printlogo


کد خبر: 226743تاریخ: 1399/8/25 00:00
«وطن امروز» از وضعیت این روزهای استقلال گزارش می‌دهد
از استراماچونی تا برند لباس

زهره فلاح‌زاده: باشگاه استقلال توانست هفته گذشته پس از باز شدن پنجره نقل و انتقالاتش سرانجام قرارداد اکثر بازیکنان جدیدش را ثبت کند اما لبخند روی لبان استقلالی‌ها زیاد دوام نیاورد، چرا که حکم فیفا درباره پرونده آندره‌آ استراماچونی صادر و به باشگاه ابلاغ شد. هر چند در حال حاضر خطری پنجره نقل و انتقالات استقلال را تهدید نمی‌کند اما رقم 4/1 میلیون یورو، مبلغ هنگفتی است که مدیران باشگاه باید به فکر پرداخت آن باشند. 
البته مدیران به فکر شکستن این رأی هستند و قرار است فردا (دوشنبه) با پرداخت ۷ هزار فرانک سوییس، درخواست گرندز پرونده را کنند. پس از دریافت گرندز که چند روز زمان می‌برد به دست آبی‌ها برسد، آنها ۲۱ روز وقت دارند اعتراض خود را به دادگاه CAS ببرند. 
در این پرونده قرار است امیرحسین فتحی، مدیر وقت استقلال هم به کمک باشگاه بیاید و مستنداتی را در اختیار احمد مددی، سرپرست باشگاه و سایر اعضای هیأت‌مدیره قرار دهد تا بتوانند از آن در دادگاه CAS بهره ببرند؛ مستنداتی که به دست‌نوشته‌های استراماچونی بازمی‌گردد. 
اما در کنار پرونده استراماچونی، بودوروف، مدافع فصل گذشته این تیم هم از استقلال شکایت کرده بود که با اعتراض باشگاه، این پرونده به دادگاه CAS رفته است. 
شکایت دیگر مربوط به پادوانی، مدافع چند فصل گذشته استقلال است که در زمین بازی آسیب جدی دید. پادوانی درخواست غرامت ۹ میلیون‌دلاری کرده بود اما فیفا رأی به پرداخت ۱۰۰ هزار دلار داده بود که با اعتراض این بازیکن، پرونده او هم به دادگاه CAS رفته است.
باشگاه استقلال اعتقاد دارد پادوانی حین بازی مصدوم شده و رأی همان رأی فیفا خواهد بود. 
 
* ثبت قرارداد بازیکنان
قرارداد داریوش شجاعیان، هافبک ۲ فصل گذشته استقلال هم که با قلم نوشته شده بود و باید تایپ می‌شد تا مراحل اداری را طی کند، صبح شنبه (دیروز) پس از طی مراحل اداری به هیأت فوتبال فرستاده و سرانجام ثبت شد. 
همچنین رشید مظاهری، دروازه‌بان جدید استقلال با بازگشت از اردوی تیم ملی، قراردادش را ثبت خواهد کرد. او می‌تواند پیش از حکم کمیته وضعیت هم برای آبی‌ها بازی ‌کند. از گوشه و کنار خبر می‌رسد مسیری که مظاهری طی کرده، صحیح بوده و خطری او و باشگاه استقلال را تهدید نخواهد کرد. 
محمد نادری هم که چند روزی بود کسالت داشت و بعدها متوجه شد به کرونا مبتلا است، قراردادش بزودی امضا خواهد شد. 
 
* چه خبر از بازیکن جدید؟
مدتی بود یک هافبک دو‌رگه ایرانی-اوکراینی در تمرینات استقلال حاضر می‌شد. سیاوش حق نظری، بازیکنی است که در لیگ دسته ۲ اوکراین بازی هم کرده است. طبق آخرین خبرها این بازیکن نتوانست رضایت محمود فکری، سرمربی استقلال را کسب کند و جذب او منتفی شد. 
خبر مذاکره با امید ابراهیمی و سعید عزت‌اللهی هم که این روزها بارها اسم‌شان را هواداران استقلال می‌شنوند، صحت ندارد. 
در این میان محمود فکری، خواهان تمدید قرارداد مرتضی تبریزی شده است. تبریزی قراردادش با استقلال به پایان رسیده و باشگاه استقلال از فکری خواسته نظرش را مکتوب به آنها بدهد. مدیران باشگاه پس از دریافت نامه از طرف سرمربی‌شان مذاکره با مهاجم ۲ فصل گذشته خود را آغاز خواهند کرد. هر چند تبریزی به دلیل پارگی رباط در اواخر فصل گذشته، تا نیم‌فصل قادر به بازی نیست. به همین دلیل مربی استقلال نباید با عجله تصمیم بگیرد. از باشگاه استقلال خبر رسیده آنها با این بازیکن قرارداد سنگین نخواهند بست. 
 
* سرنوشت برند لباس
کارگزار جدید استقلال مسؤول تهیه البسه استقلال است و آنها با هماهنگی باشگاه با چند برند با کیفیت در حال مذاکره هستند؛ ۲ برند خارجی و یک برند ایرانی به نام «مجید». مدیران باشگاه قول داده‌اند پیش از بازی با فولاد خوزستان (بازی بعدی استقلال) لباس جدید را در اختیار تیم بگذارند تا بازیکنان با برند جدید به میدان بروند. 
 
* خانواده میلیچ بزودی در ایران
هفته گذشته هروویه میلیچ، هافبک- مدافع استقلال با احمد مددی، سرپرست باشگاه جلسه‌ای برگزار کرد. این بازیکن در این جلسه درخواست‌هایی داشت و قرار است این فصل خانواده او هم به ایران بیایند. مدیران باشگاه تا به امروز چند خانه به بازیکن کروات نشان داده‌اند که تا این لحظه هیچ کدام آنها مورد پسند همسر میلیچ نبوده است. پس از رضایت و انتخاب همسر میلیچ، او به همراه ۲ فرزند خود به ایران خواهند آمد.

Page Generated in 0/0057 sec