printlogo


کد خبر: 227576تاریخ: 1399/9/13 00:00
۱۱ ماه از شهادت مظلومانه سپهبد سلیمانی گذشت
حاج‌قاسم؛ سردار حریم و معمار حرم

یوسف افضلی*: ۱۱ ماه از شهادت سردار قاسم سلیمانی می‌گذرد؛ شخصیتی که نمونه بارز یاران حضرت امام خمینی و رهبر حکیم انقلاب بود و در مکتب اهل‌بیت(ع) درس ایثار و فداکاری آموخت و در دامان انقلاب رشد کرد. سردار سلیمانی در عرصه‌های مقاومت نقش مؤثری داشت و با عملیات‌های موفق توانست امنیت را به منطقه بازگرداند و علاوه بر نابودی داعش، سردمداران آمریکا و رژیم مجعول صهیونیستی را نیز مغلوب کند. آمریکا با شهادت سردار سلیمانی در خاک عراق اهداف مختلفی را دنبال می‌کرد که یکی از آنها خدشه به روابط ایران- عراق بود. اما شهید سلیمانی نه تنها در زمان حضور در منطقه موجب الفت بین ۲ ملت شده بود، بلکه پس از شهادت نیز وحدت استراتژیک ایران و عراق در مصاف با آمریکا و اسرائیل غاصب را به نمایش گذاشت.
حاج‌قاسم از خود و تعلقات اطرافش عبور کرده بود، همان‌طور که در آخرین یادداشتش نیز نوشته بود: «خداوندا! مرا بپذیر، خداوندا! عاشق دیدارتم؛ همان دیداری که موسی را ناتوان از ایستادن و نفس کشیدن کرد. خداوندا! مرا پاکیزه بپذیر». اینها نشان حق‌طلبی این سردار بزرگ اسلام است.
او در کنار رشادت‌های زیاد در عرصه‌های جنگ تحمیلی از مرصاد تا بیت‌المقدس و فاو، از کربلا تا فتح‌المبین، یا حتی پس از جنگ تحمیلی در محور مقاومت از لبنان و فلسطین، سوریه، یمن، عراق و افغانستان حماسه آفرید و امنیت را در منطقه به ارمغان آورد و علاوه بر این، برای توسعه اعتاب مقدسه عراق هم آستین بالا زده و با راه‌اندازی ستاد بازسازی عتبات، مردم را در فیض توسعه حرم‌های مطهر ائمه بزرگوار علیهم‌السلام در عراق مشارکت داد تا نام ایران و ایرانی باز هم در اعتاب مقدسه به یادگار بماند و اکنون با وجود اینکه ۱۱ ماه از شهادت این سردار رشید اسلام می‌گذرد اما همچنان فعالیت‌ها ادامه دارد و ستاد بازسازی عتبات این پرچم برافراشته آن شهید بی‌نظیر را بالا نگه داشته و مسیر حاج‌قاسم را که سردار حریم و معمار حرم بود، با قوت ادامه می‌دهد.
عشق حاج‌قاسم به ائمه اطهار(ع) برای همه بویژه آنهایی که در ستاد بازسازی عتبات مشغول بودند، مشهود بود و شاید همین علاقه به اهل‌بیت(ع) و خاندان رسول‌الله اعظم(ص) و همچنین مقاومت در برابر سختی و فتنه‌ها را بتوان مهم‌ترین عامل موفقیت‌های سردار دل‌ها بویژه در عرصه مبارزه با استکبار برشمرد.
خبر شهادت سردار سلیمانی برای همه آزادی‌خواهان جهان غمناک و جگرسوز بود و هر روز این داغ تازه‌تر می‌شود اما دشمنان اسلام بدانند همان‌طور که پرچم علمدار کربلا در عاشورا با وجود اینکه در خون غلتید، بر زمین نماند، پرچم مقاومت با شهادت حاج‌قاسم سلیمانی بر زمین نمی‌ماند و جوانان این سرزمین تا رساندن این پرچم به دست حضرت مهدی موعود(عج) از پای نخواهند نشست و راه سردار شهیدمان ادامه دارد.
* معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات و دوست دیرینه حاج‌قاسم

Page Generated in 0/0053 sec