printlogo


کد خبر: 227693تاریخ: 1399/9/17 00:00
مصدومیت‌های سریالی، مشکل جدی برای محمود فکری و استقلال
بحران بازیکن

امیرعلی عوض‌پور:  استقلال امروز دوشنبه در چارچوب هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف
صنعت نفت آبادان می‌رود. آبی‌پوشان پایتخت این روزها، لحظات
پر فراز و نشیبی را پشت سر می‌گذارند و مشکلات مختلفی گریبانگیر آنها شده است. یکی از این مشکلات، مصدومان زیاد در جمع آبی‌پوشان پایتخت است؛ مصدومانی که حضور آنها در میدان برای استقلال از اهمیت زیادی برخوردار است و باعث شده نتایج بازی‌های‌شان با حضور آنها تغییر کند. اولین و شاید مهم‌ترین بازیکنی که قادر به همراهی استقلال در بازی برابر صنعت نفت نخواهد بود شیخ دیاباته است. طبق اعلام پزشکان استقلال، این بازیکن حداقل ۳ هفته از میادین دور خواهد بود. طبق گفته کارشناسان و پیشکسوتان باشگاه استقلال، حضور نداشتن دیاباته در بازی برابر پیکان بسیار به چشم خورد و نبود این بازیکن در خط حمله شاید باز هم برای آبی‌پوشان دردسرساز شود. استقلال یک بازیکن مهم دیگر را هم در خط هافبک از دست داده است. مسعود ریگی در جریان بازی برابر پیکان از ناحیه کتف دچار مصدومیت شد. این بازیکن روز گذشته در تمرینات استقلال حضور داشت و طبق اعلام پزشک تیم در این مدت به کارهای هوازی مشغول خواهد بود. مصدومیت ریگی حداقل ۲ هفته زمان می‌برد و غیبت او شاید خلأ یک هافبک دفاعی جنگنده را در بازی برابر صنعت نفت برای استقلال ایجاد کند. همچنین فرشید اسماعیلی و سیاوش یزدانی از دیگر بازیکنان مصدوم استقلال هستند که هنوز نتوانسته‌اند آمادگی خود را برای بازگشت به میادین به دست آورند. طبق گفته پزشک استقلال، قرار است از این ۲ بازیکن MRI گرفته شود و بعد آن مشخص خواهد شد این بازیکنان چه زمانی قادر به همراهی تیم‌شان خواهند بود. 
 
* چالش سخت فکری در مدیریت لشکر مصدومان
محمود فکری برای بازی مقابل صنعت نفت آبادان و مدیریت خلأ‌های موجود این بار مشکلات منحصر به فردی را پشت سر می‌گذارد. نیمکت استقلال از طرفی بازیکنان جوان و جدیدی را به چشم خود دیده است و از طرف دیگر وجود مصدومان تیم باعث شده فرصتی برای این بازیکنان ایجاد شود. مهدی مهدی‌پور یکی از این بازیکنان جدید است که هنوز فرصت چندانی برای نمایش کیفیت و مهارت خود به دست نیاورده است. مصدومیت فرشید اسماعیلی و مسعود ریگی این فرصت را می‌تواند به مهدی‌پور بدهد که با حضور در ترکیب اصلی بتواند جایی در ترکیب تیم استقلال پیدا کند. فکری همچنین نشان داده است از میدان دادن به جوانان هراسی ندارد و در بازی برابر پیکان سبحان خاقانی را به زمین فرستاد. همچنین در بازی برابر ماشین‌سازی از متین کریم‌زاده استفاده کرد. با توجه به افزایش مصدومان می‌توان در ترکیب استقلال بازیکنان جوانی را دید که شاید بتوانند جواب اعتماد سرمربی‌ آبی‌پوشان را بدهند و خلأ موجود را برای محمود فکری برطرف کنند. با این وجود باید دید محمود فکری چه برنامه‌ای برای تیمش در بازی برابر صنعت نفت آبادان دارد و آیا مدیریت او در مواجهه با مشکل مصدومیت تیم کارساز خواهد بود یا قرار است اتفاقات دیگری برای آبی‌پوشان پایتخت رخ دهد؟ 
 
* امداد آمپول!
ماجرای مصدومیت کاپیتان استقلال چیست؟ وریا غفوری خبرسازترین بازیکن استقلال بوده، چرا که درباره کاپیتان آبی‌ها ۲ خبر متفاوت منتشر شده است. اولین خبر این بود که وریا به دلیل مصدومیت بازی روز دوشنبه مقابل
صنعت نفت را از دست خواهد داد؛ خبری که دکتر سیاهپوش پزشک تیم استقلال به آن واکنش نشان داد و به رسانه این باشگاه گفت وریا مصدوم نیست اما به دلیل وجود یک کیست در ناحیه مینیسک با درد مواجه است که با انجام اقدامات درمانی بزودی به میادین باز خواهد گشت. 
بعد از این مصاحبه بود که خبری عجیب در فضای مجازی منتشر شد؛ اینکه وریا به دلیل مصدومیت، احتمالا تا پایان نیم‌فصل امکان همراهی استقلال را پیدا نخواهد کرد. این خبر در حالی منتشر شده که هنوز وضعیت وریا به طور دقیق مشخص نشده است. طبق اطلاعات، مصدومیت کاپیتان استقلال مربوط به امروز و دیروز نیست و وریا از دوران بازی در سپاهان با چنین مصدومیتی روبه‌رو بوده است. کاپیتان استقلال البته از این ناراحت است که چرا آن زمان در سپاهان به طور کامل و دقیق به مصدومیت او رسیدگی نشده تا این مصدومیت قدیمی هر از گاهی سراغ او بیاید و اینکه او را آن زمان با مصدومیت بازی داده‌اند. در هر حال این مصدومیتی است که وریا سال‌هاست دارد و البته به صورت ریشه‌ای برای درمانش اقدام نشده است. او همیشه با استراحت 3-2 هفته‌ای، دوباره به شرایط بازی برمی‌گشت. در تمرین روز جمعه استقلال، دوباره این مصدومیت قدیمی مانع تمرین غفوری شد، منتها هنوز غیبت او در بازی با صنعت نفت قطعی نشده است و کادر پزشکی استقلال در تلاش است با آمپول، این بازیکن را آماده دیدار مقابل صنعت نفت کند. در صورتی که وریا به بازی با صنعت نفت نرسد، او ۲ گزینه دارد؛ یکی اینکه مثل گذشته با مصدومیت قدیمی‌اش کنار بیاید و چند هفته‎ای استراحت کند تا شرایط بازی را به دست آورد و گزینه دوم، احتمال عمل جراحی کاپیتان استقلال است؛ عملی که قطعا برای مدتی وریا را خانه‌نشین خواهد کرد و به همین دلیل او هنوز به نتیجه نرسیده که عمل کند یا نه. اگر عمل جراحی انجام دهد مطمئنا ۲ تا ۳ ماه از شرایط بازی دور خواهد بود. باید دید وریا و تیم پزشکی به چه نتیجه‌ای می‌رسند. 
 
