printlogo


کد خبر: 226788تاریخ: 1399/8/26 00:00
گفت‌وگوی «وطن امروز» با مرتضی فنونی‌زاده درباره شرایط این روزهای پرسپولیس
بازیکن جدید نمی‌خواهیم

زهره فلاح‌زاده: باشگاه پرسپولیس فصل جدید شروع نشده، با کوهی از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند؛ از محرومیت ۶ ماهه عیسی آل‌کثیر، مهاجم جدیدش تا مشکلات مالی و پرونده‌های شکایتی که بزودی از راه خواهد رسید و... . باید دید پرسپولیسی که در ۴ فصل گذشته، قهرمان شده است، می‌تواند بحران‌های جدید را پشت سر بگذارد یا خیر. به همین منظور «وطن امروز» با مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت پرسپولیس گفت‌وگو کرده است. فنونی‌‌زاده از مدیریت رسول‌پناه، مدیر مستعفی تیم دفاع می‌کند و موافق برگزاری لیگ در شرایط کرونایی است. 
***
* اگر بگوییم پرسپولیس روزهای بحرانی‌ای را می‌گذراند، بیراه نگفته‌ایم. با توجه به این شرایط، پرسپولیس این فصل را چطور می‌بینید؟
پرسپولیس در هفته اول بازی متوسطی به نمایش گذاشت، البته بازیکنان ما به دلیل بازی در لیگ قهرمانان خسته بودند اما وقتی حرفه‌ای پول می‌گیرند، حرفه‌ای هم باید فکر و کار کنند. باید تا هفته‌های چهارم، پنجم صبر کرد. اما ان‌شاءالله با همین بچه‌‌ها پنجمین جام متوالی در دستان سیدجلال حسینی آرام می‌گیرد. 
 
* جدایی ستاره‌هایی مثل خلیل‌زاده، ترابی و علیپور به ضرر تیم نشد؟
ترابی و علیپور در لیگ قهرمانان هم همراه تیم نبودند اما پرسپولیس توانست فینالیست آسیا شود. خلیل‌زاده به هر حال با تعصب در تیم بازی کرد و با توجه به سنی که دارد، می‌خواست به تیمی برود که از نظر مالی تأمین شود. من نمی‌دانم نگرانی هواداران برای چیست. اگر آنها جای استقلالی‌ها بودند که چند سال دست‌شان از جام کوتاه است، چکار می‌کردند؟
 
* شما در مصاحبه‌ای که داشتید، عنوان کردید پرسپولیس نیازی به بازیکن جدید ندارد، همین صحبت شما باعث حمله هواداران به شما در شبکه‌های اجتماعی شد. 
گل‌محمدی چون سرمربی فصل گذشته شهرخودرو بوده، دوست دارد چند بازیکنش به پرسپولیس بیایند اما نظر من این است که پرسپولیس نیاز به بازیکن جدید ندارد. الان همه بازیکنان مؤثر، فیکس تیم‌ها‌ی‌شان هستند، پرسپولیس چه بازیکنی باید بگیرد؟ هواداران پرسپولیس دوست دارند تیم‌شان مثل چند فصل ‌گذشته نتیجه بگیرد اما در شرایطی که عبدی، بازیکن جوان تیم ۲ گل حساس و حیاتی به ثمر رسانده است، ما این بازیکن را کنار بگذاریم و به فکر خرید بازیکن جدید باشیم؟ گل‌محمدی، آرش رمضانی را خریده است. عیسی آل‌کثیر هم به هر حال در نیم‌فصل دوم بازی خواهد کرد. ۷ بازیکن به پرسپولیس آمده‌اند و ۳ بازیکن رفته‌اند. پرسپولیس دیگر چه می‌خواهد؟ اگر هواداران ناراضی هستند و چنین هجمه‌ای علیه من راه می‌اندازند، من دیگر مصاحبه نمی‌کنم. به هر حال واقعیت‌ها را می‌گویم و می‌خواهم از نگرانی آنها کم کنم. پرسپولیس در همه پست‌ها چند بازیکن و مهره خوب دارد. 
 
