printlogo


کد خبر: 226782تاریخ: 1399/8/26 00:00
تاز‌ه‌ترین خبرها از گوشه و کنار سینمای جهان
انتقاد فینچر از «جوکر»، حضور راکی در «جوخه خودکشی»

کارگردان فیلم سینمایی «هفت» معتقد است فیلم «جوکر» تاد فیلیپس ترکیبی از شخصیت‌های ۲ فیلم سینمایی با هدف فروش میلیاردی است. به گزارش «وطن امروز»، هر چند این روزها سینمای جهان به واسطه شیوع بیماری کرونا کم‌خبرتر از همیشه است اما باز هم در این میان خبرهایی از گوشه و کنار سینما درباره ساخت پروژه‌های سینمایی یا اظهارنظر فیلمسازان شنیده می‌شود. یکی از تازه‌ترین خبرها مربوط به انتقاد تند و تیز دیوید فینچر از فیلم سینمایی «جوکر» است. بر اساس آنچه ایندی وایر گزارش کرده، دیوید فینچر کارگردان فیلم‌هایی چون هفت، باشگاه مشت‌زنی و مانک که برای اسکار آماده می‌شود، در مصاحبه‌ای با نشریه تلگراف گفت علت فروش بالای فیلم «جوکر» کاملا واضح است. این فیلم حتی از «شوالیه تاریکی» که یک میلیارد فروش داشت نیز بیشتر فروخت و توانست رکورد بزند، چیزی که مایه تعجب همه شد. او در مصاحبه خود با این نشریه گفت: جوکر ترکیبی از ۲ فیلم کلاسیک «مارتین اسکورسیزی» یعنی «سلطان کمدی» و «راننده تاکسی» است که در هر دوی آنها رابرت دنیرو بازی و اتفاقا نقش انسان‌های بیمار روانی را ایفا می‌کند. فینچر در ادامه می‌گوید ترکیب ۲ کاراکتر «تراویس بیکل» (شخصیت راننده تاکسی) و «روپرت پاپکین» (شخصیت سلطان کمدی) و خیانت به یک بیمار روانی باید کاری کند که یک میلیارد پول هم پارو کنیم. 
خبر دیگر اینکه سیلوستر استالونه به گفته جیمز گان که کارگردانی ادامه «جوخه خودکشی» را برعهده دارد، به گروه بازیگران این فیلم ملحق شده است. گان در اینستاگرام این خبر را اعلام کرد و با انتشار یک سلفی از خودش و این بازیگر کهنه‌کار، نوشت: همیشه دوست داشته با دوستش همکاری کند و امروز (شنبه) در «جوخه خودکشی» با هم کار می‌کنند و با وجود اینکه سیلوستر یک ستاره نمادین سینماست، هنوز بیشتر مردم نمی‌دانند او چقدر فوق‌العاده است. پاسخ گان به پرسش یک هوادار که از او سوال کرده بود آیا به این ترتیب استالونه هم در فیلم حضور دارد؟ «بله» بود. استالونه هم با انتشار ویدئویی این خبر را تأیید و از این همکاری به عنوان یک موهبت یاد کرد و گفت این کار واقعا لذت‌بخش است. «جوخه خودکشی» گان قرار است ۶ آگوست ۲۰۲۱ اکران شود و مارگو رابی، ادریس البا، جان سنا، جوئل کینامن، پیتر کاپالدی و وایولا دیویس بازیگرانش هستند. گان فیلمنامه فیلم را هم نوشته است و برای آن از کمیک‌های «جوخه خودکشی» دهه ۱۹۸۰ الهام گرفته است. استالونه پیش‌تر با گان در فیلم «محافظان کهکشان ۲» همکاری کرده بود. 
همچنین سومیترا چاترجی یکی از بازیگران مشهور سینمای هند که سابقه همکاری با ساتیا جیت رای را در چندین فیلم داشت، بر اثر کرونا درگذشت. سومیترا چاترجی یکی از مشهورترین بازیگران بنگالی سینما بود که برای بازی در نقش آپو در فیلم «دنیای آپو» شاهکار ساتیا جیت رای و همین‌طور فیلم «خدای فیل‌گونه» دیگر اثر ساتیا جیت رای شناخته و ستایش می‌شد. چاترجی از ۶ اکتبر امسال با بیماری کرونا دست به گریبان بود؛ بیماری که سرانجام جان او را ۱۵ نوامبر در ۸۵ سالگی گرفت.

Page Generated in 0/0054 sec