printlogo


کد خبر: 227739تاریخ: 1399/9/18 00:00
اخبار

در روز شکست گل‌گهر و تساوی فولاد - تراکتور
توقف استقلال مقابل نفت
هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران دیروز با ۵ دیدار ادامه یافت که در مهم‌ترین بازی‌ها استقلال در تهران متوقف شد و گل‌گهر نخستین شکست فصل خود را پذیرفت. در آخرین بازی دیروز، استقلال که می‌توانست از شکست صدرنشین بهترین استفاده را ببرد و خود را به صدر جدول برساند، با توقف برابر صنعت نفت ۲ امتیاز حساس را از دست داد. استقلال که یکی از شانس‌های رسیدن به صدر جدول در پایان هفته پنجم لیگ برتر بود، در دیداری که عصر روز دوشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار شد، به مصاف تیم صنعت نفت رفت و در پایان به تساوی یک - یک رسید. شاگردان محمود فکری که از دیدارهای گذشته خود صاحب ۷ امتیاز شده بودند، برای رسیدن به صدر جدول چشم انتظار شکست گل‌گهر بودند که این اتفاق با پیروزی پیکان رخ داد اما آبی‌های تهران آنقدر در نیمه اول ضعیف و بی‌برنامه بودند که نتوانستند دروازه صنعت نفت را با خطر جدی مواجه کنند و با تساوی بدون گل راهی رختکن شدند. نیمه دوم اما شرایط برای ۲ تیم متفاوت شد و ابتدا استقلال توانست در دقیقه ۵۰ توسط احمد موسوی، دروازه صنعت نفت را باز کند تا یخ بازی آب شود و ۲ تیم فوتبال زیباتری را به نمایش بگذارند. پس از این گل صنعت نفت یک بار تا آستانه باز کردن دروازه استقلال پیش رفت اما ضربه ریکانی در آخرین لحظه به بدن مدافع آبی‌پوشان برخورد کرد و به بیرون رفت.  در دقیقه ۷۴ نفتی‌ها روی یک ضربه ایستگاهی و توسط طالب ریکانی، دروازه استقلال را باز کردند اما داور این گل را به دلیل آفساید نپذیرفت. کادر فنی و بازیکنان تیم آبادانی اعتقاد داشتند این گل در موقعیت درست به ثمر رسیده است و داور مرتکب اشتباه شده است. به دنبال این اتفاقات روند بازی هجومی و سریع‌تر شد و ۲ تیم توپ را با سرعت بیشتری به گردش در آوردند. در این میان صنعت نفت صاحب فرصت‌های بیشتری روی دروازه استقلال شد و چند ضربه کرنر را ارسال کرد که بالاخره در دقیقه ۸۲ محمد طیبی، مدافع پیش‌تاخته نفتی‌ها با ضربه‌ای که با روی زانو و در حالت نشسته زد، دروازه استقلال را باز کرد تا همه چیز از نو شروع شود. در دقیقه ۸۵ طالب ریکانی پس از جا گذاشتن مدافعان حریف در موقعیتی تک به تک درون محوطه جریمه قرار گرفت و این فرصت را داشت دروازه استقلال را برای بار دوم باز کند اما نتوانست از پس رشید مظاهری، دروازه‌بان استقلال بر آید و مظاهری به زیبایی توپ او را مهار کرد. در صحنه قبل از این اتفاق توپ درون محوطه جریمه صنعت نفت به دست مدافع آبادانی برخورد کرد اما داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت تا همین موقعیت تبدیل به ضدحمله‌ای خطرناک برای تیم آبادانی شود.
 
* تساوی در تبریز
تراکتور پنجمین دیدار خود در رقابت‌های لیگ برتر را با تساوی برابر فولاد به پایان برد. در حالی که انتظار می‌رفت تیم‌های ۲ سرمربی استقلالی نمایش دهنده فوتبالی زیبا و تماشاگرپسند باشند اما آنها نتوانستند در نیمه اول انتظارات را برآورده کنند و موقعیت خطرناکی را روی دروازه‌ها ایجاد نکردند. در نیمه دوم هم ۲ تیم تلاش زیادی کردند به گل برسند اما روال نیمه اول ادامه داشت و بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید تا یک امتیاز تاثیر زیادی در تغییر موقعیت آنها در جدول رده‌بندی نداشته باشد. 
 
* اولین باخت گل‌گهر رقم خورد
در یکی دیگر از بازی‌های دیروز گل‌گهر صدرنشین برابر تیم پیکان غافلگیر شد و نخستین شکست این فصل خود را تجربه کرد. تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان در هفته پنجم میزبان تیم پیکان بود که این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود پیکان به پایان رسید. در این بازی که از ساعت ۱۵ در ورزشگاه امام علی سیرجان آغاز شد، حسین پورامینی (۳) و علیرضا حقیقی گل به خودی (۷) برای پیکان و گادوین منشا (۳۱) برای گل‌گهر گلزنی کردند. 
 
* چهارمین تساوی نارنجی‌پوشان
سایپا نیز در هفته پنجم لیگ برتر برابر تیم مس رفسنجان به نتیجه تساوی رسید و چهارمین تساوی خود را در این فصل رقم زد. این بازی با نتیجه صفر- صفر به پایان رسید. همچنین آلومینیوم اراک نخستین برد خود را در این فصل دشت کرد و با نتیجه ۴ بر یک از سد ماشین‌سازی تبریز گذشت.
***
توضیح باشگاه پرسپولیس درباره حضور تماشاگران در فینال آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا در پاسخ به استعلام باشگاه پرسپولیس درباره حضور تماشاگرانش در بازی فینال در کشور قطر اعلام کرد هیچ تماشاگری نمی‌تواند صرفا برای تماشای فینال لیگ قهرمانان آسیا راهی کشور قطر شود. یکشنبه بود که اعلام شد فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و نماینده منطقه شرق با حضور تماشاگران در دوحه برگزار می‌شود. پس از آنکه اخباری مبنی بر ارائه مجوز برای حضور تماشاگران در فینال لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه جنوب دوحه قطر منتشر شد، هواداران پرسپولیس سوالاتی درباره چگونگی همراهی تیم داشتند. سایت باشگاه پرسپولیس در این ارتباط نوشت: «کنفدراسیون فوتبال آسیا در پاسخ به سوالات باشگاه پرسپولیس به صورت شفاهی عنوان کرد هیچ تماشاگری از هیچ نقطه دنیا نمی‌تواند صرفا برای تماشای فینال لیگ قهرمانان راهی قطر شود و در صورت دریافت ویزا و ورود به این کشور، باید بین یک تا ۲ هفته در قرنطینه کامل به سر ببرد. به بیان دیگر، تنها ساکنان کشور قطر و افرادی که تست‌های مربوط به کرونا را با نتیجه منفی پشت سر گذاشته‌اند، آن هم در شرایط خاص مجوز ورود به ورزشگاه را دارند. با این حال پیگیری مدیریت باشگاه ادامه دارد و همچنان در انتظار ابلاغ کتبی و شرایط و ضوابط ورود تماشاگران به ورزشگاه از سوی مسؤولان برگزاری بازی هستیم. بدیهی است تنها یک کاروان از ایران متشکل از بازیکنان، اعضای کادر فنی و مسؤولان مرتبط و طبق ظرفیت اعلامی به قطر سفر خواهد کرد و از لحظه ورود به دوحه، تمام افراد حاضر در این کاروان، تا زمان بازگشت به ایران در یک حباب پزشکی و قرنطینه کامل قرار می‌گیرند».

Page Generated in 0/0045 sec