printlogo


کد خبر: 227683تاریخ: 1399/9/17 00:00
بیانیه فعالان حوزه انیمیشن در محکومیت ترور شهید فخری‌زاده منتشر شد
حرکت غیرقابل توقف دانشمندان ایرانی برای رسیدن به استقلال علمی

جمعی از فیلمسازان و فعالان سینمای انیمیشن، ترور دانشمند هسته‌ای کشور شهید محسن فخری‌زاده را محکوم کردند. به گزارش «وطن امروز»، جمعی از فیلمسازان و فعالان سینمای انیمیشن با انتشار متنی، ترور دانشمند هسته‌ای کشور شهید محسن فخری‌زاده را که هفتم آذر ۹۹  ترور شد و مظلومانه به شهادت رسید محکوم کردند. در این بیانیه آمده است: «در یک آدینه پاییزی یکی از مفاخر علمی ایران اسلامی در خون خود غلتید. شهادت محسن فخری‌زاده، حرکت پرفروغ دانشمندان ایرانی برای رسیدن به استقلال علمی و قله‌های دانش را متوقف نخواهد کرد. فیلمسازان سینمای انیمیشن ایران ترور ناجوانمردانه این مرد عرصه جهاد و علم را محکوم کرده و یقینا تصویرگر سیمای تابناک قهرمانان آزاده این سرزمین خواهند بود». 
هادی اسماعیلی، رضا ارژنگی، هدی اثنی‌عشری، رسول بابارضا، رسول بابازاده، سعید توکلیان، عباس جلالی‌یکتا، صادق جوادی، حمیدرضا جلالی‌‌فرهانی، محمدجواد جنتی، حامد جعفری، شهرام حاج‌میرصادقی، فاطمه حسنی، شهرام حیدریان، مصطفی حسن‌آبادی، محمدرضا حسنایی، شهرام خوارزمی، بیژن خوشخرام، امیر خوشخرام، منوچهر خوشخرام، جمشید خوشدل، کیانوش دالوند، امیرمحمد دهستانی، اسدالله دیانتی‌الفبا، سعیده ذاکری، نازیلا رجاییه، حسن زریابی‌یکتا، سیاوش زرین‌آبادی، حسن ساروقی، مهری سرخیل، احمد سفلایی، اسماعیل شرعی، محسن شیری، سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، عبدالرضا صالحی، محمدعلی صفورا، روانبخش صادقی، فرنوش عابدی، کیانوش عابدی، احمد عربانی، علی عزیزی، محسن عنایتی، احمد عریانی، بهرام عظیمی، فاطمه علی‌نژاد، فاطمه غروری منجیلی، آقای علیرضا فرمانی، مسعود قدسیه، راضیه کاظم‌زاده‌ایرانشهر، احسان کاوه، محمدرضا کریمی‌صارمی، محبوبه کلایی، علیرضا گلپایگانی، ناصر گل‌محمدی، مهدی مسعودشاهی، محسن مسعودشاهی، هدی محمدیان، ملوس مراد و وحید محرابیان از جمله امضاکنندگان این بیانیه هستند. 
تاکنون بیانیه‌های متعددی از سوی جامعه هنری در محکومیت این اقدام ناجوانمردانه منتشر شده است. در متن بیانیه هنرمندان و اهالی سینما که مدتی پیش منتشر شد، آمده بود: «خطاب به تویی که نمی‌شناختمت. خبر ترور ناجوانمردانه‌ات را شنیدیم و افسوس خوردیم که چرا به قدر بدخواهان میهن‌مان تو را نمی‌شناختیم. کمی دیر شده ولی به پاس یک عمر تلاش علمی بی‌منت و بی‌نام و نشان برای اقتدار کشور عزیزمان ایران، به تو افتخار می‌کنیم».
جمعی از مستندسازان و فعالان سینمای مستند نیز چند روز پیش با انتشار متنی، ترور دانشمند هسته‌ای کشور شهید دکتر محسن فخری‌زاده را محکوم کردند. در این بیانیه که چهره‌های سرشناسی از سینمای مستند آن را امضا کرده بودند، آمده است: «دلتنگی عصر جمعه، هفتم آذرماه با غم سنگین از دست دادن دانشمندی وارسته توأمان شد. دست پلید ترور یک دانشمند هسته‌ای کشور را به شهادت رساند و جهان را از نعمت وجود محسن فخری‌زاده، این مرد گمنام ولی سربلند محروم کرد. اینک ما، جمعی از مستندسازان و اهالی سینمای مستند آماده‌ایم در محکومیت ترور این مرد بزرگ، راه علمی و تلاش‌های او برای صلح را به دنیا بشناسانیم».

Page Generated in 0/0052 sec