printlogo


کد خبر: 227537تاریخ: 1399/9/13 00:00
اخبار

استکی: صهیونیست‌ها قواعد دشمنی را هم رعایت نمی‌کنند
سرمربی تیم ‌ملی بوکس گفت: صهیونیست‌ها وقتی سرمایه‌های علمی مملکت ما را حذف فیزیکی می‌کنند، نشان دهنده ضعف و شکست‌شان در یک میدان تحقیقاتی و اخلاقی است. علیرضا استکی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه ورزشکاران ایرانی هیچ‌گاه با نمایندگان رژیم صهیونیستی که دانشمندان ایرانی را ترور می‌کنند مبارزه نخواهند کرد، اظهار داشت: رژیم اشغالگر قدس با شهید کردن یکی از دانشمندان هسته‌ای ما نشان داد از هر لحاظ کم آورده و دست به اقدامی می‌زند که در قواعد دشمنی نیز ناجوانمردی و غیراخلاقی به شمار می‌رود. متاسفانه این رژیم سرمایه‌های علمی و دانشمندان مملکت ما را حذف فیزیکی می‌کند و این نشان دهنده زبونی و ضعف‌شان است که چنین رفتارهای غیراخلاقی‌ای را به نمایش می‌گذارند. وی افزود: رژیمی که برترین دانشمندان ما را شهید می‌کند، اصلا صلاحیت ندارد به آنها فکر کنیم، چه رسد که در مقابل آنها به رقابت ورزشی بپردازیم و بخواهیم به رسمیت بشناسیم‌شان. متاسفم برای رژیمی که فکر می‌کند با حذف دانشمندان ما می‌تواند به اهداف‌شان برسد. این جانیان و نسل‌کش‌ها باید بار دیگر تاریخ این سرزمین را مطالعه کنند تا بدانند این خون‌ها نه تنها ملت ما را ناامید نمی‌کند که گام‌های ما را استوارتر و ایمان ما را محکم‌تر می‌کند. 
***
جدایی کی‌روش از تیم ‌ملی کلمبیا
فدراسیون فوتبال کلمبیا اعلام کرد سرمربی پرتغالی از این پس هدایت تیم ‌ملی کشورشان را بر عهده نخواهد داست. به گزارش بی‌ساکر، کارلوس کی‌روش پس از توافق با مدیران فدراسیون فوتبال کلمبیا از هدایت تیم‌ ملی این کشور کنار کشید. این اتفاق پس از ۲ شکست سنگین کلمبیا برابر اروگوئه (۳ بر صفر) و اکوادور (۶ بر یک) در انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر رخ داد. فدراسیون فوتبال کلمبیا در این بیانیه از توافق ۲ طرف خبر داد و اعلام کرد: برای ما کار کردن با کی‌روش در این مدت یک افتخار بود. کی‌روش فوریه سال گذشته سرمربی تیم‌ملی کلمبیا شد و پس از آن در ۱۸ بازی هدایت این تیم را بر عهده گرفت.
او ۹ پیروزی، ۵ تساوی و ۴ شکست را به دست آورد. کلمبیا تحت هدایت سرمربی پرتغالی تا یک‌چهارم نهایی کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۹ صعود کرد و در پنالتی مغلوب شیلی شد. با این حال پس از این رقابت‌ها نتایج ضعیف سراغ کلمبیا آمد و این تیم شکست‌های سنگینی را در هفته سوم و چهارم انتخابی جام‌جهانی تجربه کرد. این ۲ باخت موجب شد کلمبیا تا رتبه هفتم جدول انتخابی سقوط کند و تنها ۴ امتیاز داشته باشد. کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال این کشور اعلام کرد بزودی جانشین کی‌روش را معرفی خواهد کرد. 
***
آ.اس: رئال به زیدان شک ندارد و او را اخراج نمی‌کند
رسانه مادریدی در خبری مدعی شد رئال مادرید قصد اخراج مربی خود را ندارد. هیات‌مدیره رئال‌مادرید جلسه‌ای درباره مسائل مالی باشگاه در فصل گذشته و بودجه این فصل برگزار خواهند کرد. آ.‌اس نوشت مدیران رئال درباره زیدان و آینده او در مادرید بحث نخواهند کرد، زیرا به او اعتماد دارند. 
آ.‌اس از سوی منابع مورد اطمینان خود نوشت: در مادرید صحبتی درباره زیدان نمی‌شود. این باشگاه به فردی که بسیار افتخار آفریده و بخشی از تاریخ این باشگاه است اعتماد دارد. در مادرید اعتقاد دارند زیدان شایسته احترام است که البته برخی به او نمی‌دهند. همچنین باید به مسائلی چون مصدومیت‌ها مثل آزار، والورده، کارواخال و راموس و بروز ویروس کرونا در تیم فکر کرد. 
البته آ.اس نوشت سران مادرید انتظار دارند رئال در لیگ قهرمانان اروپا به پیروزی رسد، زیرا این تیم همچنان می‌تواند به عنوان تیم اول صعود کند. سران مادریدی اعتقاد دارند با بهبود سریع مصدومیت‌ها تیم زیدان می‌تواند مقابل حریفان خود یعنی سویا و اتلتیکومادرید به پیروزی رسد و سال 2020 را به خوبی به پایان رساند. آ.اس در ادامه نوشت: در حمایت باشگاه از زیدان هیچ تردیدی نیست. مادرید حساب‌های فصل خود را با 300 هزار یورو مازاد تصویب می‌کند.
این میزان پول به عنوان یک موفقیت باید محسوب ‌شود، زیرا تمام تیم‌ها در دوران کرونا با خسارات زیادی مواجه شدند.

Page Generated in 0/0055 sec