: سخنگوی قوه ‌قضائیه با بیان اینکه امنیت شهروندان خط قرمز دستگاه قضاست، از برخورد قاطع و عبرت‌آموز با اراذل و اوباش خبر داد. 
به گزارش «وطن امروز»، غلامحسین اسماعیلی روز گذشته در جریان سی‌وپنجمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوالی درباره پرونده هفت‌تپه و آخرین اقدامات قوه ‌قضائیه گفت: سیاست قوه ‌قضائیه در رسیدگی به پرونده‌هایی که درباره شرکت‌های تولیدی، کشاورزی و صنعتی تشکیل می‌شود این است که هم به اتهام متهمان رسیدگی شود و هم کار و تولید تعطیل نشود و کارگران هم بیکار نشوند و حقوق کارگران بموقع استیفا شود. همچنان که در این باره رسیدگی قضایی در حال انجام است و در کنار آن برای حمایت از تولید و اشتغال و استیفای حقوق معوقه کارگران اقداماتی صورت گرفته، جلسات مختلفی با مقامات در سطح ملی و استانی برگزار شده تا حقوق کارکنان این مجموعه تامین شود که بر این اساس حقوق معوقه کارگران پرداخت و به‌روز شده است. 
وی ادامه داد: همچنین با حمایت و اقدامات ویژه قوه‌ قضائیه از تعطیلی این مجموعه جلوگیری شد، کشت در فصل آن تداوم یافت و کارخانجات اورهال شد تا مجموعه آسیب نبیند. تعدادی کارگر نیز اخراج شده بودند که پیگیری‌هایی برای بازگشت آنها به کار انجام شد، وضعیت شرکت نیز در مجاری قانونی در حال بررسی است و درباره سرنوشت واگذاری آن نیز مراجع مربوط باید تصمیم بگیرند. 
 
* 150 شکایت‌ دولت فعلی از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی
مساله توهین به رئیس‌جمهور و شکایت دولت، از دیگر سوالات خبرنگاران بود که اسماعیلی در پاسخ به آن با بیان اینکه هر گونه توهین را خلاف قانون و اخلاق و جرم می‌دانیم، گفت: توهین جرم است و دور از شئون انسانیت است. قوه‌ قضائیه هم به موارد مجرمانه برابر ضوابط و مقررات قانونی رسیدگی می‌کند. وی ادامه داد: در مورد اخیر، تاکنون اعلام شکایتی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران انجام نشده است و اینکه در دادسرای ویژه روحانیت شکایتی صورت گرفته یا خیر، اطلاع ندارم. وی یادآور شد: در دولت فعلی بیش از ۱۵۰ مورد شکایت از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی داشتیم که البته عدد افراد بیش از این تعداد است، چون در برخی پرونده‌ها از تعدادی از افراد شکایت شده است که بخش عمده‌ای از این شکایات رسیدگی شده و بخشی دیگر هم در جریان رسیدگی است. 
 
* امنیت شهروندان، خط قرمز قوه قضائیه
اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری درباره تشکیل قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش و اینکه هدف از تشکیل این قرارگاه چیست و چه تاثیری دارد، گفت: آنچه نسبت به آن باور داریم و از سیاست‌های قوه ‌قضائیه است، آن است که امنیت شهروندان و مردم خط قرمز ما است و به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم برخی افراد بویژه افراد شرور و سابقه‌دار و کسانی که از آنها به عنوان اراذل و اوباش یاد می‌شود امنیت شهروندان را به مخاطره بیندازند. سخنگوی قوه‌ قضائیه تصریح کرد: معتقدیم با این قبیل افراد باید قاطع، صریح، در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی و با شدت برخورد شود تا برای آنها و کسانی که از این شیوه و روش متابعت می‌کنند، عبرت‌آموز باشد. وی ادامه داد: تشکیل قرارگاه، باعث افزایش هماهنگی شده، رسیدگی‌ها را تسریع و دیدگاه و نقطه نظرات را به یکدیگر نزدیک کرده و کمک می‌کند در بازه زمانی کوتاه با جمع‌‌آوری ادله و کنار هم قرار گرفتن ضابط، قاضی دادسرا و قاضی دادگاه بتوانیم برخورد قاطع و بازدارنده‌ای با این قبیل افراد داشته باشیم. علاوه بر این قرارگاه، مقرر شده است که این قبیل پرونده‌ها در دادسرا و دادگاه به شعب ویژه ارجاع شود و این شعب هم سریع و قاطع نسبت به این موضوعات رسیدگی کنند. 

Page Generated in 0/0057 sec