printlogo


کد خبر: 226752تاریخ: 1399/8/25 00:00
اخبار

آغاز بازسازی و تعمیر رایگان منازل خانواده‌های شهدا و جانبازان در تهران
شهردار منطقه 13 تهران از آغاز طرح بازسازی و تعمیر رایگان منازل خانواده شهدا و جانبازان با همکاری گروه‌های جهادی خبر داد. مرتضی رحمان‌زاده در گفت‌وگو با فارس، درباره اجرای طرح بازسازی و تعمیر منازل خانواده شهدا و جانبازان توسط شهرداری پایتخت اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل اجرایی سازمان بسیج شهرداری تهران و به همت حوزه بسیج، طرح بازسازی و تعمیر منازل خانواده شهدا و جانبازان در منطقه 13 تهران کلید خورد. وی افزود: با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی این کار انجام می‌شود و فعالیت‌های عمرانی مانند لوله‌کشی، ‌گچ‌کاری دیوار، تعمیرات کف آشپزخانه و تعمیر سرویس‌های بهداشتی از جمله اقداماتی است که مدنظر قرار گرفته است. شهردار منطقه 13 تهران خاطرنشان کرد:‌ طرح بازسازی و تعمیر منازل خانواده شهدا و جانبازان به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود، چرا که خانواده شهدا حق زیادی بر گردن ما دارند لذا باید همواره از این خانواده‌های معزز و معظم حمایت کنیم. 
***
سودجویی با تجویز داروهای بی‌پایه برای درمان کرونا
معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران بر ضرورت مراجعه بهنگام افراد مشکوک به کرونا به مراکز ۱۶ ساعته تاکید کرد. نادر توکلی در گفت‌وگو با مهر، با عنوان این مطلب که بیماری کرونا درمان اختصاصی ندارد، گفت: پیچیدگی ماهیت این ویروس باعث شده تاکنون نسخه واحد درمانی برای این بیماری وجود نداشته باشد. وی با اشاره به افزایش هزینه‌های نظام سلامت کشور بعد از شیوع کرونا، افزود: شدت گرفتن انتقال ویروس در این مدت، باعث شده بیمارستان‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند که کمبود اکسیژن و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز از جمله همین مشکلات است. توکلی گفت: مراجعه نکردن افراد مشکوک به کرونا به پزشک، موجب می‌شود بعد از چند روز با بیمارانی مواجه می‌شویم که به طور ناگهانی بدحال می‌شوند و مراقبت‌های لازم را دریافت نمی‌کنند. وی با اشاره به برخی روش‌های درمانی غیراصولی که در منازل بعضا انجام می‌شود، گفت: در چنین شرایطی، افراد سودجو به دنبال تحمیل داروهای بی‌پایه و اساس با هزینه هنگفت به مردم هستند. 
***
کشف ۳۰۰۰ بطری روغن نباتی  در شهرستان قدس
فرمانده انتظامی شهرستان قدس از کشف ۳۰۰۰ بطری روغن نباتی احتکارشده در این شهرستان خبر داد. سرهنگ شاهپور فلاحی اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی در بازدید از انبارها و باراندازهای حومه‌ای شهرستان قدس موفق شدند از یک انبار 3000 بطری روغن خوراکی احتکار‌شده کشف و یک نفر را در این رابطه دستگیر کنند. وی خاطرنشان کرد: ارزش روغن‌های احتکار‌شده توسط این فرد ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است که این انبار پلمب و متهم نیز تحویل مرجع قضایی شد. به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی در ادامه گفت: پلیس با تمام توان جهت برخورد قاطعانه با هر گونه قانون‌شکنی و احتکار کالاهای اساسی اقدام می‌کند و از شهروندان انتظار می‌رود موارد مشکوک را به‌سرعت به پلیس گزارش دهند.
***
معاون سازمان محیط‌ زیست:
آلودگی هوا مرگ‌ومیرهای کرونایی را افزایش می‌دهد
معاون محیط ‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط ‌زیست گفت: یک واحد افزایش در میزان ذرات معلق هوا، مرگ‌و‌میر ناشی از «کووید-۱۹» را تا ۸ درصد افزایش می‌دهد. مسعود تجریشی وضعیت آلودگی هوا طی ۷ ماه اخیر را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: این وضعیت یعنی ما استفاده از وسایل نقلیه عمومی را کنار گذاشته‌ایم که این هم قطعا تبعات فراوانی دارد. وی با اشاره به ارتباط مستقیم بین مرگ‌ومیرهای ناشی از «کووید-۱۹» و وجود ذرات معلق در هوا اظهار داشت: با وجود فعالیت ۵۰ درصدی کارکنان ادارات اما خیابان‌ها همچنان مملو از خودروهای شخصی است و بزرگ‌ترین نگرانی ما هم از بابت ذرات معلق هوا و اثراتش بر سلامت انسان‌ها در این اوضاع کرونایی است. معاون سازمان حفاظت محیط‌ زیست یادآور شد: بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه «هاروارد» آمریکا، بین غلظت ذرات معلق در هوا و مرگ‌و‌میرهای ناشی از «کووید-۱۹» ارتباط مستقیمی وجود دارد، به طوری که یک واحد افزایش در میزان ذرات معلق هوا، مرگ‌و‌میر ناشی از «کووید-۱۹» را ۸ درصد افزایش می‌دهد. وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز اخیرا در مطالعات خود به این نتیجه رسید که میزان مرگ‌و‌میر ناشی از «کووید-۱۹» در شهرهایی که آلایندگی هوا طی ۳ سال اخیر بیشتر بوده افزایش پیدا کرده است. 
***
آمار قربانیان کرونا در کشور مرز 41 هزار نفر را رد کرد
سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته از شناسایی ۱۱۲۰۳ مورد جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور طی یک روز (ظهرجمعه تا ظهر دیروز) خبر داد. سیماسادات لاری گفت: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۲۰۳ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که ۲ هزار و ۵۰۹ نفر از آنها بستری شدند. وی اعلام کرد: مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۷۴۹ هزار و ۵۲۵ نفر رسید. لاری ادامه داد: متاسفانه در این مدت، ۴۵۲ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۴۱ هزار و ۳۴ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۵۵۲ هزار و ۷۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. لاری ادامه داد: ۵۶۴۲ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

Page Generated in 0/0768 sec