printlogo


کد خبر: 226778تاریخ: 1399/8/26 00:00
سینما

معرفی هیأت داوران بخش «مسابقه اصلی» جشنواره فیلم مقاومت
اسامی هیات داوران آثار سینمایی بخش «مسابقه اصلی» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از سوی دبیرخانه این رویداد اعلام شد. به گزارش «وطن امروز»، محمد داوودی، فرهاد قائمیان، بهرام دهقانی، محمد خزاعی، کریستین جیمز، جمال شورجه و محمدهادی کریمی آثار راه یافته به بخش «سینمایی» را داوری می‌کنند. فیلم‌های سینمایی آبادان یازده ۶۰ (مهرداد خوشبخت)، پینوکیو، عاموسردار و رئیسعلی (سیدرضا صافی)، خروج (ابراهیم حاتمی‌کیا)، دختر ایران (سیدجلال اشکذری)، روز بلوا (بهروز شعیبی)، سلفی با دموکراسی (علی عطشانی)، شبی که ماه کامل شد (نرگس آبیار)، لباس شخصی (امیرعباس ربیعی)، مستطیل قرمز (حسن و حسین صیدخانی)، منطقه پرواز ممنوع (امیر داسارگر)، ۲۳ نفر (مهدی جعفری) و خون نخل (نجدت اسماعیل انزور) ۱۲ اثری هستند که در بخش سینمایی به رقابت می‌پردازند. 
***
۳ فیلمنامه مجوز ساخت گرفتند
در آخرین جلسه شورای پروانه ساخت، ۳ فیلمنامه مجوز ساخت گرفتند. به گزارش «وطن امروز»، فیلم سینمایی «قصه ماه بی‌بی» به نویسندگی و تهیه‌کنندگی محمدرضا اصلانی و کارگردانی امین اصلانی شهرستانی و «زاگرس گریخت» به نویسندگی و کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه‌کنندگی پژمان لشکری‌پور پروانه ساخت گرفتند. همچنین مجوز ساخت «منفی کرونا» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی منیژه حکمت و انیمیشن «ملک‌ زاده خورشید» به تهیه‌کنندگی و نویسندگی مهری سرخیل و کارگردانی حمید کریمیان صادر شد. 
***
عماریار، میزبان جشنواره مقاومت می‌شود
دومین مرحله شانزدهمین دوره «جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت» به‌ صورت مجازی برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، قرار است آثار منتخب این جشنواره در بخش‌‌های مختلف از جمله «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت» و «فیلمسازان بسیجی» در سامانه عماریار به صورت آنلاین اکران ‌شوند. این اکران‌ها در مدت زمان یک هفته از یکم تا هفتم آذرماه، همزمان با هفته بسیج انجام می‌شود و علاقه‌مندان با مراجعه روزانه به این سامانه به نشانی Ammaryar.ir می‌توانند در جریان برنامه اکران فیلم‌ها قرار بگیرند. «عماریار» مرجع عرضه تولیدات صوتی و تصویری جبهه فرهنگی انقلاب است که با شعار «با خانواده فیلم ببینید»، درصدد انتشار و عرضه محتوای سالم از فیلم‌های مستند در وهله اول و فیلم‌های سینمایی و پویانمایی، فیلم‌های کوتاه و نماهنگ از تولیدات داخل و خارج کشور در وهله دوم است. 

Page Generated in 0/0117 sec