printlogo


کد خبر: 226760تاریخ: 1399/8/25 00:00
اخبار

افزایش 22 درصدی واردات غیرقانونی سیگار
مقایسه آمارهای برآورد واردات سیگار قاچاق در 6 ماه اول امسال با مدت مشابه سال گذشته حاکی از آن است که واردات قاچاق این کالا 3/22 ‌درصد رشد داشته است. برآورد واردات سیگار قاچاق در 6 ماه اول امسال 7 میلیارد و 450 میلیون نخ بوده که با توجه به واردات بیش از 6میلیارد نخ سیگار قاچاق در 6 ماه ابتدای سال گذشته، برآورد می‌شود واردات قاچاق این کالا 3/22 درصد افزایش یافته است. گفتنی است میزان صادرات سیگار در 6 ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز 2/97درصد افزایش یافته است. 
***
ترخیص یک‌هشتم کالاهای موجود گمرکات
وزیر صنعت، معدن و تجارت از ترخیص 2/1 میلیون تن کالا معادل یک‌هشتم کالا‌های موجود از گمرکات کشور در ۱۰ روز اخیر خبر داد. علیرضا رزم‌حسینی افزود: با بررسی گمرکات شهید رجایی و باهنر استان هرمزگان تا این لحظه از مجموع 3/8 میلیون تن کالا (3/4 میلیون تن کالای اساسی و ۴ میلیون تن کالای غیراساسی) حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا ترخیص شده است. وی گفت: از این میزان حدود ۸۰۰ میلیون تن شامل کالا‌های اساسی مانند برنج، روغن، گندم، کنجاله سویا و حدود ۴۰۰ هزار تن هم مواد اولیه کارخانجات بوده است، البته روند ترخیص‌ها ادامه خواهد داشت. رزم‌حسینی ادامه داد: سیاست اقتصادی دولت متمرکز بر ایجاد فراوانی کالا در کشور است، پس روند ترخیص کالا از گمرکات کشور ادامه خواهد داشت. وزیر صمت افزود: این وزارتخانه با در دست داشتن ۴۰ درصد اقتصاد و همین‌طور ۳۸ درصد از اشتغال کشور، نمی‌تواند به وضع اقتصادی کشور بی‌تفاوت باشد، پس با هدف تامین کالا‌های اساسی و ضروری جامعه، تامین مواد اولیه کارخانجات و تقویت چرخه تولید کشور اقدامات مقتضی انجام خواهد داشت. 
***
درآمد نفتی سعودی کفاف پرداخت حقوق کارمندان را هم نمی‌دهد
ولیعهد سعودی اعلام کرد به خاطر شیوع ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت در بازار جهانی، عربستان در سال 2020 ده‌ها میلیارد دلار ضرر خواهد کرد. آنطور که اسپوتنیک گزارش داده است، ولیعهد عربستان اعلام کرد سقوط قیمت نفت در بازار جهانی از یک سو و تبعات شیوع ویروس کرونا از سوی دیگر 100 میلیارد ریال سعودی به اقتصاد این کشور آسیب خواهد زد. این رقم معادل 27 میلیارد دلار است. بنا به گفته ولیعهد عربستان این میزان درآمد دولت عربستان حتی کفاف پرداخت حقوق کارمندان دولتی در این کشور را هم نمی‌دهد، چرا که پیش‌بینی‌‌ها حاکی از هزینه 504 میلیارد ریال سعودی حقوق کارمندان برای سال جاری است.

Page Generated in 0/0058 sec