printlogo


کد خبر: 227694تاریخ: 1399/9/17 00:00
اخبار

روز باخت نمایندگان اصفهان
نفت مسجدسلیمان در دیدار هفته پنجم لیگ برتر موفق شد تیم سپاهان را شکست دهد. روز نخست از هفته پنجم بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر عصر روز یکشنبه با دیدار تیم‌های نفت مسجدسلیمان و سپاهان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی پیگیری شد که تیم خوزستانی موفق شد ۳ بر یک حریف اصفهانی را شکست دهد. در این دیدار که در زمین گل‌آلود برگزار شد و ۲ تیم فوتبال زیبایی را به نمایش گذاشتند، احسان حسینی (۵) و سجاد جعفری (۶۴) و (۸۰) برای نفت و سجاد شهباززاده (۲+۴۵) برای سپاهان گل زدند. سپاهان که با ۷ امتیاز از دیدارهای گذشته در تلاش برای رساندن خود به جمع مدعیان بود با این شکست بیرون از خانه به خواسته‌اش نرسید اما نفت مسجدسلیمان با کسب ۳ امتیاز این دیدار ۶ امتیازی شد تا از تیم‌های انتهای جدول فاصله بگیرد و با امیدواری بیشتری به مصاف حریفان آینده برود. در دیگر بازی دیروز تیم شهرخودرو موفق شد با نتیجه 2 بر صفر از سد ذوب‌آهن اصفهان بگذرد تا به این ترتیب هر ۲ نماینده نصف جهان شکست‌خورده بزرگ هفته پنجم باشند.
***
کاروان ایران با نام «ستارگان پارسی» در المپیک توکیو
با تصویب نهایی ستاد عالی بازی‌های المپیک، کاروان ورزش ایران با نام «ستارگان پارسی» و شعار «همه برای ایران» در سی‌و‌دومین دوره بازی‌های المپیک شرکت خواهد کرد. نشست فوق‌العاده ستاد عالی بازی‌های المپیک و آسیایی به منظور بررسی لباس کاروان ورزش ایران در المپیک توکیو دیروز به ریاست وزیر ورزش و حضور نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. 
در جریان این نشست پوشش‌های مصوب برای هر یکی از بخش‌های ورزشی و رسمی مردان و زنان در کاروان المپیک نمایش داده شد تا از میان آنها طرح‌های نهایی مشخص شود. 
در نشست دیروز همچنین نام، شعار، نماد و رنگ کاروان ایران در توکیو بررسی و مواردی که پیش از این مطرح و مصوب شده بود، مجددا به تایید نهایی رسید. بر این اساس کاروان ورزش ایران با نام «ستارگان پارسی» در المپیک توکیو حضور خواهد داشت. «همه برای ایران» شعار مصوب برای این کاروان است که «جام ارجان» به عنوان نماد پیشنهادی برای آن به تصویب رسیده است. «فیروزه‌ای» هم رنگی است که در برگیرنده کاروان ورزش ایران و پوشش اعضای آن است. 
امین عارف‌نیا، رئیس ستاد فرهنگی المپیک توکیو در گفت‌وگو با مهر، این تصمیمات را تایید و تاکید کرد در این نشست جمع‌بندی لازم برای لباس کاروان حاصل نشد و در این زمینه بعد از داوری، تصمیم اتخاذ و اطلاع‌رسانی خواهد شد. 
***
هت‌تریک سردار آزمون
مهاجم ایرانی تیم فوتبال زنیت روسیه بعد از به ثمر رساندن ۳ گل برای این تیم در دیدار با اورال گفت: بتدریج به فرم آمادگی بازمی‌گردم. 
به گزارش مهر، تیم فوتبال زنیت سنت پترزبورگ در هفته هفدهم لیگ روسیه شنبه شب موفق شد با نتیجه ۵ بر یک تیم اورال را شکست بدهد. سردار آزمون، مهاجم ایرانی تیم زنیت که حدود یک ماه به دلیل مصدومیت قادر به بازی نبود و بتدریج از نظر بدنی آماده می‌شود، در ترکیب اصلی زنیت قرار داشت و توانست برای زنیت ۳ گل به ثمر برساند. آزمون با این درخشش، تعداد گل‌های خود را در روسیه به عدد ۹ افزایش داد و به صدر جدول گلزنان این کشور صعود کرد. این مهاجم ایرانی از سایت «چمپیونات» روسیه هم نمره خوب 5/8 ‌را دریافت کرد. آزمون در پایان این مسابقه در گفت‌وگو با سایت باشگاه زنیت اعلام کرد ماه سختی را به دلیل مصدومیت پشت سر گذاشته است. وی درباره ۳ گل و یک پاس گل در بازی با اورال گفت: من فقط کارم را انجام دادم. خدا را شکر امروز همه چیز خوب بود و سعی می‌کنم این روند را ادامه بدهم. 
مهاجم ایرانی تیم زنیت درباره تدافعی بودن تیم اورال و به ثمر رساندن ۵ گل توسط تیم زنیت گفت: ۳ امتیاز برای ما مهم‌تر از تعداد گل‌های ‌زده است. امروز دستورات سرمربی را پیاده کردیم و همه چیز طبق برنامه پیش رفت. آزمون در پاسخ به سوالی مبنی بر مصدومیتش که باعث شد چند مسابقه را در لیگ روسیه و لیگ قهرمانان اروپا از دست بدهد، تصریح کرد: یک ماه سخت را پشت سر گذاشتم. ساده نبود که مسابقات را از دست بدهم و بازی نکنم. 

Page Generated in 0/0062 sec