* درباره نحوه کنار رفتن مهدی رسول‌پناه، سرپرست سابق باشگاه صحبت کنیم. او به دلیل صحبت‌هایش و حواشی به وجود آمده مجبور به استعفا شد. عملکرد رسول‌پناه را در این مدت چطور دیدید؟
به نظر من ایشان مدیر موفقی بود و زمان به همه ثابت خواهد کرد. او تمام بازیکنانی را که گل‌محمدی خواسته بود، به پرسپولیس آورد و بدهی سنگین برانکو را پرداخت کرد. من بیشتر از هر پیشکسوت دیگری به دیدار رسول‌پناه می‌رفتم. او خیلی پرسپولیسی بود و همیشه می‌گفت پرسپولیس برای من از همه چیز مهم‌تر است اما ایراد او این بود که مشکل درون‌خانوادگی را در کوچه و محله جار زد. مطمئن باشید این یک بازی بود که مخالفان رسول‌پناه، او را با فیلمبرداری و ضبط صدا از باشگاه کنار بزنند. رسول‌پناه باید هوشیارانه عمل می‌کرد. به هر حال مدیریت فقط در ساختمان نیست و وقتی تیم بزرگی دستش بود باید حواشی آن را هم جمع می‌کرد. 
 
* محرومیت عیسی آل‌کثیر هم شوک بزرگی به این تیم وارد کرد. 
ان‌شاءالله عیسی نیم‌فصل دوم برمی‌گردد. او آن شادی بعد از گل را از عمد انجام نداده و به خاطر بچه برادرش بوده است. عیسی بازی بین‌المللی آنچنانی نداشته که با تجربه عمل کند. به هر حال بازیکنان ما باید در سطح بین‌الملل مراقب رفتارشان باشند. 
 
* پرسپولیس این ‌روزها مشکلات مالی زیادی دارد و قطعاً پرونده‌های شکایت خارجی‌ها از راه خواهد رسید. 
من هم شنیدم موجودی باشگاه خیلی کم است. یادم است چند سال پیش که آقای پروین مدیر عامل باشگاه شد، موجودی باشگاه ۷۰۰ هزار تومان هم نبود اما به هر حال باید مدیریت کرد، چون بازیکنان در ادامه راه حقوق می‌خواهند. ان‌شاءالله ۲ میلیون دلار پاداش لیگ قهرمانان به دست باشگاه برسد که کمک خوبی برای رفع مشکلات خواهد بود، البته اگر تحریم‌های بانکی اجازه بدهد که زودتر پرسپولیس به پولش برسد. 
 
* انتخاب جعفر سمیعی به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه را چطور می‌بینید؟ می‌تواند موفق شود؟
من‌ شناختی از او ندارم اما همین که در این شرایط بحرانی قبول کرده روی صندلی داغ مدیریت بنشیند، یعنی جرأت جمع‌وجور کردن مشکلات را دارد. این را هم باید گفت که مدیرعاملی در پرسپولیس فقط به جیب پرپول نیاز دارد. اگرنه تیم دارد راحت بازی می‌کند و نتیجه می‌گیرد. سمیعی چون در حراست وزارت ورزش هم سابقه کار دارد، می‌تواند در پرسپولیس موفق شود. 
 
* با توجه به اینکه آمار کرونا در ایران نسبت به ابتدای شیوع این بیماری ۴ برابر شده، به نظر شما مسابقات لیگ باید ادامه پیدا کند؟
بله! مردم تنها دلخوشی و سرگرمی‌شان شده تماشای مسابقات فوتبال. چه ایرادی دارد در خانه بنشینند و با رعایت فاصله اجتماعی فوتبال تماشا کنند؟ قطعا بازیکنان و اعضای تیم‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ورزشی بازی می‌کنند. من دوست دارم لیگ ادامه پیدا کند. سیاست خود دولت هم این است که مردم به دلیل شیوع بیماری کرونا در خانه بمانند. مردم یک ساعت پیش از بازی، ۲ ساعت تماشای بازی و یک ساعت بعد از آن فوتبال را تحلیل می‌کنند. در واقع ملت ۴ ساعت به این شکل در خانه و سرگرم بازی هستند. 

Page Generated in 0/0065 sec