printlogo


کد خبر: 226744تاریخ: 1399/8/25 00:00
اخبار

پیام تسلیت اینفانتینو در پی درگذشت محمود یاوری
رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در پیامی درگذشت محمود یاوری را تسلیت گفت. 
به گزارش ایسنا، جیانی اینفانتینو با ارسال نامه‌ای به حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون، ضایعه درگذشت زنده‌یاد محمود یاوری را تسلیت گفت. در پیام اینفانتینو آمده است: «مایلم تسلیت صمیمانه خود را برای درگذشت بازیکن و مربی بین‌المللی اسبق، محمود یاوری، ابراز کنم. زبان برای ابراز غم این درگذشت کافی نیست. محمود یاوری در طول حرفه‌اش، در بین سال‌های ۱۹۶۷ و ۱9۶۹ سه بازی ملی داشت. بازی در تیم‌های شاهین تهران و پاس تهران در یادها خواهد ماند. بعد از بازنشستگی، حرفه مربیگری را آغاز کرد و در چند باشگاه مختلف برای بیش از ۴۰ سال مربیگری کرد. او همچنین تیم ملی بزرگسالان، المپیک و زیر ۲۰ سال ایران را هدایت کرد. یاوری به عنوان یکی از سرمربیان باتجربه و همچنین میراث و دستاوردهایش بویژه شخصیت، رهبری و خصایص انسانی‌اش هرگز فراموش نخواهد شد و براستی جایش خالی خواهد بود. از طرف جامعه جهانی فوتبال، مایلم همدردی عمیقی را با فدراسیون فوتبال ایران، خانواده یاوری، دوستان و محبوبانش داشته باشم. ما را در غم خود شریک بدانید. امیدواریم یادآوری این خاطرات و همدردی، تسکینی برای این رخداد سخت باشد».
***
جوکوویچ؛ استاد تور ATP لندن
تنیسور صرب با توجه به آمار، شانس اول قهرمانی در تور ATP لندن محسوب می‌شود. به گزارش آ.اس، هیچ‌کس شک ندارد که نواک جوکوویچ بخت نخست قهرمانی در تور ATP لندن به حساب می‌آید (این بازی‌ها قرار است از امروز تا یکشنبه هفته آینده در انگلیس برگزار شود). تنیسور صرب تنها به این خاطر که مرد شماره یک جهان است شانس اول قهرمانی محسوب نمی‌شود، بلکه آمار نیز گویای این موضوع است. جوکوویچ 5 بار فاتح تور ATP لندن شده است و در این رابطه کاملا برتر از رافائل نادال، دومینیک تیم، دنیل مدودف، الکساندر زورف، استفانوس سیتسیپاس، روبلف و دیگو شوارتسمن است. حتی تعداد پیروزی‌های وی از مجموع بردهای 7 تنیسور دیگر بیشتر است: ۳۶ بر ۳۵. همچنین از این 7 شرکت‌کننده تنها ۳ تنسیور صعود به فینال را در لندن تجربه کرده‌اند و تنها ۲ نفر فاتح جام قهرمانی شدند؛ زورف در سال ۲۰۱۸ و سیتسیپاس در سال ۲۰۱۹ (نادال در هر دو دیدار نهایی شکست خورد). در این میان شوارتسمن نخستین حضورش را در تور ATP لندن تجربه خواهد کرد. علاوه بر آمار پیروزی‌ها، جوکوویچ در مقایسه با حریفانش بی‌رقیب است. نوله سومین تنیسور برتر در کسب پیروزی در این بازی‌هاست‌. او رکورد ۳۶ برد و ۱۴ شکست را به خود اختصاص داده و در این زمینه با بوریس بکر (۳۶ پیروزی) برابر است. تنها ایوان لندل (۳۹ پیروزی) و راجر فدرر (۵۷ برد) بالاتر از او قرار دارند. همه چیز نشان می‌دهد جوکوویچ می‌تواند یک بار دیگر در این رقابت‌ها قهرمان شود و به رکورد فدرر در ۶ قهرمانی برسد. 
***
مبلغ انتقال طارمی به تیم فوتبال پورتو رسما اعلام شد
رئیس باشگاه ریوآوه پرتغال مبلغ انتقال مهدی طارمی به تیم پورتو را به صورت رسمی اعلام کرد. به گزارش مهر، تیم فوتبال ریوآوه فصل گذشته با حضور «کارلوس کارواخال» به عنوان سرمربی و نفراتی مثل مهدی طارمی عملکرد بسیار خوبی داشت و موفق شد سهمیه پلی‌آف لیگ اروپا را کسب کند. در پایان فصل، کارواخال از ریوآوه جدا شد و به تیم براگا رفت. ریوآوه همچنین مهدی طارمی را به پورتو و «نونو سانتوس» را به اسپورتینگ لیسبون فروخت تا درآمد قابل توجهی از فروش این ۲ بازیکن کلیدی خود به دست آورد. 
«سیلوا کامپوس» رئیس باشگاه ریوآوه در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با «کانال ۱۱» پرتغال اعلام کرد باشگاهش از محل فروش این ۲ بازیکن در مجموع ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو به دست آورده است. 
کامپوس گفت: ارزش‌ها محرمانه و پنهان نیست. طارمی به مبلغ ۵ میلیون و سانتوس به مبلغ 7/3 میلیون یورو فروخته شدند. کاملا مطمئنم اگر همه‌گیری کرونا نبود، می‌توانستیم پول بیشتری بگیریم، زیرا باشگاه‌های زیادی در اروپا خواهان آنها بودند». طارمی در حالی برای تیم ریوآوه ۵ میلیون یورو درآمدزایی داشته است که تنها یک فصل در این تیم حضور داشت و توانست با این تیم به عنوان آقای گل مشترک فصل گذشته لیگ پرتغال برسد. 

Page Generated in 0/0055 sec