printlogo


کد خبر: 227526تاریخ: 1399/9/13 00:00
ادامه موج هم‌پیمانی اهالی فرهنگ و هنر با آرمان شهید فخری‌زاده
از نامه‌نگاری به سازمان ملل تا هم‌عهدی مجریان رسانه

اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار محکوم کردن ترور شهید فخری‌زاده و انتخاب کمیته‌ای برای اعلام کشور عامل این جنایت شد. 
به گزارش «وطن امروز»، در بخشی از این نامه خطاب به آنتونیو گوترش آمده است: «ترور، مخالف اهداف بشردوستانه سازمان ملل و کنوانسیون حقوق بشر است. متاسفانه شاهد ترور دانشمندان تراز اول در علوم هسته‌ای هستیم و پیش‌تر نیز سردار سلیمانی مورد هجوم و ترور وحشیانه قرار گرفت؛ سکوت بر خلاف تعهدات و قوانین سازمان ملل است. 
تهیه‌کنندگان سینمای ایران همراه با دیگر هنرمندان و مردم کشورمان خواهان محکوم کردن این اقدام وحشیانه هستند. 
در شرایطی که دولت فرانسه در مقابل بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان با توهین به مقدسات‌شان برای حمایت از جان معلم مدرسه می‌ایستد و عواقبش را به جان می‌خرد، امروز منتظر واکنش صریح سازمان ملل در قبال این ترورها هستیم. تقاضا داریم هیاتی جهت بررسی حمایت کشور یا کشورهایی از تروریسم تشکیل شود. 
ایران امنیت و ثبات در منطقه را خواهان است و این ترور وحشیانه نه‌تنها ثبات را از منطقه می‌گیرد، بلکه حمایت آمریکا از تروریسم دولتی اسرائیل بی‌ثباتی را در منطقه دوچندان می‌کند. 
جامعه جهانی باید در قبال ترور شهید محسن فخری‌زاده اقدامات قابل قبول انجام دهد».
همچنین بیش از 200 مجری صداوسیما با انتشار بیانیه‌ای ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کردند؛ در بخشی از این بیانیه آمده است: «بار دیگر دست پلید ایادی شیطان به خون آزاد‌مردی باایمان، آغشته شد که سراسر عمر شریف خویش را در راه بندگی پروردگار، بسط علم و خدمت به خلق خدا صرف کرده بود و چون شمع فروزان، وجودش هراسی از سوختن نداشت و عاقبت پروانه‌وار پرکشید. 
اگر‌چه آینه‌ وجود دانشمند ممتاز و برجسته‌ هسته‌ای و دفاعی کشور «استاد شهید دکتر محسن فخری‌زاده» به‌ظاهر شکسته شد اما قطعه قطعه‌ این آینه، تصاویر بی‌شماری از بینش و روش متعالی او را در سراسر جهان منعکس خواهد کرد. ما نیز در این مسیر نورانی که به حکومت موعود بزرگ جهان، حضرت مهدی صاحب‌الزمان (عجل‌الله‌فرجه‌) منتهی خواهد شد، همچنان مصمم و استوار گام برداریم. 
جامعه‌ مجریان و گویندگان رسانه‌ ملی، این ضایعه‌ دردناک را به محضر امام عصر ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت سرافراز ایران اسلامی و خانواده‌ پرافتخار آن شهید مظلوم تبریک و تسلیت عرض نموده و چشم‌انتظار برخورد قاطع و کوبنده‌ توأم با بصیرت با آمران و عاملان این اقدام جنایتکارانه خواهد بود».

Page Generated in 0/0066 sec