* فکری از چه چیزی ناراحت و عصبانی است؟
محمود فکری طی مصاحبه‌ای بسیار تند برخی استقلالی‌ها را محکوم به برهم زدن جو تیم کرده و مدعی شده است آنها ادعای دوستی می‌کنند ولی در واقع از پشت به استقلال خنجر می‌زنند. این ادعا سروصدای زیادی به راه انداخت و شائبه ناراحتی سرمربی آبی‌پوشان از همبازیان قدیمی خود و پیشکسوتان را بر سر زبان‌ها انداخت ولی خبرهای رسیده از داخل تیم حکایت از مسأله دیگری دارد. 
از قرار معلوم فکری مشکلی با چهره‌های قدیمی استقلال ندارد، چون اغلب آنها حامی او هستند و اگر انتقادی هم می‌کنند، نقدشان فنی است و دنبال تخریب نیستند ولی ظاهرا عملکرد برخی صفحات و کانال‌های هواداری در فضای مجازی بشدت باعث دلخوری مرد شماره یک نیمکت استقلال شده است. فکری معتقد است این کانال‌ها و صفحات به اسم هواداری از استقلال، دنبال تخریب او و حاشیه‌سازی برای تیم هستند تا مانع موفقیت آبی‌پوشان با سرمربی کنونی شوند.
***
[فکری: 5 بازیکن‌مان را نداریم]
سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به شرایط سخت تیمش برای دیدار (امروز دوشنبه) برابر صنعت‌نفت گفت: ۵ بازیکن ما مصدوم هستند و ناچاریم بدون این نفرات به دیدار صنعت‌نفت برویم. محمود فکری، سرمربی تیم استقلال در نشست خبری پیش از بازی مقابل صنعت‌نفت آبادان اظهار داشت: با وجود بارندگی‌هایی که بود تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و با روحیه خوبی برای این بازی آماده شده‌ایم. همه تیم‌هایی که مقابل استقلال بازی می‌کنند انگیزه‌شان مضاعف می‌شود و برای همین بازیکنان ما باید با توان بیشتری به میدان بروند. وی بیان داشت: یزدانی، ریگی، غفوری، دیاباته و اسماعیلی مصدومان تیم هستند که در این بازی آنها را در اختیار نداریم و باید از نفرات دیگری به جای آنها استفاده کنیم. البته مشکل غفوری مصدومیت نیست و به خاطر کیستی که از قبل در مینیسک داشت و افزایش درد ناچار به چند روز استراحت شد. سرمربی آبی‌پوشان درباره افزایش تعداد مصدومان تیمش گفت: ریگی و رضاوند در جریان دیدار با پیکان آسیب دیدند و از بازی خارج شدند و من می‌خواهم یک گله از داوران داشته باشم. ما همواره سعی کرده‌ایم با کمتر انتقاد کردن فضای آرامی را برای داوران ایجاد کنیم تا با تمرکز کارشان را دنبال کنند اما در بازی قبلی ۲ بازیکن‌مان به دلیل خشونت بازیکنان حریف از میدان خارج شدند و دریغ از یک کارت که داور به بازیکنان حریف بدهد. وی ادامه داد: مراقبت از سلامتی بازیکنان از وظایف داور است و او است که با ابزارهایی که در دست دارد موظف است از خشونت حریف جلوگیری کند. به جز این مواردی هستند مثل اشتباه در آفسایدگیری‌ها، پنالتی‌های ما که گرفته نمی‌شود و پنالتی‌ای که به ضرر ما گرفته شد و از آن متضرر شدیم. فکری تاکید کرد: دلیل مصدومیت بازیکنان ما فشار تمرینات نیست، چون فرصتی برای فشار آوردن نداشتیم. اسماعیلی از قبل در زانویش درد داشت و دیاباته هم در تمرین مصدوم شد که معمولاً بازیکنان آن را به چشم تفریح نگاه می‌کنند تا تمرین. ما زمان کافی برای یک بدنسازی خوب نداشتیم و اصلا فرصت فشار آوردن نبود. ممکن است فشاری که از قبل روی بازیکنان بوده و فرصت کم استراحت بین ۲ فصل بیشتر روی این افزایش مصدومیت‌ها تاثیر گذاشته باشد. 

Page Generated in 0/0049 sec