printlogo


کد خبر: 227565تاریخ: 1399/9/13 00:00
اخبار

اطلاعیه دفتر آیت‌الله مصباح درباره وضعیت جسمی وی 
مردم برای شفای آیت‌الله مصباح‌یزدی دعا کنند
پس از انتشار اخباری درباره علت تشدید بیماری آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی و اعلام ابتلای وی به کرونا، دفتر رئیس موسسه آموزشی- پژوهشی امام خمینی(ره) اطلاعیه‌ای صادر کرد.  به گزارش «وطن امروز»، متن این اطلاعیه به شرح زیر است: «در پی انتشار خبر بیماری حضرت آیت‌الله مصباح‌یزدی دام‌‌ظله‌العالی، شایعات و اخبار نادرستی در این باره منتشر شده که موجب نگرانی دوستداران ایشان شده است. ضمن تأکید بر اینکه تنها منبع موثق اخبار صحیح در این باره، پایگاه‌ اطلاع‌رسانی آثار آیت‌الله مصباح به نشانی MESBAHYAZDI.IR می‌باشد، به اطلاع می‌رساند مشکل ایشان ضعف مفرط جسمانی به دلیل ادامه و تشدید بیماری گوارشی است و در منزل تحت مراقبت پزشکی هستند. در انتها بار دیگر از همه علاقه‌مندان درخواست دعا و توسل برای شفای کامل و عاجل ایشان داریم».
***
آیت‌الله جنتی:
نهادهای اطلاعاتی- امنیتی از تکرار وقوع ترورها جلوگیری کنند
دبیر شورای نگهبان از نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور خواست با شناسایی رخنه‌ها و زمینه‌های بروز ترور شهید فخری‌زاده از تکرار وقوع آن به‌طور جدی جلوگیری کنند. 
به گزارش مهر، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان روز گذشته (چهارشنبه) در جلسه این شورا با اشاره به شهادت دکتر محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی توسط ایادی استکبار گفت: ‌دشمن نادان فکر می‌کند با ترور و به شهادت رساندن دانشمندان‌مان، مسیر پیشرفت علم در کشور متوقف می‌شود در حالی که باید بداند این مسیر در همه حوزه‌های آن در ایران، نظام‌مند شده و سال‌هاست توسط انبوهی از جوانان متعهد و متخصص در حال حرکت است و حذف و ترور افراد در این مسیر نه‌تنها خللی ایجاد نمی‌کند، بلکه بر سرعت آن می‌افزاید. 
دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه انبوهی از شاگردان شهید فخری‌زاده مسیر او را ادامه می‌دهند، گفت: باید تربیت انسان‌های فاضل و متخصص ادامه پیدا کند و البته از جان آنها نیز بشدت مراقبت و حفاظت شود. 
***
دستگیری ۳ نفر از عناصر تروریست ضد انقلاب در شمال‌غرب کشور
روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا‌(ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از دستگیری ۳ نفر از عناصر تروریست ضدانقلاب و مزدوران استکبار جهانی که قصد انجام اقدامات تروریستی داشتند، خبر داد. 
به گزارش «وطن امروز»، روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با هوشیاری، اشراف اطلاعاتی و اقدامات پیچیده عملیاتی رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه یک تیم سه نفره از عناصر ضد انقلاب و مزدوران استکبار جهانی که قصد انجام اقدامات تروریستی را داشتند؛ در منطقه مأموریتی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) در استان آذربایجان غربی مورد رصد و تعقیب قرار گرفته و به نحوی که امکان هیچ واکنشی را پیدا نکردند، دستگیر شدند. 
در این عملیات مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات و تجهیزات ارتباطی تروریست‌ها توسط رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) کشف و ضبط شد. 
***
یک مقام آمریکایی:
اسرائیل مسؤول ترور فخری‌زاده است
یک مقام مسؤول در دولت آمریکا اذعان کرد اسرائیل مسؤول ترور دانشمند هسته‌ای ایران است. 
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه رای‌الیوم، یک مقام مسؤول در دولت آمریکا که نام او فاش نشده، اعلام کرد اسرائیل پشت عملیات ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران است. این مقام آمریکایی در عین حال تاکید کرد اسرائیل غالبا قبل از انجام هر چیزی اطلاعاتی در رابطه با اهداف خود و در رابطه با عملیاتی که قرار است انجام دهد به دولت آمریکا می‌دهد. 
این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد: تهدیدات علیه منافع آمریکا در منطقه یا شهروندان آمریکایی افزایش نمی‌یابد زیرا ایران، اسرائیل را به ترور دانشمند خود متهم کرده است اما آمریکایی‌ها بر این باورند ایران هنوز انتقام خون ژنرال سلیمانی را نگرفته است و دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا در وقت کنونی این مساله را رصد می‌کنند. 
***
با حکم نماینده ولی فقیه در سپاه
«علی شیرازی» مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله شد
حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی با حکم نماینده ولی فقیه در سپاه به عنوان مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه ثارالله منصوب شد. 
به گزارش «وطن امروز»، آیین تکریم و معارفه مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه ثارالله با حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه، سردار سرتیپ پاسدار حسین نجات جانشین قرارگاه ثارالله و جمعی از فرماندهان و مسؤولان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد. 
حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه سردار حاج‌قاسم سلیمانی و دانشمند شهید محسن فخری‌زاده، اظهار داشت: دشمنان باید تقاص خباثت‌ها و توطئه‌های خود علیه نظام اسلامی و ملت ایران را بدهند. 
در پایان این مراسم با حکم نماینده ولی‌فقیه در سپاه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی به عنوان مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه ثارالله معرفی و از تلاش‌ها و زحمات حجت‌الاسلام و‌المسلمین غفاری‌پور در مدت تصدی مسؤولیت تقدیر شد. 

Page Generated in 0/0058 sec