printlogo


کد خبر: 227632تاریخ: 1399/9/16 00:00
صحبت‌های مسعود فراستی درباره ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری‌زاده در برنامه «هفت»
تسلیت به همه وطن‌داران

مسعود فراستی جمعه شب در برنامه تلویزیونی «هفت» به مقام شهید محسن فخری‌زاده ادای دین کرد. به گزارش «وطن امروز»، مسعود فراستی، منتقد سینما و تلویزیون در برنامه هفت در واکنش به ترور شهید محسن فخری‌زاده گفت: من به ملت ایران، به همه آحاد مردم ایران، به تک‌تک آنهایی که وطن دارند و به همه کسانی که وطنی دارند، ترور ناجوانمردانه یک دانشمند بزرگ هسته‌ای را تسلیت می‌گویم. آرزو می‌کنم دیگر نتوانند این عزیزان ما را ترور کنند؛ چه آمریکا و چه اسرائیل و من معتقدم که آنها در این ماجرا [ترور شهید فخری‌زاده] با هم متحد بودند. با چراغ سبز نامرئی ترامپ، اسرائیل این حرکت را انجام داده است و این درست در جهت سیاست تحریم حداکثری ترامپ وحشی و بی‌همه‌چیز بوده است. 
وی افزود: آمریکا در آخرین لحظات قبل از اینکه جایگاه ریاست‌جمهوری را به رئیس‌جمهور بعدی آمریکا بدهد و اسرائیل که می‌خواهد خودش را تحمیل کند، با همان مناسباتی که با ترامپ داشته و با موضع قلدری، وارد این کار شده است. 
فراستی با اشاره به واضح بودن دست داشتن رژیم صهیونیستی در این ترور ناجوانمردانه، اظهار کرد: این اتحاد میان آمریکا و اسرائیل یک بار دیگر چهره کریه هر دوی آنها را عیان کرد. تقریبا در سطح جهانی هم کسی شک ندارد که این ماجرا، کار اسرائیل بوده است. ترامپ هم فردای این واقعه توئیت اسرائیلی‌ها را در این زمینه بازنشر کرد. این روشن است که ترامپ می‌خواهد در آخرین روزهای حضورش در کاخ سفید سیاست فشار حداکثری به ایران را ادامه دهد. 
این منتقد سینما خاطرنشان کرد: هدف دیگر این ماجرا این است که مذاکره احتمالی آینده بین ایران و آمریکا را سخت‌تر کند؛ مستقل از اینکه اصلا با فرض انجام چنین مذاکره‌ای، چه چیزی عاید ایران خواهد شد؛ مستقل از توهماتی که برخی از دوستان دارند که فکر می‌کنند به همین راحتی پای میز مذاکره با آمریکا خواهیم نشست و هر آنچه که ما بخواهیم، آمریکایی‌ها می‌دهند و دوباره به برجام باز می‌گردیم و بعضی از مسائل را ترمیم می‌کنیم. این بحث بعدی است و همه توهم‌های خوشبینانه در این زمینه به نظر من زیادی است. 
فراستی با اشاره به بی‌تدبیری‌های صورت‌گرفته در مدیریت اقتصادی در داخل کشور، اظهار کرد: اینکه ما باید از تضاد موجود در اردوگاه دشمن استفاده کنیم، یک اصل بدیهی است. این استفاده از تضاد در دشمن، هم در سیاست است و هم در جنگ. ما با جمهوری‌خواهان 4 سال طرف بودیم و بدترین سال‌های اقتصادی را داخل کشور گذراندیم که اتفاقا بیشتر از تحریم به خاطر بی‌مدیریتی و نبود تدبیر و... بود که همه مباحث داخلی است و مجموع این مسائل همراه با تحریم کار را برای مردم سخت کرد. 
وی افزود: مهم‌ترین حرف این است که این عزیز [شهید فخری‌زاده] همچنان زنده است و راهش ادامه دارد؛ همچون همه عزیزانی که در دوران دفاع‌مقدس شهید شدند و این ادامه داشتن راه را شعار ندهیم بلکه به شکل عملی این راه را ادامه دهیم. نکته دیگر اینکه من به عنوان یک ایرانی می‌گویم دیگر نباید اجازه دهیم گنجینه‌های ملی و ذخایر علمی و فرهنگی ما به همین راحتی به دست دشمن ترور شوند؛ این از آن چیزهایی است که دیگر نباید آن را بخشید.

Page Generated in 0/0059 sec