printlogo


کد خبر: 227715تاریخ: 1399/9/17 00:00
اخبار

انتصاب حجت‌الاسلام شکری به عنوان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید
رهبر حکیم انقلاب در حکمی حجت‌الاسلام شکری را به عنوان نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید منصوب کردند. متن حکم حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج‌شیخ یوسفعلی شکری دامت‌افاضاته
در پی درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام آقای شهیدی رحمه..‌‌الله‌علیه و با‌ طلب مغفرت و رحمت برای ایشان و یاد نیک از تلاش‌شان در بنیاد شهید، جناب‌عالی را که حضور طولانی در آن بنیاد محترم داشته و مفتخر به خدمت درازمدت به خانواده‌های مکرم شهیدان می‌باشید و بحمدالله صلاحیت‌های لازم برای نمایندگی ولی‌فقیه در شما جمع است، به نمایندگی در بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب می‌کنم. 
حساسیت و اهمیت این جایگاه، در مفاد وظایف ابلاغی کاملا منعکس است و جداً امیدوارم در دوره‌ مسؤولیت جناب‌عالی این وظایف به‌ طور کامل صورت پذیرد. توصیه‌ مؤکد اینجانب همکاری و هم‌افزایی دستگاه نمایندگی با بخش ریاست بنیاد است. برای جنابعالی و جناب آقای اوحدی در هر چه بهتر ادا کردن این مسؤولیت دعا می‌کنم. 
والسلام علیکم و رحمه..‌‌الله
سیدعلی خامنه‌ای - ۱۶ آذر ۱۳۹۹
***
جزئیات دقیق نحوه شهادت دکتر فخری‌زاده از زبان سردار فدوی
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزئیات دقیق نحوه شهادت دکتر محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای را بیان کرد. 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار علی فدوی با بیان اینکه ۱۱ پاسدار همراه شهید فخری‌زاده به عنوان تیم حفاظتی بودند، اظهار داشت: انفجار نیسان برای از بین بردن مجموعه حفاظت بود. 
وی افزود: تیربار ماهواره‌ای و آنلاین کنترل می‌شد و تروریستی در صحنه نبود. سردار فدوی همچنین بیان کرد: ۱۳ تیر از تیربار شلیک شد و تیربار با دوربین پیشرفته روی چهره شهید فخری‌زاده زوم بود و از هوش مصنوعی کمک گرفته بودند. جانشین فرمانده سپاه ادامه داد: این تیربار فقط روی چهره شهید فخری‌زاده متمرکز بود و همسر شهید با وجود اینکه در فاصله ۲۵ سانتیمتری شهید بود، تیر نخورده است. 
فدوی با اشاره به اینکه سرتیم حفاظت شهید فخری‌زاده به دلیل اینکه خود را روی شهید فخری‌زاده انداخته بود، ۴ تیر خورد، عنوان کرد: فردی از دشمنان در صحنه نبود تا به محافظان شلیک کند. از ۱۳ تیر تیربار، 5-4 تیر به شهید فخری‌زاده و یک تیر به کمر شهید برخورد کرد و شهید فخری‌زاده بر اثر قطع نخاع و خونریزی تا رسیدن به بیمارستان بقیه‌الله به شهادت می‌رسند.
***
واکنش مقام صهیونیست به انتشار تصاویر سردار سلیمانی در لبنان
انتشار تصاویر سردار شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی در یکی از خیابان‌های لبنان، خشم سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی را به همراه داشت. 
به گزارش «وطن امروز»، افیخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویری از سردار سلیمانی که در یکی از خیابان‌های لبنان نصب شده است، در صفحه توئیتر خود نوشت: وقتی وابستگی لبنانی‌ها به ایران بیشتر از وابستگی خود ایرانی‌ها به کشورشان می‌شود، سرنوشت لبنان باز هم در مسیر آزمایش می‌ماند و بار دیگر این سوال مطرح می‌شود که لبنان به کجا می‌رود؟ سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین نوشت: اینجا تهران، شیراز یا اصفهان نیست. اینجا لبنان اشغال‌شده از سوی مجموعه‌های تروریستی حزب‌الله است. 
***
سردار استوار محمودآبادی به شهادت رسید
سردار عبدالرسول استوار محمودآبادی، یادگار هشت سال دفاع‌مقدس و همرزم سردار شهید سلیمانی،شامگاه شنبه پس از۴۰ سال پاسداری و تحمل سال‌ها درد عوارض شیمیایی به درجه رفیع شهادت نایل آمد. وی که متولد شهر کوار و بزرگ ‌شده شیراز است، از شاگردان و نزدیکان شهید محراب آیت‌الله دستغیب و از جوانان انقلابی شیراز بود که در دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) در مقابل گروه‌های تکفیری دوشادوش سرداران شهید حاج‌قاسم سلیمانی و حاج‌حسین همدانی در سوریه و عراق به مجاهدت پرداخت. این سردار رشید اسلام از جوانی با شروع دفاع‌مقدس عازم جبهه‌های غرب و جنوب شد و در لشکر ۱۹ فجر و تیپ مستقل ۳۵ امام حسن(ع) به عنوان فرمانده گردان، مسؤول اطلاعات و عملیات لشکر و فرمانده تیپ مستقل به دفاع از کشور پرداخت و در این عرصه بارها مجروح و مصدوم شیمیایی شد. پس از آن نیز در عرصه‌های مختلف از جمله فرماندهی دانشکده علوم و فنون، مسؤول آموزش و اطلاعات نیروی زمینی سپاه، موسس نیروی ویژه صابرین سپاه، فرمانده قرارگاه مدینه منوره در جنوب کشور و فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا در شمال‌غرب کشور، به دفاع از امنیت کشور پرداخت.

Page Generated in 0/0059 sec