printlogo


کد خبر: 227706تاریخ: 1399/9/17 00:00
اخبار

کمبود شدید معلم، مشاور و مربی بهداشت در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱
گزارش سازمان برنامه و بودجه با عنوان «تحلیل و بررسی وضعیت نیروی انسانی شاغل در وزارت آموزش و پرورش و پیش‌بینی مشمولان بازنشستگی تا سال ۱۴۰۶» نشان می‌دهد اوج بازنشستگی معلمان، مشاوران و مربیان بهداشت مدارس در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خواهد بود. به گزارش تسنیم، بر اساس گزارش «تحلیل و بررسی وضعیت نیروی انسانی شاغل در وزارت آموزش و پرورش و پیش‌بینی مشمولان بازنشستگی تا سال 1406» که سال 1397 توسط معاونت امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه تهیه شده است، جمعیت کارکنان وزارت آموزش‌و‌پرورش 925348 نفر است که تا سال 1406 در مجموع463272 نفر از آنان بازنشسته خواهند شد! بر اساس پیش‌بینی سازمان برنامه و بودجه، جمعیت بازنشستگان آموزش‌و‌پرورش تا سال 1406، 463272 نفر خواهد بود که حدود 71درصد (328426 نفر) از این تعداد قبل از سال 1402 بازنشسته خواهند شد! بیشترین میزان بازنشستگی معلمان در سال‌های 1400 و 1401 رخ خواهد داد و طی آن 111545 معلم از آموزش‌و‌پرورش خارج می‌شوند؛ پس از آن (سال‌های 1402 تا 1406) شاهد سیر نزولی در تعداد معلمان بازنشسته خواهیم بود و به صورت میانگین سالانه حدود  18650 معلم بازنشسته خواهند شد.
***
واگذاری ۱۹۴۳ واحد مسکونی به مددجویان و معلولان بهزیستی
رئیس سازمان بهزیستی از واگذاری ۱۹۴۳ واحد مسکونی به مددجویان و افراد دارای معلولیت تحت پوشش این سازمان خبر داد. وحید قبادی‌دانا دیروز در آیین واگذاری همزمان ۱۹۴۳ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش بهزیستی در محل این سازمان افزود: این واحدهای مسکونی ۷۵ مترمربع است. از ۱۹۴۳ واحد مسکونی که دیروز در ۳۰ استان کشور به مددجویان واگذار شد، هزار و ۲۰۹ واحد آن مربوط به خانواده‌های دارای یک معلول و زنان سرپرست خانوار است و ۷۳۴ واحد مسکن مسکونی نیز مربوط به خانواده‌های دارای ۲ معلول به بالا است. وی اظهار داشت: در ارتباط با خانواده‌های دارای 2 معلول به بالا در حوزه مسکن شهری، ۱۴۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض به آنها پرداخت می‌شود و در حوزه مسکن روستایی نیز ۸۵ میلیون‌تومان بلاعوض از طریق بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی کشور تامین می‌شود. قبادی‌دانا با بیان اینکه برای سایر خانوارها نیز ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است، افزود: ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان نیز از طرف سازمان برنامه و بودجه جهت تأمین مسکن اضافه می‌شود.
***
سخنگوی نیروی انتظامی اعلام کرد
جریمه ۳۴۲ هزار خودرو در محدودیت‌های شبانه
سخنگوی نیروی انتظامی گفت: در ۲ هفته اخیر ۳۴۲ هزار و ۳۶۰ دستگاه خودرو در طرح محدودیت شبانه جریمه شدند. سردار مهدی حاجیان درباره اقدامات انجام‌‌شده در ۲ هفته اخیر افزود: طی دو هفته اخیر در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، تعداد نیروهای به کارگیری شده ۱۴۶ هزار و ۱۰۲نفر و تعداد نقاط استقرار یک هزار و ۹۴۸  نقطه بوده است. همچنین طی بازه زمانی اشاره‌‌شده، تعداد تذکر لسانی به رانندگان خودروها یک میلیون و ۴۸۲ هزار و ۷۱۶ مورد و تعداد خودروهای عودتی ۵۸۷ هزار و ۵۹۱ دستگاه بوده است. معاون اجتماعی ناجا  گفت: آمارها بیانگر کاهش ۳۵ درصدی تردد خودروها در مدت زمان اشاره شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است. 
***
فعالیت روزبازار‌های شهرداری تهران از سر گرفته شد
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران گفت: با ورود تهران به وضعیت نارنجی، فعالیت روزبازار‌ها هم از سر گرفته شد. علی مفاخریان دیروز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: فعالیت روزبازار‌های تهران از روز شنبه از سر گرفته شد و همه آنها بازگشایی شدند. وی تصریح کرد: در پی محدودیت‌های اخیر فعالیت روزبازار‌ها تعطیل شده بود که با توجه به قرار گرفتن تهران در وضعیت نارنجی  اقدام به بازگشایی آنها کردیم. وی افزود: تهران دارای ۳۸ روزبازار و ۲ شب‌بازار در میدان آزادی و ناصر خسرو است که فعلا فعالیت روزبازار‌ها از سر گرفته شده است. مفاخریان همچنین درباره فعالیت دستفروشانی که اقدام به سد معبر می‌کنند، اظهار کرد: مسؤولیت برخورد با هرگونه سد معبر بر عهده شرکت شهربان و شهرداری مناطق است ولی دستفروشانی که می‌خواهند به صورت قانونی در روزبازار‌های شهرداری فعالیت کنند، با ثبت اطلاعات‌شان در سامان بازار می‌توانند در یکی از روزبازار‌های شهرداری فعالیت کنند.
***
محسن هاشمی: عدم حمایت دولت از حمل‌و‌نقل عمومی مشکوک است
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه عدم حمایت دولت از حمل‌و‌نقل عمومی مشکوک است، گفت: برای تأمین واگن 60 میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است که حتی با آن نمی‌توان بودجه یک قطار مترو را هم در نظر گرفت. به گزارش فارس، محسن هاشمی دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه هم‌اندیشی صبح امروز با مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر برگزار شد و موضوع اجرای طرح‌ها و لوایح که به تصویب شورای شهر رسیده مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. وی افزود: برخی اعضای شورا گلایه داشتند که چرا طرح‌های مصوب شورای شهر توسط شهرداری اجرا نشده است، بر همین اساس از حامد مظاهریان، معاون شهردار تهران خواسته شد گزارشی در این راستا ارائه دهد و رؤسای کمیسیون‌های‌ شورا نیز نظرات‌شان را مطرح کردند. وی بیان داشت: نگاه عدم حمایت جدی از حمل‌و‌نقل عمومی در دولت وجود دارد. توسط دولت به سوخت یارانه تعلق می‌گیرد ولی به حمل‌و‌نقل عمومی نه؛ به نظرم این قضیه مشکوک است و خبرنگاران باید آن را بررسی کنند. 

Page Generated in 0/0063 sec