printlogo


کد خبر: 227556تاریخ: 1399/9/13 00:00
اخبار

واکسن آنفلوآنزا؛  ۱۹۲ هزار تومان
مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به واردات واکسن آنفلوآنزا با ارز نیمایی، قیمت آن را برای مصرف‌کننده ۱۹۲ هزار تومان اعلام کرد. دکتر حیدر محمدی در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره قیمت واکسن آنفلوآنزا که به تازگی وارد کشور شده و در اختیار داروخانه‌های منتخب قرار گرفته است، گفت: با توجه به اینکه این محموله جدید واکسن آنفلوآنزا با ارز نیمایی وارد شده است، قیمت آن برای مصرف‌کننده ۱۹۲ هزار تومان خواهد بود. وی با بیان اینکه افراد می‌توانند با مراجعه به داروخانه و فقط با کارت ملی و ثبت کد ملی در سامانه تی‌تک این واکسن را از داروخانه‌های منتخب دریافت کنند، افزود: این واکسن در داروخانه‌های منتخب سراسر کشور توزیع می‌شود. به گفته وی، واکسن آنفلوآنزا در تهران نیز در داروخانه‌های منتخب ۱۳ آبان، ۲۹ فروردین، ۲۲ بهمن، ایثار، شهید کاظمی، هلال‌احمر مرکزی و شماره ۲ و هلال‌احمر شهرری موجود است. محمدی درباره نحوه توزیع واکسن آنفلوآنزا در سایر استان‌ها نیز گفت: این واکسن در سایر استان‌های کشور در داروخانه‌های منتخب دولتی توزیع می‌شود. 
***
توسط بنیاد مستضعفان انجام شد
تکمیل ۹۵۰۰ خانه برای خانواده‌های پرمعلول
معاون بنیاد مستضعفان از سرمایه‌گذاری ۳۸۰ میلیاردتومانی این بنیاد جهت احداث مسکن برای خانواده‌های پرمعلول خبر داد و گفت: با سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته از سوی بنیاد مستضعفان، ۹۵۰۰ خانه برای خانواده‌های دارای چند معلول تکمیل شده و تا پایان سال نیز ۳ هزار واحد دیگر آماده تحویل می‌شود. محسن منصوری با اشاره به پیشرفت فیزیکی قابل توجه پروژه احداث مسکن خانواده‌های پرمعلول کشور گفت: تا پایان سال جاری بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب مرحله اول این طرح تحویل خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر کشور می‌شود. به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، معاون بنیاد مستضعفان از مشارکت این بنیاد با بهزیستی و انجمن خیرین بنیاد مسکن برای تکمیل پروژه مسکن خانواده‌های پرمعلول خبر داد و افزود: تاکنون بیش از۹۵۰۰ واحد مسکونی تحویل خانواده‌های واجد شرایط در کشور شده است و تا پایان سال نیز ۳۰۰۰ واحد دیگر تحویل خواهد شد. منصوری سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان برای تکمیل این پروژه را حدود ۳۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تکمیل این واحدها در مناطق روستایی حدود ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در مناطق شهری نیز این پیشرفت حدود ۷۷ درصد بوده است. به گفته وی، بنیاد مستضعفان آمادگی دارد در صورت اعلام بهزیستی، منابع مالی ساخت حدود ۱۵۰۰ خانه برای خانواده‌های پر معلول دیگر را تامین کند. 
***
ارائه جدیدترین راهکارهای درمانی سکته مغزی در زمان کرونا
رئیس انجمن سکته مغزی ایران توضیحاتی درباره تأثیر مستقیم و غیرمستقیم کرونا بر حوزه سکته مغزی ارائه داد. به گزارش «وطن امروز»، دکتر مسعود مهرپور گفت: به دلیل ترس از ابتلا به کرونا بسیاری از بیمارانی که دچار علایم سکته مغزی هستند توسط خانواده‌های‌شان به بیمارستان ارجاع داده نمی‌شوند، بنابراین احتمال از دست رفتن زمان طلایی درمان سکته مغزی وجود دارد و این مساله می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای بیماران به همراه داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده‌، کرونا می‌تواند سبب افزایش غلظت خون و احتمال لخته‌سازی در رگ‌های بدن شود و به عبارتی ریسک حوادث عروقی را چه قلبی و چه مغزی افزایش دهد که این مساله تاثیر مستقیم ویروس «کووید-۱۹» بر موضوع سکته مغزی است. وی گفت: بر همین اساس جهت پیشگیری از بروز سکته مغزی در بیماران مبتلا به کرونا، در صورتی که ویروس «کووید-۱۹» سبب التهاب زیادی در بدن شده باشد داروهای ضد لخته توسط پزشکان برای بیمار تجویز می‌شود که همه این مباحث در دوازدهمین کنگره بین‌المللی سکته مغزی مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد. دکتر مسعود مهرپور در ادامه به برگزاری دوازدهمین کنگره سکته مغزی ایران اشاره کرد وگفت: این کنگره به مدت 4 روز اواخر آذر با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در حوزه سکته مغزی و بیماری‌های عروق مغزی برگزار می‌شود. 
***
سال ۱۴۰۰ هیچ فرزند یتیم بدون حامی در کشور نخواهیم داشت
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: با اجرای طرح «ایران مهربان» تا سال آینده همه ایتام و فرزندان محسنین، دارای حامی می‌شوند. به گزارش ایسنا، علیرضا عسگریان با تشریح جزئیات طرح ایران مهربان، افزود: حدود ۱۴۱ هزار فرزند یتیم نیازمند در کشور تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد حدود ۳ هزار نفر فاقد حامی هستند. وی همچنین تعداد فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد را بیش از ۱۸۰ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: حدود ۶ هزار نفر از فرزندان محسنین نیز بدون حامی هستند. وی با اظهار امیدواری برای جذب یک میلیون حامی جدید برای کودکان نیازمند کشور تا سال ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: در صورت تحقق اهداف طرح ایران مهربان، یک میلیون حامی جدید به خانواده حامیان امداد می‌پیوندند.
***
مناسب‌سازی ۱۲محور برای افراد توان‌یاب در تهران
 معاون فنی - عمرانی شهرداری منطقه ٢ تهران گفت: در راستای تامین رفاه و تسهیل در بهره‌مندی توان‌یابان از خدمات شهری، طرح مناسب‌سازی اماکن فرهنگی، تفریحی، خدماتی و معابر منطقه در حال اجراست. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ٢ تهران، محمدرضا کرمی با اعلام این خبر گفت: بخشی از نقاط و اماکن شهری متناسب با شرایط افراد کم‌توان طراحی نشده بود و با توجه به سیاست‌های مدیریت شهری در فراهم کردن فضای مناسب و تسهیل در تردد این افراد، با اجرای طرح‌های عمرانی بوستان‌ها، اماکن فرهنگی، اداری و معابر شهری برای تردد افراد توان‌یاب و سالمندان همسطح‌سازی و مناسب‌سازی می‌شود. 

Page Generated in 0/0065 sec