printlogo


کد خبر: 227671تاریخ: 1399/9/16 00:00
اخبار

نیروی قدس پیشگام توسعه فرهنگ انقلاب در جهان اسلام است
سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه در آیین تکریم و معارفه مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه سالار شهیدان جبهه مقاومت و نیروی قدس، شهید حاج‌قاسم سلیمانی، نیروی قدس را حافظ و پیشگام توسعه فرهنگ انقلاب اسلامی در جهان اسلام قلمداد کرد و گفت: فرمانده شهیدمان حاج‌ قاسم سلیمانی همواره با عمل خود از مستضعفان و مظلومان عالم حمایت کرد و کنار آنان ایستاد و در شهادت این سردار گرانقدر نیز سراسر عالم به شخصیت او ابراز ارادت کردند و نشان دادند به این مکتب و مرام مدیون هستند. وی در ادامه پاسداران را رشدیافتگان مکتب قرآن و عترت و وارثان مکتب اسلام و شهدا توصیف کرد و نقش روحانیت و نمایندگی ولی فقیه در سپاه را در حفظ بنیان معنوی، مسیر تعالی و گسترش ایمان، اخلاص و ایثارگری بین پاسداران و خانواده سپاه مهم و اثرگذار دانست.
 گفتنی است آیین تکریم و معارفه مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه و جمعی از فرماندهان و مسوولان، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مجتمع فرهنگی سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علی محمدی‌سیرت» با حکم نماینده ولی‌فقیه در سپاه به عنوان مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه منصوب شد. 
***
جزئیات سفر اخیر سردار قاآنی به عراق
ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد درگفت‌وگویی به تشریح جزئیات سفر سردار قاآنی به عراق پرداخت. به گزارش العالم، مسجدی در این گفت‌وگو گفت: آقای قاآنی با هماهنگی مسؤولان عراقی تشریف می‌آورند بغداد و با مسؤولان مختلف مانند رئیس جمهور، نخست‌وزیر و مقامات سیاسی و حزبی و شخصیت‌های گوناگون دیدار می‌کنند، در همین سفر اخیر هم ایشان با تعداد زیادی از مقامات عراقی ملاقات داشتند. مسجدی با بیان اینکه سردار قاآنی با تمام گروه‌های رسمی عراق گفت‌وگو می‌کند، اظهار کرد: همیشه سیاست‌های جمهوری اسلامی مبتنی بر 3-2 موضوع است و جناب آقای سردار قاآنی هم کاملا به این موضوع تاکید دارند. مساله اول عدم دخالت در شئون این گروه‌هاست یعنی به هیچ وجه ایران در کار اینها دخالت نمی‌کند ولی علاقه‌مندند با ما مشورت کنند و نظر جمهوری اسلامی و آقای قاآنی را بدانند و ما دیدگاه‌ها و نظرات آنها را بدانیم، این خیلی طبیعی است که اتفاق می‌افتد. مساله دوم تقویت دولت است یعنی به هیچ وجه اقدامات جمهوری اسلامی و مذاکرات سردار عزیز آقای قاآنی خدایی نکرده در راستای تضعیف دولت نیست، بلکه جهت تقویت دولت و همکاری با دولت عراق است؛ علتش هم ملاقات با خود نخست‌وزیر است که در رأس این برنامه‌ها وجود دارد. به یک معنا جمهوری اسلامی جنبه مشورتی‌اش و جنبه مذاکراتش به نوعی ایجاد یک وفاق، یک همکاری و یک روابط صمیمی بین جناح‌های مختلف است؛ بین اکراد و شیعیان، بین اهل سنت و شیعیان، بین شیعیان و دیگران؛ تشویق به وحدت و همکاری، این علاقه‌مندی است که در کشور ما وجود دارد و جناب آقای قاآنی مؤید و مؤکد هستند روی این مواضع. وی در توضیح مساله سوم به خروج نیروهای آمریکایی از منطقه از جمله عراق اشاره کرد و گفت: ما به عنوان جمهوری اسلامی موضع رسمی و قطعی‌مان که بارها اعلام کردیم خروج نیروهای آمریکایی از کل منطقه است، اصلا بحث عراق نیست، یا دخالت در شئون کشورها نیست، نظر جمهوری اسلامی است. 
***
زینب سلیمانی: بودجه بنیاد  فرهنگی شهید سلیمانی را از ردیف بودجه 1400 حذف کنید و به حل مشکلات مردم و ترویج مکتب حاج‌قاسم اختصاص دهید
نشان از پدر
در پی انتشار مفاد بودجه ۱۴۰۰ و درج نام بنیاد شهید سلیمانی در ردیف بودجه‌های پیشنهادی دولت، دختر شهید در بیانیه‌ای ضمن ارائه‌ توضیحاتی درباره این خبر، از دولت خواست بودجه در نظر گرفته شده به این مجموعه را برای حل مشکلات مردم اختصاص دهد.  متن این بیانیه‌ به شرح زیر است:
بسم رب الشهداء و الصدیقین
 مردم غیور ایران!
دوستداران حاج‌قاسم سلیمانی!
کمتر از یک ماه تا سالگرد شهادت سردار دل‌ها باقی مانده است و ملت بزرگ ایران و امت عظیم اسلامی به عنوان صاحبان اصلی مکتب حاج‌قاسم، درصدد بزرگداشت سلوک و مسلک این مجاهد مخلص هستند. طی چند روز گذشته اخباری منتشر شد که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مبلغی برای بنیاد مکتب حاج‌قاسم سلیمانی در نظر گرفته شده است. آنچه مسلم است سرمایه بی‌بدیل برای تعمیق و گسترش مکتب حاج‌قاسم، محبت دل‌های امت و قلوب شیفتگان انقلاب اسلامی است و از سوی دیگر نیز تقاضایی از جانب خانواده شهید و بنیاد مکتب حاج‌قاسم برای اختصاص ردیف بودجه صورت نگرفته بود. البته این نکته از طریق مدیرعامل بنیاد به دستگاه‌های مسؤول منتقل شده است اما اینجانب به نمایندگی از سوی خانواده شهید سلیمانی ضمن تشکر از دغدغه مسؤولان محترم اجرایی و دست‌اندرکاران تنظیم بودجه، به اطلاع می‌رسانم اقدام شایسته در این زمینه، حذف عنوان بنیاد از ردیف بودجه ۱۴۰۰ و اختصاص این بودجه‌ها به حل مشکلات مردم و ترویج مکتب حاج‌قاسم است که سلوک آن شهید عزیز نیز همین مرام بوده است. 
زینب سلیمانی 99/9/15

Page Generated in 0/0060 sec